|

زیبایی های مازندران؛ روستای فیلبند نقاشی بی نظیر طبیعت در بلندی های سرسبز

روستای فیلبند یکی از جاذبه های گردشگری شمال کشور و استان مازندرانه که مناظر فوق العاده ای داره و برای اهالی طبیعت بسیار جذابه.

لینک کوتاه کپی شد

شایانیوز- نقاطی هستن که انگار با بقیه جاها فرق دارن؛ طبیعت منحصر به فرد، آب و هوای عالی و مردمانی خونگرم و مهربان دارن که اونجا رو از بقیه اماکن طبیعی متمایز میکنه. نقاط زیادی توی کشورمون هست که این ویژگی ها رو دارن؛ چالوس و رامسر در استان مازندران، جاده اسالم به خلخال در استان های گیلان و اردبیل، جاده ساحلی هرمزگان، قشم و هرمز در همین استان و... روستای فیلبند هم یکی دیگه از این جاذبه های گردشگری هست که مناظر فوق العاده ای داره و برای اهالی طبیعت بسیار جذابه. در این مطلب، با روستای زیبای فیلبند و تمام جاذبه های اون آشنا می شیم. تا پایان همراه ما باشید.

1

روستای فیلبند کجاست؟

روستای توریستی فیلبند که از توابع شهرستان بابل محسوب میشه در استان مازندران قرار گرفته. این روستا در فاصله ۵۷ کیلومتری جنوب شهر آمل واقع شده و آخرین روستای جنگل چلاو هست.

روستای فیلبند حدود 175 کیلومتر با شهر تهران فاصله داره اما این مسافت رو به خاطر جاده‌ های پرپیچ‌ وخم بین 4 تا 5 ساعت میشه طی کرد. اگر ساکن تهران هستین، برای رفتن به فیلبند باید از خروجی‌ های شمال شرق تهران وارد بزرگراه تهران پردیس بشید و با عبور از شهر رودهن به خروجی جاده هراز برسید. جاده هراز رو تا جنگل الیمستان ادامه بدید و روبروی روستای پرن وارد مسیر فرعی جاده فیلبند بشید.

8

اگر از سمت شمال شرق کشور قصد سفر به روستای فیلبند رو دارید باید از شهرهای ساری، بابل و آمل بگذرید و مسیرتون رو به طرف فیلبند ادامه بدید و اگر از شمال غرب کشور به این منطقه سفر می‌ کنید باید پس از عبور از شهرهای رشت، رامسر و نور خودتون رو به آمل برسونید.

جاذبه های اطراف روستای فیلبند

روستای سنگچال

جاذبه‌های زیادی در نزدیکی روستای فیلبند قرار داره که سفر شما رو به این منطقه جذاب تر و به یاد موندنی تر میکنه. در مسیر رسیدن به روستای فیلبند، روستای توریستی و زیبای سنگچال قرار داره و اولین چیزی که در این روستا نظر شما رو جلب میکنه، منظره کلبه ‌های چوبی، تپه های سر سبز و نوای دل ‌انگیز چرای دام ‌ها روی این تپه‌ هاست.

7

جنگل چلاو

جنگل چلاو یکی دیگه از جاذبه‌ های اطراف روستای فیلبنده که با پیاده ‌روی در این جنگل، درختان سرخدار، بلوط، راش، ممرز و انجیلو رو خواهید دید و اگر در اواخر شهریورماه به این منطقه سفر کنید ممکنه شانس شنیدن «گاوبانگی» رو داشته باشین. این موقع سال، زمان جفتگیری مارال‌ هاست و صدای غرش مارال‌ های نر برای جلب توجه مارال‌ های ماده در جنگل چلاو شنیده میشه.

6

چشمه لار

در نزدیکی روستای فیلبند چشمه‌ ای جوشان با آبی زلال قرار داره که به چشمه لار معروفه. گفته میشه آب این چشمه برای درمان برخی امراض مثل بیماری‌ های کلیوی و استخوان درد مفیده.

جنگل الیمستان

بعد از روستای رستم‌ چال در نزدیکی روستای فیلبند، مسیری پاکوب شما رو به جنگل معروف الیمستان میرسونه. قدم زدن در هوای مطبوع و طبیعت زیبای این جنگل قطعا لحظات خوشی رو براتون به ارمغان میاره.

3

بهترین زمان سفر به روستای فیلبند

بهترین زمان سفر به روستای فیلبند، اوایل بهار تا اوایل پاییزه. در این زمان هوای روستا مطبوعه و هنوز سرد نیست و شانس دیدن پدیده اقیانوس ابر رو بر فراز روستای فیلبند رو هم دارید.

امکانات اقامتی روستای فیلبند

روستای فیلبند مثل خیلی از روستاهای دیگه کشور امکانات اقامتی خاصی نداره و بهترین گزینه برای شما اجاره کلبه و خونه‌ های اهالی روستاست. ضمن اینکه کمپ کردن در طبیعت زیبای اطراف روستا هم تجربه خوبی خواهد بود اگر تجهیزات کافی کمپ کردن رو دارید و وضعیت هوا صاف و آفتابی باشه.

5

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

دنیای سلبریتی ها

عصر تکنولوژی

نیازمندی‌ها