|

پارک‌ های جنگلی نوشهر و زیبایی هایی که تمومی نداره / همراه با معرفی امکانات گردشگری

شهر نوشهر یکی از محبوب ترین شهرهای استان مازندرانه که اماکن توریستی جذابی هم داره. اینجا دو پارک جنگلی معروف نوشهر بهتون معرفی میشه.

لینک کوتاه کپی شد

شایانیوز- یکی از توریستی ترین استان های ایران، مازندرانه که با وجود دریای خزر و جنگل ها و طبیعت سرسبز موضوع عجیبی نیست. این استان سرشار از زیبایی های طبیعیه و نقاط پرشمار گردشگری و توریستی داره که می تونه مقصد خیلی خوبی برای بسیاری از اهالی سفر باشه. شهر نوشهر هم یکی از محبوب ترین شهرهای استان مازندرانه که اماکن توریستی جذابی هم داره. پارک های جنگلی این شهر خیلی زیبا و پر طرفدارن و ما قصد داریم در این مطلب، پارک های جنگلی نوشهر رو بهتون معرفی کنیم. تا پایان همراه ما باشید.

noshahr-4

پارک جنگلی سی‌‌ سنگان

پارک جنگلی سیسنگان در ۲۷ کیلومتری جاده نوشهر به نور قرار داره. این پارک جنگلی در سال ۱۳۴۴ به بهره ‌برداری رسیده و هدف اصلی از شکل‌ گیری اون، حفاظت از گونه‌ های خاص شمشاد و گونه‌ های جانوری این منطقه بوده.‌ استقبال زیاد مردم از پارک جنگلی سیسنگان باعث شد تا در سال‌ های بعد، امکانات تفریحی و رفاهی بیشتری به این پارک جنگلی اضافه بشه و اون رو به یکی از بهترین پارک‌ های جنگلی و ساحلی شمال ایران تبدیل کنه.

noshahr-7

ویژگی خاص پارک جنگلی سی سنگان اینه که در کنار دریا واقع شده و ترکیب جنگل و ساحل و دریا مناظر بی ‌نظیری رو در پارک جنگلی سیسنگان به وجود آورده.

noshahr-3

بهترین زمان سفر به پارک جنگلی سیسنگان به عنوان مقصد گردشگری بسیاری از خانواده‌ها، فصل بهار، ابتدای تابستون و اوایل پاییزه تا بتونین طراوت و سرسبزی طبیعت رو در اوج خودش تجربه کنین اما اواسط فصل پاییز هم جلوه‌ ای خاص از جنگل هزار رنگ رو در این مکان خواهید دید که بسیار تماشاییه.

این رو هم بگیم که امکان اقامت و کمپ کردن در جنگل سیسنگان فراهمه، ضمن اینکه سوئیت ‌هایی هم برای اجاره کردن در این پارک جنگلی وجود داره.

noshahr-2

پارک جنگلی خانیکان

در دل جنگل نیرنگ در 8 کیلومتری شهر نوشهر، پارک جنگلی دیدنی و زیبایی وجود داره که به پارک جنگلی خانیکان معروفه و یکی از جاذبه‌ های مهم گردشگری استان مازندران محسوب میشه. به محض ورود به این پارک جنگلی مناظر فوق‌ العاده‌ای از طبیعت سرسبز، صدای خروشان رودخانه کرکرود، آواز دلنشین پرنده‌ ها و لطافت هوا نظر شما رو به خودش جلب و روح‌ تون رو نوازش میکنه.

noshahr-5

برای رسیدن به پارک جنگلی خانیکان باید از نوشهر به سمت جنوب حرکت کنید. پس از حدود پنج کیلومتر، به روستای نیرنگ خواهید رسید. از روستا ۱۵ کیلومتر دیگه هم پیش برید تا به پارک جنگلی خانیکان برسید.

بهترین زمان سفر به این منطقه و دیدن و اتراق کردن در پارک جنگلی خانیکان، فصل بهار با شکوفه‌ های زیبا و فصل پاییز با برگ ‌های هزار رنگ درختان ممرزه. درختان ممرز در جنگل خانیکان پوشش گیاهی اصلی این منطقه محسوب میشن که محلی‌ ها این درخت رو با نام شَرَم‌ دار، شَرَم و اولس می ‌شناسن. درخت انجیلی نیز به وفور در این جنگل دیده میشه.

noshahr-6

این رو هم بگیم که می‌ تونید در جنگل نیرنگ کمپ کنید البته باید یک جای هموار پیدا کرده و از قبل با نگهبان اونجا هماهنگ کنید.

اگر قصد سفر به استان زیبای مازندران رو دارید، اینجا می تونید مطلبی درباره پارک های جنگلی چالوس بخونید.

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

دنیای سلبریتی ها

عصر تکنولوژی

نیازمندی‌ها