|

فصل سفر به جنوب ایرانه؛ برنامه سفر به جزیره هرمز رو بچین و یه خاطره موندگار بساز

جزیره هرمز توی استان هرمزگان قرار گرفته و اگه تا حالا بهش سفر نکردی، وقتشه تااز فرصت استفاده کنی و توی زمستون یه برنامه سفر به اون رو بچینی.

لینک کوتاه کپی شد

شایانیوز- تا حالا به جنوب ایران سفر کردی؟ استان های سیستان و بلوچستان، هرمزگان، بوشهر و خوزستان سرشار از زیبایی هستن و کلی نقطه دیدنی دارن که فقط باید بری و از نزدیک ببینی شون تا همیشه گوشه ذهنت بدرخشن... توی این مقاله میخوام نقطه ای در جنوب کشور رو بهت معرفی کنم که وسعت چندانی نداره اما به اندازه یه کشور جاذبه برای دیدن و لذت بردن داره. جزیره هرمز توی استان هرمزگان قرار گرفته و اگه تا حالا بهش سفر نکردی، وقتشه تا از فرصت استفاده کنی و توی زمستون یه برنامه سفر به اون رو بچینی...

hormoz6

هرمز کجاست و چجوری به هرمز برسیم؟

جزیره زیبای هرمز در استان هرمزگان و 8 کیلومتری شهر بندرعباس قرار داره و یکی از جزایر ایرانی خلیج فارس محسوب میشه.

برای رسیدن به جزیره هرمز دو راه داری. راه اول اینه که از طریق اسکله شهید حقانی بندرعباس سوار اتوبوس دریایی بشی و بعد از حدود نیم ساعت (بسته به وضعیت آب‌ و هوا و دریا) به هرمز برسی.

راه دوم هم اینه که صبح زود از سمت جزیره قشم به اسکله شهید ذاکری بری و با قایق ‌موتوری و حدود نیم ساعت قایق‌سواری به این جزیره برسی.

hormoz5جاذبه های طبیعی و گردشگری جزیره هرمز

جزیره منحصر به فرد هرمز، به خاک رنگارنگش معروفه وجاذبه های طبیعی زیادی داره که هیچ کجای دیگه نمیشه پیدا کرد. دره تندیس ها (مجسمه ها)، دره رنگین کمان، جنگل حرا، جزیره هنگام، الهه نمک، ساحل سرخ، ساحل لاکپشت ها، غار نمکی و... از جاذبه های طبیعی جزیره هرمز محسوب میشن.

hormoz1

hormoz3

جالبه بدونی از دوران استعمار کشور پرتغال در خلیح فارس، قلعه ای در جزیره هرمز باقی مونده که به قلعه پرتغالی ها معروفه و یکی از جاذبه های تاریخی این جزیره محسوب میشه.

hormoz9

اقامت در جزیره هرمز

بسیاری از گردشگرانی به جزیره هرمز سفر میکنن، اقامت شبانه در این جزیره ندارن و صبح وارد شده و غروب هم به جزیره قشم یا شهر بندرعباس برمیگردن. ولی خب برای کسانی که دلشون میخواد توی هرمز بمونن شرایط اقامت فراهمه.

چادر زدن در سواحل خلوت و آروم این جزیره یکی از بهترین شیوه های اقامت برای دوستداران طبیعته به شرطی که زباله ای از خودمون به جا نذاریم و محیط زیست رو تخریب نکنیم. راه دیگه اقامت در هرمز، اجاره خونه های محلی ها هست. خیلی از اهالی این جزیره خونه هاشون رو با قیمت مناسب به مسافرا اجاره میدن.

غیر از این ها، چند هتل و تعداد زیادی خونه های بومگردی هم در جزیره هرمز وجود دارن که میشه از قبل اونا رو رزرو کرد.

hormoz7

چند توصیه برای سفر به هرمز

- بهترین زمان سفر به جزیره هرمز از اواسط فصل پاییز تا اوایل فصل بهاره. هوا در این زمان هم نسبتا گرمه اما گرمای اون آزاردهنده نیست ولی با این حال در سفر به هرمز، چند دست لباس خنک، کرم ضد آفتاب و کلاه لبه دار رو فراموش نکنی.

- حفظ محیط زیست، نریختن زباله در اماکن طبیعی جزیره و خارج نکردن خاک رنگی هرمز، خیلی مهمه و نباید اونا رو فراموش کرد.

hormoz4

توی این هوا، مقاصد گردشگری دیگه هم هست که میتونی بری ببینی و حسابی لذت ببری. اینجا رو ببین! چطوره برای یه سفر ارزون و خوب برنامه ریزی کنی؟

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

دنیای سلبریتی ها

عصر تکنولوژی

نیازمندی‌ها