|

انواع گیاهان آپارتمانی با گل قرمز / گونه هایی مدرن که زیبایی رو چشمگیر به فضا میبخشند

گیاهان اپارتمانی گونه های بسیار مختلفی دارند که در این مطلب ما میخوایم با اون دست از گل قرمزی هاشون اشنا بشیم.

لینک کوتاه کپی شد

شایانیوز- وجود گل و گیاه در منزل میتونه نور امیدی به افراد اون خونه باشه. چرا که این آفریده جذاب خدا هم از نظر ظاهری و هم به لحاظ انرژی ای که داره، خیلی میتونه واسه فضای خونه مفید باشه. گل و گیاه آپارتمانی با توجه به اینکه از برگ های سبز و نمایی زیبا ساخته شده اند، خب میتونن به زیباسازی دکوراسیون منزل کمک خوبی داشته باشند و از طرفی هم به دلیل خاصیت تصفیه هوایی که دارند، خب بی شک یک انرژی و حس خوبی هم منتقل می کنند. اما گل و گیاه آپارتمانی تنها یک نوع نیستند و به همین دلیل متناسب با سلیقه و شرایط محیطی های مختلف میتونن انتخاب و نگهداری بشن. یکی دوست داره کل خونش رو رنگ سبز گیاهان آپارتمانی بگیره و دیگری دلش میخواد تا در کنار گل و گیاه سبزی که داره، از گل های رنگی هم استفاده کنه و نمای مورد نظر رو کمی رنگ جیغ ببخشه. اما خب گل هایی مثل گل رز و دیگر گل ها هم خیلی زود خشک میشن و موندگاری بالایی ندارند. پس چه میشه کرد؟ خیلی راحت میشه رفت سراغ اون دست از گیاهان آپارتمانی که دارای گل های رنگی هستند و سال ها واستون موندگارند. در این مطلب قراره با این سبک گل ها آشنا بشیم، پس اگر شما هم شیفته چنین ایده ای هستید، حتما با ادامه مطلب ما همراه باشید.

گیاهان آپارتمانی گل قرمز

گیاها آپارتمانی با گل قرمز

گیاه آپارتمانی با گل قرمز یکی از تاثیرگذار ترین و محبوب ترین گل هاییست که میتونه برای دیزاین فضای داخلی خوب باشه.این سبک از گل ها نه تنها میتونن به خوشگلاسیون بصری فضا بسیار کمک کننده باشند، بلکه نگهداری ازشون هم به شدت کار ساده ای هستش. انواع بسیار مختلفی از این سبک گیاهان وجود دارند که میتونن با شرایط نوری های مختلف و رطوبت های متفاوت رشد کنند و به ادامه زندگیشون بپردازند. به همین دلیل گزینه ای مناسب جهت نگهداری به عنوان گیاه آپارتمانی محسوب می شوند.

گیاهان آپارتمانی گل قرمز

گیاهان آپارتمانی گل قرمز

گیاهی که نیاز به نور غیر مستقیم داره

این مدل از گیاهان اینجورین که اغلب به نور غیر مستقیم نیاز دارند و بهتره جاشون جایی باشه که بتونن نور ملایمی رو دریافت کرده و به رشد خود بپردازند. یادتون نره درسته که گفتیم نور کمی نیاز دارند، اما اگر به میزان کافی بهشون نوردهی نکنید، ممکنه رشد گیاهتون کند بشه و یا اینکه گلدهی متوقف بشه. استفاده از یکسری چراغ های مخصوص رشد گیاه میتونه به حفظ شادابی و سلامتی گیاه شما کمک کنه. 

گیاهان آپارتمانی گل قرمز

آبیاری که گیاهان گل قرمز نیاز دارن

بی شک آبیاری نیز برای حیات گیاهان از ضروریات است اما اینکه کدوم گل چقدر آب میخواد بستگی داره به گونه و مدلش داره. مثلا آبیاری منظم و مناسب چیزیه که نیاز اصلی این گیاهان به حساب میاد. دقت کنید که خاک گل همیشه باید مرطوب باشه اما نه اونقدری خیس که ریشه گیاه دچار خفگی و در نهایت پوسیدگی بشه. به همین دلیل بهتره که از گلدان هایی که زهکشی مناسبی دارند استفاده کرده تا آب اضافی گل از انتهای گلدان خارج بشه و گیاه شما در شرایط مطلوبی به سر ببره.

گیاهان آپارتمانی گل قرمز

گیاهان آپارتمانی گل قرمز

تغذیه ای که این گل های قرمز دارند

گیاهان تغذیه شون رو از طریق کود دارند. کود دهی منظم چیزیه که باید برای گیاه انجام بشه تا بتونن گل هاشون رو به خوبی حفظ کنند. کودهای مخصوص گیاهان آپارتمانی که حاوی عناصر ضروری مثل نیتروژن، فسفر و پتاسیم هستند، به‌ شکل ماهانه و یا هر چند هفته یکبار باید به گیاه داده شوند. از طرفی هم نباید بیش از اندازه به گیاه کود روند چرا که میتونه بهش آسیب برسونه و بنابراین رعایت میزان توصیه شده بسیار قابل اهمیته.

گیاهان آپارتمانی گل قرمز

درسته که گل داره، ولی هرسش کنید

از طرفی اینکه شکل و شمایل زیبای گیاه گل قرمز شما حفظ بشه، خب باید به شکل منظمی اون رو هرس کنید. برگ و گل های خشک شده باید به شکل مرتبی از گیاه جد بشن تا گیاه رشد سالم تری داشته باشه و به گل دهیش ادامه بده. این کار میتونه به حفظ شادابی و البته جوانی گیاه کمک کرده و باعث بشه تا انرژی گیاه صرف رشد قسمت های سالم بشه.

گیاهان آپارتمانی گل قرمز

گیاهان آپارتمانی گل قرمز

دمای مناسب واسه این گیاه خوشگل

در نهایت فراموش نکنید که دمای محیط واسه رشد گیاه خیلی مهم و موثره. گیاه مورد نظر ما میتونه تو دمای معمولی خونه به ادامه حیات خودش بپردازه، اما در صورت نوسانات شدید هوا و یا هوای سرد ممکنه بهش آسیب برسونه. قرار دادن گیاه تو یه جایی که از سرما یا گرمای شدید و مستقیم به دور باشه، بهترین ایده برای سالم موندن گیاه هستش.

گیاهان آپارتمانی گل قرمز

گیاهان آپارتمانی گل قرمز

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

دنیای سلبریتی ها

عصر تکنولوژی

نیازمندی‌ها