|

انواع جنس کابینت آشپزخانه / این جعبه های کوچیک و بزرگ نباشن آشپزخونه هیچه دقت کن

کابینت ها جنس های بسیار مختلفی دارند که هر کدوم شامل معایب و مزایایی هستند و در این مطلب قراره باهاشون آشنا بشیم.

لینک کوتاه کپی شد

شایانیوز- اینکه جایگاه آشپزخانه تو هر خونه و حتی هر فضایی چقدر مهمه که خب غیر قابل انکاره و همه میدونن. اما اینکه کابینت سازنده آشپزخانه هستش رو هم همه میدونن چرا که وقتی این جعبه های محکم و در دار وجود نداشته باشن دیگه اون فضا اسمش آشپزخانه نیستش و در واقع میشه یک اتاقک خالی که هیچ کاربری نداره. کابینت ها عناصری تشکیل دهنده هستند که به فضای مورد نظر هویت و شخصیت می بخشند و از طرفی هم کار اصلیشون یعنی نگهداری لوازم و ظروف رو به شکلی شیک و مرتب انجام میدن. البته اینکه چیدمان این موارد داخل کابینت ها به چه شکل باشن و چطور جا بشن برمیگرده به میزان سلیقه فردی که داره میچینه. کابینت ها فضاهای هستند که همه چیز رو به شکل محرمانه داخل خود نگه میدارند. چه کوچیک باشه و چه بزرگ، فرقی نداره به هر حال از قرار دادن لوازمی مثل سرویس غذاخوری، تجهیزات ریز آشپزی گرفته تا خوراکی‌ های خشک در کابینت ها قرار داده میشن. بنابراین کابینت رو نباید دست کم گرفت و در واقع این آیتم هم خوشگل کننده و هویت بخش آشپزخانه هستش و هم نگهدارنده. کابینت ها جنس های بسیار مختلفی دارند که خب در این مطلب میخوایم با اونها آشنا بشیم. اگر قصد خرید و نصب این عنصر رو دارید پس حتما پیش از دست به کار شد با انواع اونها آشنا بشید.

انواع جنس کابینت آشپزخانه

چرا انتخاب یک کابینت مناسب خیلی اهمیت داره؟

کابینت ها بخش عمده ای از آشپزخانه رو پر کردن، پس طبیعیه که تاثیر مستقیمی بر روی زیباسازی فضا داشته باشند. انتخاب ظاهر مناسب و رنگ درست کابینت باید بر اساس دکوراسیون کلی فضای منزل باشه که مطابق با سلیقه شما انتخاب شده. کابینت ها به افزایش کارایی آشپزخانه کمک دارند. نصب یک کابینت مناسب و جذاب میتونه به بالا رفتن قیمت ملک نیز کمک کننده باشه. از سمتی هم استفاده از کابینت هایی که جنس مرغوب و کیفیت بالایی دارند باعث میشه تا موندگاری و دوام بالایی داشته باشند و سالیان سال بمونن.

انواع جنس کابینت آشپزخانه

کابینت ام‌ دی‌ اف (MDF)

از ویژگی های این سبک کابینت پرطرفدار اینه که از خرده چوب ها و همچنین چسب رزین تو فشار و حرارت بالا تولید میشن. قیمت کابینت های ام دی اف بسیار مناسب است و با توجه به تنوع رنگ و طراحی های مختلفی که دارن، محبوبیت فراوونی پیدا کرده اند. کابینت های نام برده، میتونن با انواع متریال مثل (هایگلاس، ممبران، روکش چوب) به خوبی روکش بشن که خب این هم از دیگر ویژگی هاشونه. مزایای کابینت ام دی اف اینه که بسیار مقرون به صرفه هستند و البته مقاوم در مقابل رطوبت و حرارت.اما خب بدی و عیب هم دارند که میشه به حساس بودنشون در برابر ضربه و آسیب دیدگی اشاره داشت که ترمیم دواری هم دارند.

انواع جنس کابینت آشپزخانه

کابینت های‌گلاس

ویژگی این سبک کابینت ها روکشی هستش که دارند و براق و شفافه. این مزیت باعث میشه تا آشپزخانه شما مدرن و شیک به نظر برسه. ظاهر زیبا و تمیز کردن آسون و تنوع بالای رنگی از دیگر مزایای کابینت های گلاس می باشد. ام معایبی هم داره و اون اینه که اثر انگشت و لکه به راحتی روشون دیده میشه و در مال ضربه هم حساس هستند.

انواع جنس کابینت آشپزخانه

کابینت ممبران

این مدل از کابینت ها دارای روکش PVC وکیوم شده هستند که نمایی شبیه به چوب دارند. از دیگر مزایاشون باید به مقاومت بالا در مقابل حرارت و رطوبت اشاره داشت که از طرفی هم چون تو طرح و رنگ خیلی متنوع و جذابن، میتونن فضا رو لوکس هم نشون بدن. اما بدیشون هم اینه که نسبتا قیمت بالان همراه با امکان تغییر رنگ در برابر نور خورشید!

انواع جنس کابینت آشپزخانه

کابینت با روکش چوب طبیعی

روی این سبک از کابینت ها از ام دی اف یا نئوپان استفاده شده و یه روکش از چوب طبیعی دارند. ویژگی های دیگه کابینت های روکش چوب اینه که با ظاهر طبیعی و خوشگلی که دارند خب جذاب تر از کابینت تمام چوب هستند. اما از معایب کابینت های روکش چوب هم باید بگیم که به مراقبت ویژه ای نیازمند هستن و امکان تغییر رنگ در زمان قرار گیری زیر نور آفتاب رو دارند.

انواع جنس کابینت آشپزخانه

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

دنیای سلبریتی ها

عصر تکنولوژی

نیازمندی‌ها