|

ترفندای ساده خونگی برای تمیز کردن کتری / رسوبش رو از بین ببر خودش رو هم برق بنداز

اینجا ترفندای خونگی برای تمیز کردن داخل و بیرون کتری رو یاد میگیری تا بتونی خیلی راحت و بدون آسیب رسوندن به کتری استیل، اون رو برق بندازی.

لینک کوتاه کپی شد

شایانیوز- ایرونی ها عاشق چای هستن و خیلی از ماها صبح تا شب مرتب چای درست می کنیم و می نوشیم. قدیما بیشتر خونواده ها با سماور چای درست می کردن اما این روزا عده بیشتری با کتری و قوری این نوشیدنی محبوب رو آماده میکنن. اگه توی خونه از کتری استیل استفاده می کنید، می دونید که رسوب گرفتن و کدر شدن کتری استیل بعد از مدتی ظاهر بدی به این وسیله پرمصرف توی خونه میده پس باید هرچند وقت یک بار اون رو تمیز کرد. در این مطلب ترفندای ساده خونگی برای تمیز کردن داخل و بیرون کتری رو بهتون آموزش میدیم تا بتونید خیلی راحت و بدون آسیب رسوندن به کتری استیل خودتون، اون رو برق بندازید. تا پایان همراه ما باشید.

ketrii-4

تمیز کردن رسوب کتری با مواد طبیعی

رسوب کتری رو میشه با مواد طبیعی مثل سرکه، جوش شیرین و نوشابه از بین برد. برای تمیز کردن رسوب کتری با سرکه، مقداری از این مایع رو داخل کتری بریزید و روی حرارت بذارید تا جوش بیاد. حدود 10 دقیقه کافیه تا سرکه داخل کتری بجوشه و رسوبات اون رو جدا کنه. حرارت رو خاموش کنید و اجازه بدید سرکه داخل کتری خنک بشه. سپس سرکه رو دور بریزید و با یک سیم ظرفشویی نرم یا یک اسکاچ داخل کتری رو تمیز کنید.

ketrii-1

حالا داخل کتری رو آب بریزید و بذارید چند دقیقه بجوشه تا بوی سرکه از بین بره. سپس کتری رو کاملا بشویید و خشک کنید.

برای تمیز کردن رسوب کتری با جوش شیرین، دو پیمانه جوش شیرین و 4 پیمانه آب رو داخل کتری بریزید و روی حرارت بذارید تا جوش بیاد. بعد از حدود 10 دقیقه، شعله رو خاموش کنید و اجازه بدید کاملا خنک بشه و مثل روش تمیز کردن رسوب کتری با سرکه عمل کنید.

ketrii-5

اگر توی خونه نوشابه سیاه دارید می تونید رسوب کتری رو با این ماده تمیز کنید به این صورت که نوشابه رو داخا کتری بریزید و روی حرارت بذارید تا به مدت حدود نیم ساعت بجوشه. سپس کتری رو از روی حرارت بردارید و اون رو بشویید و خشک کنید.

تمیز کردن کتری استیل با جوش شیرین

کتری استیل در معرض کدر شدن قرار داره و باید برای اینکه برق و جلای اولیه ش رو به دست بیاره اون رو تمیز کرد. جوش شیرین یه ماده موثر و مفید برای برق انداحتن کتری هست. از ترکیب جوش شیرین و آب خمیری نه چندان رقیقی درست کنید و اون رو روی کتری استیل بکشید. بعد از حدود نیم ساعت با یک اسکاچ لکه ها رو تمیز و کتری رو آبکشی کنید.

ketrii-2

تمیز کردن کتری استیل با الکل

الکل یک ماده در دسترس دیگه ست که با اون میشه کتری جرم گرفته رو تمیز کرد . برق انداخت. به این منظور پارچه ای رو به الکل صنعتی آغشته کنید و روی سطح کتری بکشید. بعد از یکی دو دقیقه با یک اسکاچ و آب سرد کتری رو آبکشی و تمیز کنید.

ketrii-8

تمیز کردن کتری استیل با محلول گاز پاک کن

با محلول گاز پاک کن هم میشه جرم و کثیفی کتری استیل رو از بین برد و اون رو برق انداخت. مقداری از محلول گاز پاک کن رو روی یک اسکاچ نرم بریزید و کتری رو کمی بسابید و سپس با آب سرد آبکشی کنید. گاز پاک کن تمام لکه ‌ها، مخصوصا لکه‌ های چربی رو از بین می بره و سطح کتری استیل رو براق و درخشنده می کنه.

ketrii-6

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

دنیای سلبریتی ها

عصر تکنولوژی

نیازمندی‌ها