|

تمیز کردن کتری سوخته با سه شماره / روش های خونگی و ساده که معجزه میکنن

گاهی اتفاقات غیر مترقبه پیش میاد، مثلا کتری بدون آب روی شعله گاز می مونه و می سوزه! قبل از اینکه کتری سوخته رو دور بندازی این مطلب رو بخون.

لینک کوتاه کپی شد

شایانیوز- تمیز بودن آشپزخونه چقدر برات مهمه؟ اینکه یخچال تمیز و مرتب داشته باشی یا سینک بوی بد نده، کابینت ها درست چیدمان شده باشن و هر چیزی سر جای خودش باشه؟ به عقیده خیلیا، آشپزخونه قلب خونه ست و تمیز و مرتب بودنش خیلی مهمه!

از اونجایی که تمام کارهای مربوط به پخت و پز توی آشپزخونه انجام میشه کارهای زیادی هست که توی این مکان میشه انجام داد. چربی های ناشی از پخت و پز توی فضای اشپزخونه پخش میشه و باید یه برنامه منظم برای تمیز کردنش داشته باشی. گاهی هم اتفاقات غیر مترقبه پیش میاد، مثلا کتری بدون آب روی گاز می مونه و می سوزه! این هم میشه غوز بالای غوز! ولی خب نگران نباش. قبل از اینکه کتری سوخته رو دور بندازی، این مطلب رو بخون و سه سوته کتری رو مثل روز اول نو و براق کن.

ketri-sukhte6

با جوش شیرین لایه برداری کن

با سوختن کتری استیل یه لایه سیاه و کدر روی اون رو میگیره که ظاهر ناخوشایندی داره ولی باید بگم که جوش شیرین میتونه مثل یه لایه بردار قوی عمل کرده و تمیزش کنه.

از مقداری جوش شیرین و آب خمیر رقیقی درست کن و روی کتری استیل بکش. حدود 15 دقیقه زمان بده و سپس با یک دستمال زبر، روی لکه ها بکش. وقتی تمام جرم ها تمیز شد، ظروف و یا سطوح رو آبکشی کن.

ketri-sukhte3

معجزه سرکه رو فراموش نکن

احتمالا می دونی که سرکه میتونه عصای دست یه خانم خونه دار باشه. علاوه بر مصرف خوراکی این ماده شگفت انگیز، خیلی مواقع میتونی از سرکه برای تمیزکاری استفاده کنی. یک دستمال تمیز از جنس مایکروفایبر رو به سرکه سفید آغشته کرده و روی سطح کتری استیل بکش. حدود 10 دقیقه زمان بده تا سرکه روی سطح استیل اثر کنه و لکه ها رو از بین ببره، سپس اون رو آبکشی کن.

برای از بین بردن لکه های سیاه داخل کتری، مخلوط مساوی از آب و سرکه سفید رو داخل کتری بریز و روی حرارت بذار تا مدتی بجوشه. حدود 15 تا 20 دقیقه بعد خواهی دید که اثری از لکه های سیاه روی کتری باقی نمونده.

ketri-sukhte7

تمیز کردن کتری سوخته با الکل

ماده موثر بعدی برای تمیز کردن کتری سوخته الکل صنعتیه. برای این کار باید پارچه ای رو به الکل صنعتی آغشته کنی و روی سطح کتری بکشی. بعد از یکی دو دقیقه با یک اسکاچ و آب سرد کتری رو آبکشی و تمیز کن.

ketri-sukhte2

استفاده از محلول گاز پاک کن

محلول گاز پاک کن طوری ساخته شده تا رسوب های سخت چربی و سوختگی اون رو از روی سطح گاز و چدن های این وسیله تمیز کنه پس میتونه ماده موثری برای تمیز کردن کتری سوخته باشه. به این منظور، مقداری از محلول گاز پاک کن رو روی یک اسکاچ نرم بریز و کتری رو کمی بساب و سپس با آب سرد آبکشی کن. گاز پاک کن تمام لکه‌ ها، مخصوصا لکه‌ های چربی رو از بین میبره و سطح کتری استیل رو بسیار براق و درخشنده می کنه.

ketri-sukhte1

در این مطلب چند روش ساده و خونگی برای تمیز کردن کتری سوخته و جرم گرفته رو بهت گفتم که امیدوارم به کارت بیاد. اگه دلت می خواد ظروف مسی رو هم برق بندازی اینجا میتونی مطلبی در موردش بخونی.

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

دنیای سلبریتی ها

عصر تکنولوژی

نیازمندی‌ها