|

ترفندهای تمیز کردن کتری سوخته/ اینجوری کتری رو مثل روز اول برق بنداز و کیف کن

برات پیش اومده کتری روی شعله گاز بدون آب بمونه و بسوزه؟ بعد فکر کردی که بندازیش دور و یکی نو بخری؟ راه بصرفه تری هم هست که اینجا یاد میگیری.

لینک کوتاه کپی شد
3

شایانیوز- واسه خیلی از خانوما، تمیزی آشپزخونه خیلی مهمه. یعنی اگه وقت و حوصله تمیز کاری نداشته باشن ولی هر جور شده سعی میکنن آشپزخونه رو تمیز نگه دارن. مثلا یخچال، لباسشویی، گاز و مایکروفر رو مرتب تمیز می کنن تا از کار کردن توی این قسمت خونه که اتفاقا وقت زیادی رو هم داخلش می گذرونن لذت ببرن. یکی دیگه از وسایل آشپزخونه که برق و جلای اون خیلی مهمه کتری و قوریه. برات پیش اومده کتری روی شعله گاز بدون آب بمونه و بسوزه؟ بعد فکر کردی که بندازیش دور و یکی نو بخری؟ راه به صرفه تری هم هست! اینکه مثل روز اول تمیزش کنی. همراه من باش تا ترفندهای تمیز کردن کتری سوخته رو بهت بگم...

jermgiri-ketri6

تمیز کردن کتری سوخته با جوش شیرین

دیگه حتما میدونی که جوش شیرین عصای دست خانوم خونه برای تمیزکاریه. جالبه بدونی که کتری رو هم میشه با جوش شیرین برق انداخت. از ترکیب جوش شیرین و آب خمیری نه چندان رقیقی درست کن و اون رو روی لکه های کتری استیل بذار. بعد از حدود نیم ساعت با یک اسکاچ لکه ها رو تمیز کن.

jermgiri-ketri1

ترکیب سرکه و آب رو هم امتحان کن

وقتی کتری میسوزه داخل و خارج اون لکه های سیاه ایجاد میشه که خیلی ناخوشاینده. برای از بین بردن لکه های سیاه داخل کتری، مخلوط مساوی از آب و سرکه سفید رو داخل کتری بریز و روی حرارت بذار تا مدتی بجوشه. حدود 15 تا 20 دقیقه بعد خواهی دید که اثری از لکه های سیاه روی کتری نمونده.

jermgiri-ketri3

الکل؛ از بین برنده لکه سوخته کتری

یکی دیگه از مواد در دسترس که با اون میشه کتری سوخته و یا جرم گرفته رو تمیز کرد، الکله. پارچه ای رو به الکل صنعتی آغشته کن و روی سطح کتری بکش. بعد از یک دو دقیقه با یک اسکاچ و آب سرد کتری رو آبکشی و تمیز کن.

jermgiri-ketri5

با شیشه شوی کتری رو برق بنداز

اگه کتری استیل شما کدر شده و جلای قبل رو نداره کافیه محلول شیشه شوی رو روی اون اسپری کنی و بعد از یکی دو دقیقه با اسکاچ و آب سرد اون رو کاملا آبکشی و تمیز کنی. خواهی دید که کتری مثل روز اول براق و زیبا شده.

jermgiri-ketri

گاز پاک کن، محلول تمیزکننده کتری سوخته

محلول گاز پاک کن یکی دیگه از چیزهاییه که میشه با اون جرم و کثیفی کتری سوخته رو از بین برد. مقداری از گاز پاک کن رو روی یک اسکاچ نرم بریز و کتری رو کمی بساب و سپس با آب سرد آبکشی کن. گاز پاک کن تمام لکه‌ها، مخصوصا لکه‌های چربی رو از بین میبره و سطح کتری استیل رو بسیار براق و درخشنده می کنه.

ترکیب عجیبی از نمک و سیب زمینی!

شاید تا حالا نمیدونستی ولی نمک و سیب زمینی هم میتونن دست به دست هم بدن و کتری سوخته تو رو تمیز کنن. کتری رو خیس کن، مقداری نمک روی لکه ها و نقاط جرم گرفته اون بریز و بعد با برشی از سیب زمینی روی لکه ها بکش. سپس کتری رو با آب سرد آبکشی کن. خواهی دید که کتری تمیز و براق شده!

jermgiri-ketri2

در این مقاله چند روش ساده و خونگی برای تمیز کردن کتری سوخته و جرم گرفته مطرح شد که امیدوارم امتحان کنی و به کارت بیاد. اینجا هم میتونی مطلبی در مورد برق انداختن ظروف مسی بخونی.

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی

نیازمندی‌ها