|

درخشندگی و شادابی پوست با یخ / باورش سخته ولی یکی از بهترین مراقبت های پوستی همینه

شاید باورش سخت باشه اما یخ به عنوان ساده ترین ماده در دسترس میتونه کلی برای پوست صورت مفید باشه. در این مطلب در مورد این موضوع صحبت می کنیم.

لینک کوتاه کپی شد

شایانیوز- این روزا با دنیای بی نهایتی از محصولات آرایشی و بهداشتی روبرو هستیم و پزشکان و متخصصان، دوستان و آشنایان، بلاگرها و سلبریتی ها هر کدوم در این زمینه توصیه هایی دارن که شاید بعضی وقتا ما رو گیج و سردرگم کنه! تبلیغات زیادی برای لزوم داشتن روتین پوستی میشه و خیلی وقتا ما اگر در چرخه این تبلیغات قرار نگیریم، احساس کمبود می کنیم... ولی خب میشه در این زمینه هم به تعادل برسیم و با آگاهی از خودمون و بدن مون، بهترین راه رو برای مراقبت از بدن و پوست مون انتخاب کنیم...

علاوه بر تنوع خیلی زیاد محصولات آرایشی و بهداشتی برای حفظ طراوت و شادابی پوست صورت، راهکارهای خونگی با مواد طبیعی هم راهگشا هستن. شاید باورش سخت باشه اما یخ به عنوان ساده ترین ماده در دسترس میتونه کلی برای پوست صورت مفید باشه. در این مطلب در مورد تاثیر مثبت استفاده از یخ برای درخشندگی و زیبایی پوست صورت صحبت می کنیم. تا پایان با ما همراه باشید.

iceforskin-3

درخشندگی پوست صورت با یخ

حتما شنیدید که بالا بردن گردش خون در پوست صورت باعث درخشندگی و شفافیت اون میشه. جالبه بدونید که کشیدن یک تکه یخ روی صورت، گردش خون پوست در این ناحیه رو افزایش میده و باعث درخشندگی و زیبایی پوست صورت میشه.

افزایش گردش خون در ناحیه پوست صورت، میتونه روند چروک شدن پوست رو هم کنترل کنه و با سفت کردن بافت اون، به جوان سازی پوست کمک کنه.

علاوه بر این یخ میتونه باعث افزایش جذب بهتر محصولات مراقبت از پوست شما بشه و در نتیجه ویتامین‌ ها و مواد مغذی بیشتری رو به پوست شما برسونه.

iceforskin-1

درمان جوش و آکنه صورت با یخ

احتمالا می دونید که یخ خاصیت ضد التهابی داره و به همین دلیل میتونه با بستن منافذ پستی، التهاب ناشی از جوش و آکنه روی صورت رو بهبود ببخشه. کارشناسان توصیه میکنن اگر پوست صورت شما چربه حتما از یخ برای کنترل چربی پوستتون استفاده کنید.

iceforskin-6

کاهش پف زیر چشم با یخ

همونطور که گفتیم یخ خاصیت ضد التهابی داره و میتونه پف زیر چشم که در اثر کمبود خواب و خستگی و گریه کردن زیاد ایجاد میشه رو بهبود ببخشه. همچنین ثابت شده که استفاده از یخ برای کاهش تیرگی اطراف چشم مفیده. البته توصیه میشه برای اثربخشی در این زمینه، این کار رو مرتب و طی مدت زمان مشخصی ادامه بدید.

iceforskin-7

نکات مهم برای استفاده از یخ برای پوست صورت

-یخ رو مستقیما روی پوست خودتون نذارید، این کار باعث آسیب به پوست میشه. از یه دستمال نرم و نخی استفاده کنید و یخ رو داخلش بذارید.

-یخ رو به آرومی روی پوست صورت بکشید، توجه کنید که یخ رو به مدت زیاد روی یک قسمت از صورت نگه ندارید و به طور متناوب اون رو به شکل دایره ای حرکت بدید.

-بهتره برای درست کردن یخ، از آب معدنی و آب تصفیه شده استفاده کنید. قالب رو کاملا بشویید تا عاری از باکتری باشه و بعد آب تمیز رو داخلش بریزید.

-می تونید برای اثربخشی بیشتر از مواد مفید دیگه مثل آلوئه ورا، عسل، شیر، گلاب و چای سبز در یخ استفاده کنید.

iceforskin-2

اگر به ظاهر و زیبایی خودتون اهمیت میدید، صفحه مد و فشن ما رو دنبال کنید.

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

دنیای سلبریتی ها

عصر تکنولوژی

نیازمندی‌ها