|

طرز تهیه خوراک عدس و بادمجون / خوشمزه ترین و مقوی ترین غذا واسه شام امشب

یکی از غذاهای خوشمزه ای که میشه با بادمجون درست کرد، خوراک عدس و بادمجونه که در عین ساده بودن بسیار مقویه. اینجا طرز تهیش رو یاد میگیری.

لینک کوتاه کپی شد

شایانیوز- شاید دغدغه خیلی از خانوما این باشه که واسه ناهار یا شام چی درست کنن؟ مواد غذایی که توی خونه در دسترس داریم، ذائقه افراد خانواده و زمان از جمله عواملی هستن که ما رو محدود میکنن تا نتونیم هر غذایی که دلمون میخواد رو درست کنیم. اما خب باید بگیم که اونقدر تنوع آشپزی ایرونی بالاست که شاید هیچوقت این سوال «غذا چی بپزم؟» برامون پیش نیاد. مثلا بادمجون یه ماده غذایی محبوب بین ایرونیاست که غذاهای متنوعی میشه با اون درست کرد؛ کشک بادمجون، حلیم بادمجون، میرزا قاسمی، خوراک بادمجون با گوشت، مرغ، غوره و...

یکی دیگه از غذاهای خوشمزه ای که میشه با بادمجون درست کرد، خوراک عدس و بادمجون هست که در عین ساده بودن بسیار مقوی و لذیذه. در ادامه طرز تهیه این غذای عالی رو که میتونه یه شام فوق العاده واسه امشب باشه رو بهتون آموزش میدیم. تا پایان همراه ما باشید.

adas&bademjun-1

مواد لازم برای تهیه خوراک عدس و بادمجون

بادمجون ۳ عدد

عدس 2 پیمانه

پیاز ۲ عدد

ریحون بنفش خشک یک قاشق غذاخوری

نعناع خشک یک قاشق غذاخوری

پودر تخم گشنیز یک قاشق غذاخوری

روغن زیتون یک قاشق غذاخوری

نمک، زردچوبه و فلفل سیاه به میزان لازم

adas&bademjun-9

طرز تهیه خوراک عدس و بادمجون

مرحله اول

عدس رو از چند ساعت قبل بشویید و با مقداری آب خیس کنید. سپس اون رو آبکش کرده و با آب و کمی نمک بپزید.

مرحله دوم

بادمجون ها رو بشویید و روی شعله گاز کباب کنید. سپس به مدت 15 دقیقه داخل یک پلاستیک بذارید بمونه تا پوستش راحت جدا بشه. وقتی پوست بادمجون ها رو جدا کردید اون ها رو ساتوری خرد کنید.

adas&bademjun-4

مرحله سوم

پیازها رو پوست بگیرید و نگینی خرد کنید. سپس با مقداری روغن داخل یک تابه تفت بدید تا سبک و شفاف بشه. فلفل سیاه و زردچوبه اضافه کنید و یکی دو دقیقه تفت بدید. سپس نعنا خشک، ریحون خشک و پودر تخم گشنیز رو بریزید و کمی تفت بدید.

مرحله چهارم

حالا عدس پخته و آبکش شده و بادمجون کبابی له شده رو اضافه کنید و هم بزنید تا کاملا با هم مخلوط بشن. نمک خوراک عدس و بادمجون رو اندازه کنید و وقتی مواد با هم یکدست شد، از روی حرارت بردارید.

مرحله پنجم

خوراک عدس و بادمجون خوشمزه رو داخل ظرف مورد نظرتون بکشید و در صورت تمایل اون رو همراه ماست پرچرب یا کشک جوشیده و همینطور نون تازه سرو کنید. نوش جان.

adas&bademjun-5

اگر به آشپزی علاقمند هستید، صفحه آشپزی سایت شایانیوز رو دنبال کنید.

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

دنیای سلبریتی ها

عصر تکنولوژی

نیازمندی‌ها