|

طرز تهیه یتیمچه / یه شام سبک و خوشمزه که راحت و سریع آماده میشه

یکی از غذاهای معروف که خوشمزه و عالیه و با بادمجون درست میشه، یتیمچه ست. این غذا بدون گوشت و خیلی سریع آماده میشه و گزینه خوبی واسه شامه.

لینک کوتاه کپی شد
2

شایانیوز- جزو کدوم دسته هستی؛ اونایی که به بادمجون حساسیت دارن و نمی تونن غذاهای بادمجونی بخورن؟ یا اونایی که عاشق بادمجون هستن و از هر غذایی که با این صیفی محبوب درست میشه استقبال می کنن؟ اگه جزو دسته دوم باشی حسابی خوش بحالته چون غذاهایی خیلی متنوعی میشه با بادمجون درست کرد. کشک بادمجون، خورشت بادمجون، ته چین گوشت و بادمجون، میرزا قاسمی و حلیم بادمجون فقط چند نمونه از غذاهای لذیذ و خوشمزه ای هست که با بادمجون میشه درست کرد.

یکی دیگه از غذاهای معروف که خوشمزه و عالیه و با بادمجون درست میشه، یتیمچه ست. این غذا بدون گوشت و خیلی سریع آماده میشه و گزینه خوبی واسه شامه تا هم غذای سبکی داشته باشی و هم وقت زیادی براش صرف نکنی. توی این مطلب، طرز تهیه یتیمچه رو بهت آموزش میدم. تا پایان همراهم باش.

yetimche-1

مواد لازم برای تهیه یتیمچه

بادمجون ۴ عدد

پیاز ۲ عدد

گوجه فرنگی ۳ عدد

سیر ۵ حبه

رب گوجه فرنگی ۲ قاشق غذاخوری

آبغوره یا آب نارنج نصف فنجان

نمک، زردچوبه و فلفل سیاه به میزان دلخواه

روغن مایع به میزان کافی

آب جوش یک و نیم لیوان

yetimche-7

طرز تهیه یتیمچه

مرحله اول

بادمجون ها رو پوست بگیرید و حلقه حلقه کنید و نمک بزنید تا تلخی اون ها بیرون بیاد. بعد از 30 تا 40 دقیقه اونها رو با دستمال کاغذی حوله ای خشک کنید.

مرحله دوم

داخل یک تابه روغن بریزید. وقتی داغ شد بادمجون ها رو بچینید و هر دو طرف اونها رو با حرارت متوسط سرخ کنید.

yetimche-2

مرحله سوم

بادمجون ها رو که سرخ کردید، پیازها رو پوست گرفته و نگینی خرد کرده و داخل همون تابه سرخ کنید. وقتی طلایی شد زردچوبه و فلفل سیاه بزنید و تفت بدید. سپس سیرها رو ساتوری کنید و همراه رب گوجه فرنگی به تابه اضافه کرده و کمی دیگه تفت بدید.

مرحله چهارم

در این مرحله، بادمجون های سرخ شده و گوجه فرنگی ها که خرد کردید داخل تابه بریزید و مخلوط کنید. حالا نمک، آبغوره یا آب نارنج و آب جوش رو اضافه کنید و حرارت رو زیاد کنید تا مواد داخل تابه به جوش بیاد. سپس حرارت رو کم کنید تا حدود 30 تا 40 دقیقه بپزه و جا بیفته.

yetimche-3

مرحله پنجم

بعد از اینکه یتیمچه جا افتاد، غذای خوشمزه و ساده ما حاضره و می تونید همراه نون تازه و سبزی خوردن سرو کنید. نوش جانتون باشه.

yetimche-6

اگه به آشپزی علاقه دارید، صفحه آشپزی سایت شایانیوز رو دنبال کنید.

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

دنیای سلبریتی ها

عصر تکنولوژی

نیازمندی‌ها