|

طرز تهیه سوپ شیر رستورانی با بهترین روش / هوای خنک پاییز با این سوپ عالی دلچسب میشه

سوپ شیر یکی از غذاهای خوشمزه ست که برای هوای خنک گزینه بسیار خوبیه. در ادامه طرز تهیه این سوپ خوشمزه رو یاد میگیری.

لینک کوتاه کپی شد

شایانیوز- با خنک تر شدن هوا، بعضی غذاها بیشتر پخته و میل میشن؛ غذاهای رقیق و گرم بیشتر به دل می چسبن و خوردنشون مزه دیگه ای داره. انواع سوپ مثل سوپ جو، سوپ ورمیشل، سوپ دال عدس و... انواع آش ها مثل آش رشته، آش گوجه، آش گندم و... هر کدوم از این غذاها سرشار از ویتامین ها و مواد مغذی هستن و می تونن بدن مون رو در برابر سرما و بیماری ها مقاوم تر کنن. سوپ شیر یکی دیگه از این غذاهای خوشمزه ست که برای هوای خنک گزینه بسیار خوبیه. در ادامه طرز تهیه سوپ شیر با بهترین دستور رو بهتون آموزش میدیم. تا پایان همراه ما باشید.

soup-shir-6

مواد لازم برای تهیه سوپ شیر

سینه مرغ نصف یک عدد سینه

قارچ خرد شده 2 لیوان

شیر نیم لیتر

خامه یک بسته

جو پرک نصف لیوان

هویج متوسط یک عدد

پیاز متوسط یک عدد

آبلیمو دو قاشق غذاخوری

جعفری خرده شده 3 قاشق غذاخوری

جوز هندی به اندازه دلخواه

نمک، زردچوبه و فلفل سیاه به اندازه کافی

کره یا روغن به اندازه کافی

soup-shir-4

طرز تهیه سوپ شیر

مرحله اول

در ابتدا، سینه مرغ رو همراه پیاز خرد شده، نمک، فلفل و زردچوبه و 3 لیوان آب داخل قابلمه بریزید و روی حرارت بذارید تا جوش بیاد و بپزه.

مرحله دوم

بعد از حدود چهل دقیقه که مرغ پخت، حرارت رو خاموش و مرغ رو از قابلمه خارج کنید. بعد از مدتی که خنک شد مرغ رو به وسیله یک چنگال ریش ریش کنید.

مرحله سوم

جو پرک رو داخل آب مرغ بریزید و روی حرارت بذارید تا بپزه. بعد از حدود 10 دقیقه که جو پرک پخت، با گوشتکوب برقی مواد داخل قابلمه رو پوره و له کنید.

soup-shir-1

مرحله چهارم

هویج رو پوست گرفته و نگینی ریز خرد کنید و به قابلمه اضافه کنید تا پخته بشه. قارچ رو ورقه ورقه کنید و داخل یک ماهیتابه با کمی کره یا روغن و نمک و فلفل سیاه تفت بدید. سپس اون رو همراه مرغ ریش شده رو به قابلمه اضافه کنید و هم بزنید. سپس حرارت رو خاموش کنید.

مرحله پنجم

داخل یک کاسه، خامه و شیر رو با هم مخلوط کنید و هم بزنید تا کاملا یکدست بشه. وقتی مواد داخل قابلمه از حرارت افتاد، مخلوط شیر و خامه رو اضافه کنید و هم بزنید تا کاملا مخلوط بشه. بعد دوباره روی حرارت ملایم بذارید تا کاملا جا بیفته.

مرحله ششم

نمک و فلفل سوپ شیر رو تست و اندازه کنید. جوز هندی به اندازه دلخواهتون رنده کنید. آبلیمو و جعفری خرد شده رو اضافه کنید و بعد از 5 دقیقه قابلمه رو از روی حرارت بردارید. سوپ شیر رو داخل ظرف مورد نظرتون بکشید و با جعفری خرد شده و فلفل سیاه و روغن زیتون تزئین و سرو کنید. نوش جان.

soup-shir-2

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

دنیای سلبریتی ها

عصر تکنولوژی

نیازمندی‌ها