|

طرز تهیه مسقطی زعفرونی به ساده ترین روش / یه دسر سنتی عالی که طعمش فوق العادست

مسقطی یه دسر سنتی خوشمزه ست که میشه اون رو به روشی راحت درست کرد که ما در این مطلب،طرز تهیه مسقطی زعفرونی بهتون آموزش میدیم.

لینک کوتاه کپی شد

شایانیوز- دسرهای سنتی ایرونی سرشار از عطر و طعم هستن و اغلب بافت لطیف اونها خیلی جذاب و پرطرفداره. درست کردن دسرهایی مثل شیر برنج، شله زرد، حلوا، فرنی و ماقوت راحته اما آماده کردن بعضی دیگه مثل دیگچه و یا مسقطی شاید سخت به نظر برسه اما باید بگیم اینطور نیست. اگر به آشپزی علاقمند باشید و حوصله به خرج بدید، درست کردن هر غذا و خوردنی ای میتونه جذاب و ساده باشه. مسقطی رو هم میشه به روشی راحت درست کرد که ما در این مطلب، اون رو بهتون آموزش میدیم. تا پایان همراه ما باشید.

masghati-zaferuni-2

مواد لازم برای تهیه مسقطی زعفرونی

نشاسته ذرت یک پیمانه

شکر 2 لیوان

آب سرد 4 لیوان

پودر ژلاتین 4 قاشق غذاخوری

پودر هل یک قاشق چایخوری

زعفرون دم کرده به میزان دلخواه

گلاب 3 قاشق غذاخوری

کره 2 قاشق غذاخوری

خلال بادام و پسته برای تزیین

masghati-zaferuni-5

طرز تهیه مسقطی زعفرونی

مرحله اول

برای شروع، از نیم ساعت قبل تمام مواد داخل یخچال رو در محیط آشپزخونه قرار بدید تا هم دمای محیط بشن.

مرحله دوم

داخل یک کاسه یک سوم لیوان آب سرد بریزید و سپس پودر ژلاتین رو به اون اضافه کنید و هم بزنید تا به خوبی پودر ژلاتین در آب حل بشه.

مرحله سوم

داخل یک قابلمه نشاسته ذرت و آب سرد رو بریزید و هم بزنید تا به خوبی با هم مخلوط بشن. بهتره این محلول رو از یک صافی رد کنید تا نشاسته کاملا صاف و یکدست بشه.

masghati-zaferuni-4

مرحله چهارم

شکر رو به نشاسته ذرت اضافه کنید. سپس قابلمه رو روی حرارت ملایم بذارید و هم بزنید تا شکر به طور کامل حل بشه و نشاسته از خامی در بیاد.

مرحله پنجم

در این مرحله زعفران دم کشیده، پودر هل، کره و ژلاتین رو به قابلمه اضافه کنید تا مواد به طور یکدست با هم ترکیب بشن. (میزان استفاده از زعفرون به شما بستگی داره که دوست دارید رنگ مسقطی زعفرونی شما چطور باشه.)

مرحله ششم

وقتی مایه مسقطی زعفرونی به غلظت مناسب رسید، گلاب رو اضافه کنید و هم بزنید.

masghati-zaferuni-6

مرحله هفتم

نشونه آماده شدن مسقطی زعفرونی اینه که آب به طور کامل تبخیر میشه و مسقطی از دیواره های قابلمه جدا شده و در کف اون جمع میشه.

مرحله هشتم

یک ظرف مناسب انتخاب کرده و در کف اون نایلون پهن کنید. مسقطی زعفرونی رو تا داغه، داخل ظرف بریزید و روی سطح اون خلال بادام و پودر پسته بریزید. سپس ظرف رو به مدت ۲ تا ۳ ساعت داخل یخچال قرار بدید تا کاملا خودش رو بگیره. سپس مسقطی زعفرونی خوشمزه رو از ظرف خارج کنید، به دلخواه برش بزنید و سرو کنید. نوش جان.

masghati-zaferuni-3

اگر به آشپزی علاقمند هستید، صفحه آشپزی سایت شایانیوز رو دنبال کنید.

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

دنیای سلبریتی ها

عصر تکنولوژی

نیازمندی‌ها