|

طرز تهیه حلوای هویج زعفرونی / یه طعم عالی که از خوردنش سیر نمیشی

می دونستی میشه با هویج هم حلوا درست کرد؟ حلوایی که در عین حال که کالری کمتری نسبت به حلوای آرد داره و سالمتر و رژیمی تره، خیلی هم خوشمزه ست.

لینک کوتاه کپی شد

شایانیوز- حلواها یه خوراکی جذاب شیرین در فرهنگ غذایی ایرونی هستن که به عنوان دسر هم میشه ازشون استفاده کرد. حلوا رو میشه با آردهای مختلف و سبزیجات متنوعی پخت و برای هر سلیقه ای طعمی هست که دوست داشتنی و خوشایند باشه.

حلوای زعفرونی، حلوای سه آرد و حلوای پسته از خوشمزه ترین حلواها هستن. هیچ می دونستی میشه با هویج هم حلوا درست کرد؟ حلوایی که در عین حال که کالری کمتری نسبت به حلوای آرد داره و سالم تر و رژیمی تره، خیلی هم خوشمزه ست. توی این مطلب می خوام طرز تهیه حلوای هویج رو بهتون آموزش بدم. تا پایان همراه من باشید.

Halva-Havij-7

مواد لازم برای تهیه حلوای هویج زعفرونی

آرد سفید یک پیمانه

هویج 500 گرم

روغن مایع یک پیمانه

شکر یک پیمانه

گلاب دو سوم پیمانه

زعفران دم کرده 3 قاشق غذاخوری

پودر هل نصف قاشق چایخوری

Halva-Havij-2

طرز تهیه حلوای هویج زعفرونی

مرحله اول

ابتدا هویج ها رو به خوبی می شوییم و درون یک قابلمه مناسب می ریزیم و به همراه یک تا ۱٫۵ لیوان آب اجازه می دیم هویج ها روی حرارت ملایم بپزن.

مرحله دوم

بعد از اینکه هویج ها کاملا پخت، اونها رو از قابلمه خارج می کنیم و داخل غذاساز می ریزیم، پوره می کنیم و کنار می ذاریم.

Halva-Havij-1

مرحله سوم

در این مرحله آرد رو الک می کنیم و داخل یک تابه می ریزیم و روی حرارت قرار می دیم تا به آرومی تابه داغ بشه و بوی خامی آرد گرفته بشه. وقتی آرد تغییر رنگ داد، زمان اضافه کردن روغن به تابه است.

مرحله چهارم

آرد رو کاملا تفت می دیم تا یک مایه یکدست داشته باشیم. در ادامه هویج پوره شده رو به همراه شکر، گلاب و زعفرون دم کرده به تابه اضافه می کنیم.

Halva-Havij-5

مرحله پنجم

مواد رو به خوبی با هم مخلوط می کنیم و مدام هم می زنیم تا به بافت منسجمی برسیم. وقتی حلوا از دیواره های تابه جدا شد با تکون دادن تابه، حلوا رو در وسط تابه جمع می کنیم. این کار رو ادامه می دیم تا حلوا به اصطلاح به روغن بیفته و کاملا یکدست و منسجم بشه.

مرحله ششم

وقتی حلوا پخت، اون رو داخل ظرف مورد نظرمون سرو می کنیم. می تونیم حلوای هویج رو با پودر نارگیل، پودر پسته، پودر گردو، گل رز خشک و... تزئین کنیم. همچنین می تونیم مقداری از حلوا رو داخل قیف بریزیم و اون رو به صورت شکوفه دربیاریم. نوش جان.

Halva-Havij-3

اگه به آشپزی علاقمند هستید، اینجا می تونید کلی دستورهای غذایی عالی رو ببینید و استفاده کنید.

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

دنیای سلبریتی ها

عصر تکنولوژی

نیازمندی‌ها