|

طبیعت بکر و رویایی آستارا / همه رفتن شمال شلوغ تو برو جای که فقط خدا اونجا قدم برداشت

یه هفته به شدت شلوغ رو داشتیم چرا که هه رفتن شمال، ولی اگه شما نرفیتد صبر کنید و تو پاییز به طبیعت بی نظیر آستارا سر بزنید.

لینک کوتاه کپی شد
1

شایانیوز- دیگه داره تابستون قشنگ تموم میشه و پاییز قشنگ تر شروع میشه. شاید تو دلتون بگین با گرمای تابستون که نشد چندان لذت ببریم، پس تو پاییز یه سر بریم شمال و از هوای دل انگیزش لذت ببریم. خب این درست، اما پیشنهاد ما به شما اینه که این بار بیاین و برای سفر به شمالی ترین نقطه گیلان یعنی آستارا سر بزنید. شهری مرزی که با بام های سفالین که در منطقه مرکزی زیبای تالش قرار گرفته و از خاص ترین جاذبه های طبیعت رو داره.

این شهر دارای معماری و بافت شهری بسیار جذابیه همراه با طبیعت انبوه از درختان سربه فلک کشیده که تو فصل پاییز منظره ای دل انگیز و رویایی پیدا می کنند. در واقع بهتره که بگیم جای جای شهر آستارا جذاب و دیدنی است در حالی که صبح ها شبنم بر روی گل ها می نشیند و شب ها نیز بوی عطر شب بوها کل فضای کوچه پس کوچه های روستای آستارا رو خوشبو می کنند. اینجوریه که متوجه خواهید شد پاییز اومده و سرتاسر این طبیعت رو فتح کرده. اگر شما هم دلتون میخواد تا با این شهر جذاب بیشتر آشنا بشید، پس حتما با ادامه مطلب ما همراه باشید.

hiran-gilan-fogy

گردنه حیران

تا به حال بارها هر ایرانی اسم گردنه حیران رو شنیده. گردنه ای که از یک سمت توسط جنگل ها حصار شده و از سوی دیگر توسط دره ای جذاب و پوشیده از درختان که خب آستارای رو به اردبیل وصل میکنه. اما اینها ختم کلام نیست و شاید هنوز هم به سرزمین بسیار زیبای مورد نظر سفر نکرده باشیم که زیباترین مسیر ایران شناخته شده است. احتمالا مسئله مسافت هم به ذهنتون رسیده که خب باید بگیم از تهران تا گردنه حیران باید هفت ساعتی رانندگی کنید، اما این رو بدونید که ارزشش رو داره تا بتونید این منظره بکر و کم نظیر رو با چشم ببینید. نکته قابل توجه اینه که تو دل این گردنه، اقامتگاه های خوبی هم وجود داره که برای موندن و لذت بردن از هوای جذاب اونجا قابل استفاده هستند تا بتونیم نفس بکشیم.

برای رفتن به گردنه حیران باید به استان گیلان، جاده ارتباطی آستارا و اردبیل، منطقه حیران بروید.

unnamed

شهر لوندویل

قبل از هرچیز برای معرفی شهر لوندویل، باید به آبشار لاتون اشاره داشته باشیم که وقتی پاییز میشه تابلویی منحصر به فرد تحویل شما خواهد داد. خب بهتره باز برگردیم به عقب و شهر لوندویل و به جاهای دیدنیش مثل لاتون، اسبینه و بابا علی، سواحل کناره‌ ای دریای خزر که به ۱۰ کیلومتر میرسه، قله اسپیناس و دریاچه‌ی زیبای سوها اشاره کنیم. هر کدوم از جاذبه های دیدنی که به طور مثال نام بردیم در فصل های مختلف، زیبایی خاص خودشون رو دارند. اما تو فصل پاییز یه چیز دیگه هستند. در مورد آبشار لاتون که نگین شهر لوندویل هستش هم باید گفت که با ارتفاع ۱۰۵ متری‌ که داره، یکی از بلندترین آبشارهای ایران در دل طبیعتی بی بدیل واقع شده که اطرافش هم با درخت میوه های نوبرانه پاییز احاطه شده اند. از درخت گردو بگیر تا فندق و حتی سیب وحشی. و از نکات جذاب این شهر اینه که شهر لوندویل دارای اقامتگاه های منابیه که شرایط رو برای سفر شما مهیا می کنند و این امکان رو میدن تا با خیالی آسوده سفر کرده و لذتش رو ببرید.

برای رفتن به شهر لوندویل باید به  استان گیلان، ۱۵ کیلومتری جنوب آستارا بروید.

5454

روستای گیلده

گرچه که آستارا پر است از ییلاق و روستا، اما یکی از قشنگ ترین و نام آشنا ترین روستاهایی که داره، روستای گیلده است که هر ایرانی باید پیش از مرگ به آن سر بزند تا لذت نبرده از این دنیا نره. این روستا در کنار روستای دربند، دو روستای جذاب در آستارا هستند که فضایی بسیار مناسب برای اقامت خانوادگی رو فراهم می‌کنند. در رابطه با روستای گیلده باید بگیم ک این طبیعت با خانه های بام سفالی ، طبیعتی دست نخورده و آب و هوایی دلپذیر، مقصدی به شدت ایده آل برای مسافران و طبیعت گردان محسوب می شود. این روستا قدمتی قدیمی و تاریخی دارد، همراه با یم فرهنگ غنی. خونه هاش قدیمیه با یه بافت سنتی و کوچه های باریک که سنگ فرش شده هستند و طبیعتی ناب اطراف روستا رو دربر گرفته. روستای گیلده فرصتی عالیست برای پیاده روی و طبیعتگردی که در پاییز به دل طبیعت بروید. گیلده در دل جنگل های هیرکانی است که آبشار حویق یا زمرد رو هم دارد. البته که یادتون نره این آبشار کمی دور است و با روستای گیلده تقریبا 77 کیلومتری فاصله داره که خب چیزی حدود دو ساعت رانندگی می شود.

برای رفتن به روستای گیلده باید به استان گیلان، شهرستان آستارا، ۲۵ کیلومتری غرب شهر آستارا بروید.

68374684

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

دنیای سلبریتی ها

عصر تکنولوژی

نیازمندی‌ها