|

شناخت انواع دکوراسیون داخلی / هر چیزی رو هر جا گیرت اومد نذار اول یاد بگیر سبکارو

دکوراسیون ها انواع بسیار مختلفی دارند که خب معماری داخلی رو تشکیل میدن و در اینجا میخوایم با اون انواع آشنا بشیم.

لینک کوتاه کپی شد

شایانیوز- درسته که دنیای مد و فشن فرای تصور گسترش پیدا کرده و نامحدود شده، اما جهانی که معماری داخلی داره به شدت جذاب تر و با اصولیات بیشتر هستش. دکوراسیون هر منزل و یا فضا اهمیت زیادی داره که خب طرز چیدمان و انتخاب مدل و رنگ وسایل و هر آنچه که در اون محیط از ریز تا درشت قرار داره میشه دکوراسیون داخلی. 

معماری داخلی چیست؟

معماری داخلی یکی از رشته‌ های جذاب و البته چند‌بعدی هستش که به بررسی و طراحی فضای داخلی بناها میپردازه و بر همه چیز واقفه. این علم نه‌ تنها شامل طراحی المان‌ های مختلفی همچون مبلمان، نورپردازی و رنگ‌ آمیزی میشه، بلکه به ایجاد فضایی کاربردی، ایمن و زیبا نیز دارد. این فرآیند به نیازها و سلیقه مختلف افراد پاسخ میده و به همین دلیل، سبک ها و رویکردها در طراحی داخلی با تنوع بالایی ایجاد می شوند. 

در معماری داخلی از سبک های سنتی و کلاسیک گرفته تا مدرن و میمینال هر کدوم ویژگی های خاص و یونیک خودشون رو دارند و در واقع هر کدومشون احساسات مخصوصی رو به نمایش میگذارند. مثلا به عنوان مثال سبک باروک به دلیل جزئیات و تزئینات پر زرق و برق نشونه ای از تجمل و قدرت هستش. و از طرفی هم مدرن با استفاده از اشکال هندسی و ساده ای همچون هرم و مکعب و استوانه، با رنگ و نور های متضاد، فضایی به شدت پویا و جذاب خلق خواهد کرد.

شناخت-سبک_های-معماری-و-دکوراسیون-داخلی

معماری داخلی به سبک باروک

سبک باروک در معماری داخلی اینجوریه که میتوان اون رو یکی از تاثیرگذار ترین و برجسته ترین دوره های طراحی دونست که در تاریخ هنر شناخته شده است. این سبک به دلیل اینکه در قرن هفدهم و هجدهم میلادی در اروپا فکر و طراحی شد، خب نمایانگر قدرت نخبگان اجتماعی و سیاسی و همچنین ثروت اونها شد. فضاهایی که باروک هستند به شدت تزئیاتی و مجسمه وار می باشند که خب هر جزء از اونها به شکلی طراحی شده که حس شکوه و عظمت رو القا می کنند. 

اگر شما سلیقه تون رو در سبک باروک می بینید پس بهتره که بدونید این سبک از مبلمانی با متریال گرون و تکنیک های خاصی مثل کنده کاری های ظریف با نقش و نگار های پیچیده ، یه نمای خاص و منحصر به فرد به محیط میبخشه. این سبک مخصوصا برای کلیساها و کاخ های بزرگ در اروپا خیلی واضح دیده میشه که خب تاثیر عمیقی بر معماری داخلی معاصر گذاشته است. باروک نه فقط یک سبک معماریه، بلکه در واقع یک بیانیه فرهنگی نیز هست که در اون زیبایی ، قدرت و ثروت رو به زیباترین شکل ممکن به رخ میکشه.

باروک

سبک معماری داخلی کلاسیک

سبک کلاسیک از دست سبک هایی محسوب میشه که به زمان یونان و همچنین روم باستان برمیگرده. معماری کلاسیک خیلی بر روی اصول تناسب، هارمونی و همچنین زیبایی شناسی تاکید داره. رنگ های در این سبک اغلب به شکل طبیعی و ملایم هستند که میتونن به ایجاد یک فضای آروم و دلنشین کمک کنند. در دکوراسیون داخلی کلاسیک، استفاده از پارچه‌ های با کیفیت و آیتم های تزئینی با جزئیات دقیق، مثل گلدان‌ های سرامیکی و تابلوهای هنری، به وفور دیده میشه و قابل توجهه.

کلاسیک

سبک معماری داخلی نئوکلاسیک

سبک نئوکلاسیک در نیم دوم قرن 18 بود که به وجود اومد و متولد شد. این سبک به عنوانم پاسخی به تجمل گرایی روکوکو و همچنین در راستای احیای اصولیات کلاسیک بوده است و با این هدف شکل گرفته. این سبک از هندسه مستطیلی و ساده بهره میبره و دیزاینش هم از گچ بری های جذاب استفاده داره.

تو این سبک، یعنی دکوراسیون داخلی نئوکلاسیک انتخاب و استفاده از رنگ های ملایم و روشن خیلی دیدیه میشه که خب به ایجاد یه فضای دلنشین و شفاف کمک خوبی داره. از طرفی هم مبلمان نئوکلاسیک اغلب از چوب تیره و یا طراحی های مینیمال اما مجلل ساخته می شوند. ملحفه ها و گرده ها در این سبک از معماری داخلی ابریشم و مخمل هستند که میتونن محیط رو با شکوه و مجلل تر نشون بدن. استفاده از آیتم هایی مثل مجسمه ها و تابلوهای هنری با موضوع اساطیری یونان، همراه با ستون های متقارن و بزرگ در پذیرایی، یکی دیگه از ویژگی های بارز این سبک محسوب می شود. 

نئوکلاسیک

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

دنیای سلبریتی ها

عصر تکنولوژی

نیازمندی‌ها