|

ترفندهای تمیز کردن و برق انداختن توستر/ خیلی ساده از دست چربی های سمج راحت میشی

توستر به خاطر کاربردش در معرض چرب شدن و جرم گرفتن قرار داره و باید زود به زود تمیز بشه. در این مقاله ترفندهای تمیز کردن توستر رو یاد میگیری.

لینک کوتاه کپی شد

شایانیوز- تمیز کردن وسایل آشپزخانه به خاطر پخت و پزی که توی این مکان انجام میشه باید به طور منظم انجام بگیره. مثلا یخچال رو باید زود به زود تمیز کرد. اجاق گاز به تمیز کردن مرتب نیاز داره و هود هم به خاطر قرار داشتن در معرض بخارهای چرب، باید منظم تمیز بشه. یکی دیگه از وسایل پر کاربرد آشپزخونه که توی خیلی از خونه ها پیدا میشه توستره. این وسیله هم به خاطر کاربردش، در معرض چرب شدن و جرم گرفتن قرار داره و باید زود به زود تمیز بشه. توی این مقاله ترفندهای تمیز کردن توستر رو آموزش میدیم تا این بار خیلی راحت تر از قبل توسترتون رو تمیز و براق کنید. با ما همراه باشید...

toster2

اهمیت تمیز کردن توستر

همونطور که گفتیم توستر وسیله ای پر کاربرد در آشپزخونه محسوب میشه که نیاز به تمیز کردن زود به زود داره چون باقیمانده نان و غذا داخل اون می مونه و بعد از مدتی سخت و سفت میشه و پاک کردنش دیگه راحت نیست. ضمن اینکه علاوه بر تاثیر منفی این جرم ها بر سلامتی افراد خانواده، کثیف موندن تستر کارایی اون رو تحت تاثیر قرار میده و ممکنه در عملکردش مشکل ایجاد بشه.

بنابراین برای تمیز کردن تستر برنامه  داشته باشید تا هم سلامت خانواده حفظ بشه و هم توستر شما مدت زمان بیشتری کار کنه و دیرتر خراب بشه.

تمیز کردن داخل توستر با مواد طبیعی

داخل وسایلی چون توستر، مایکروفر، یخچال و وسایلی از این دست که مواد غذایی داخلشون قرار میگیره رو نباید با مواد شوینده شیمیایی تمیز کرد. این کار سلامتی افراد خانواده رو در معرض خطر قرار میده. توصیه میشه برای تمیز کردن داخل تستر هم از مواد طبیعی مثل جوش شیرین و سرکه استفاده کنید.

toster1

تمیز کردن داخل توستر با جوش شیرین

برای تمیز کردن توستر ابتدا اون رو از برق بکشید سپس خرده ریزه های نون و غذا رو با پارچه ای تمیز از داخل این وسیله آشپزخونه جمع کنید. بعد مقداری جوش شیرین رو داخل محفظه توستر بپاشید و با یک اسفنج نمدار و تمیز تمام سطوح داخلی و قسمت داخلی در رو تمیز کنید.

این کار رو ادامه بدید تا از تمیز شدن لکه های چربی و باقیمونده های غذا مطمئن بشید. سپس با یک دستمال تمیز و نمدار جوش شیرین رو از داخل توستر پاک کنید. شاید لازم باشه دستمال رو آب بکشید و این کار رو چند بار تکرار کنید.

toster5

تمیز کردن داخل توستر با سرکه

سرکه یه ماده طبیعی دیگه برای تمیز کردن وسایل آشپزخونه به خصوص تستر به حساب میاد. دستمال تمیزی رو به سرکه سفید آغشته کنید و تمام سطوح داخلی تستر و قسمت داخلی در رو تمیز کنید.

این کار رو اونقدر ادامه بدید تا از تمیز شدن لکه های چربی و باقیمونده های غذا در داخل توستر مطمئن بشید. شاید لازم باشه نیم ساعت زمان بدید تا سرکه، لکه های چربی رو نرم کنه. سپس با یک دستمال تمیز و نمدار محفظه توستر رو پاک کنید.

toster4

تمیز کردن سطوح خارجی توستر

سطوح خارجی توستر معمولا به اندازه داخل این وسیله برقی، نیاز به تمیز کردن نداره و میشه از محلول آب و مایع ظرفشویی و یا پاک کننده های سطوح و یک دستمال تمیز و بدون پرز استفاده کرد.

در این مقاله با ترفندهای تمیز کردن تستر آشنا شدید که امیدواریم مورد استفاده تون قرار بگیره. اینجا میتونید روش تمیز کردن مایکروفر رو ببینید.

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

دنیای سلبریتی ها

عصر تکنولوژی

نیازمندی‌ها