|

طرز تهیه مربای انجیر شفاف و خوشمزه / همراه با نکات مهم پخت

یکی از مرباهای فصلی که خیلی هم خوشمزه ست مربای انجیره که از اواسط تابستون وقتی انجیرهای رسیده و شیرین به بازار میان، میشه درستش کرد.

لینک کوتاه کپی شد
1

شایانیوز- بعضی مرباها رو همه سال می شه درست کرد، مثل مربای هویج و مربای سیب اما بعضی مرباها فصلی هستن؛ مثل مربای آلبالو، مربای توت فرنگی، مربای به و... یکی دیگه از مرباهای فصلی که خیلی هم خوشمزه ست مربای انجیره که از اواسط تابستون وقتی انجیرهای رسیده و شیرین به بازار میان، میشه درستش کرد. در این مطلب، طرز تهیه مربای انجیر رو بهتون آموزش میدیم و فوت و فن شفاف و خوشمزه شدن اون رو هم یادآوری می کنیم. تا پایان همراه ما باشید.

moraba-anjir-7

مواد لازم برای تهیه مربای انجیر

انجیر تازه یک کیلوگرم

شکر ۷۰۰ گرم

آب یک پیمانه

آبلیمو یک قاشق غذاخوری

وانیل یک چهارم قاشق چایخوری

moraba-anjir-6

طرز تهیه مربای انجیر

مرحله اول

انجیرها رو بشویید و اجازه بدید خشک بشن. با استفاده از یک سوزن روی اونها سوراخ هایی ایجاد کنین. این کار برای نفوذ شیره به داخل انجیرها و جلوگیری از چروکیده شدن اونها انجام میشه.

مرحله دوم

شکر و آب رو داخل یک قابلمه بریزید و روی حرارت بذارید تا با گرم شدن آب، شکر کاملا حل بشه. در این مرحله نیازی به هم زدن نیست.

moraba-anjir-3

مرحله سوم

وقتی شکر کاملا در آب حل شد، آبلیمو رو اضافه کنید و سپس انجیرها رو داخل قابلمه بریزید. وقتی آب به جوش بیاد کف هایی روی سطح آب ایجاد میشه، حتما اونها رو جمع کنید و دور بریزید.

مرحله چهارم

اجازه بدید مربای انجیر بجوشه تا انجیرها کاملا بپزن. سپس وانیل رو اضافه کنید و به آرومی هم بزنید. وقتی روی مربا حباب های درشت ایجاد شد یعنی مربا به قوام لازم رسیده و باید از روی حرارت برداشته بشه.

moraba-anjir-1

مرحله پنجم

اجازه بدید تا مربای انجیر کاملا خنک بشه. سپس داخل طروف شیشه ای دردار بریزید و داخل یخچال نگهداری کنید.

فوت و فن تهیه مربای انجیر

-به جای آبلیمو می تونید از همون اندازه جوهر لیمو استفاده کنید.

-به جای وانیل می تونید از یک قاشق غذاخوری گلاب یا 2 قاشق غذاخوری زعفرون دم کرده استفاده کنید. زعفرون مربای انجیر شما رو خوشرنگ تر می کنه.

moraba-anjir-2

-حتما کفی که روی سطح مربا ایجاد میشه رو جمع کنید تا مربای انجیر کدر و تیره رنگ نشه.

-برای تشخیص به قوام رسیدن مربا، مقدار کمی از شهد رو داخل یک ظرف بریزید و چند دقیقه صبر کنید، بعد ظرف رو مایل کنید اگر شهد به آرومی حرکت کرد، مربا به قوام لازم رسیده و باید از روی حرارت برداشته بشه.

اگه به آشپزی علاقه دارید، اینجا رو با کلی دستورهای عالی دنبال کنید.

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

دنیای سلبریتی ها

عصر تکنولوژی

نیازمندی‌ها