|

طرز تهیه چیز کیک لیمو / یه دسر جذاب و خوشمزه که دلت رو می بره

چیز کیک لیمو یکی از دسرهای خوشمزه با طعم محبوب لیمویی هست که مخصوص ترش پسنداست. اینجا طرز تهیش رو یاد میگیری.

لینک کوتاه کپی شد

شایانیوز- چیز کیک یه دسر فوق العاده ست که خیلی ها دوسش دارن و میتونه برای بعد از یه شام یا ناهار خوشمزه، یک مکمل عالی باشه. چیز کیک رو میشه با طعم های مختلف و به شکل های متنوع درست کرد. چیز کیک گردویی، چیز کیک انبه، چیز کیک توت فرنگی، چیز کیک شکلاتی و چیز کیک نسکافه ای از خوشمزه ترین چیزکیک ها هستن که همه مخصوصا بچه ها خیلی طرفدارشون هستن. چیز کیک لیمو یکی دیگه از دسرهای خوشمزه با طعم محبوب لیمویی هست که مخصوص ترش پسنداست. در ادامه طرز تهیه چیز کیک لیمو رو بهتون آموزش میدیم. تا پایان همراه ما باشید.

chees-cake-lemon-1

مواد لازم برای تهیه چیز کیک لیمو

بیسکوئیت ساقه طلایی ۲۰۰ گرم

کره ۴ قاشق سوپخوری

خامه قنادی ۲۰۰ گرم

پنیر خامه‌ ای ۲۰۰ گرم

پودر قند (الک ‌شده) ۵۰ گرم

رنده پوست لیموترش یک قاشق چایخوری

اسانس وانیل یک هشتم قاشق چایخوری

رنگ خوراکی ژله ‌ای زرد به مقدار لازم

آب لیموترش نصف فنجون

پودر ژلاتین یک قاشق چایخوری

chees-cake-lemon-2

طرز تهیه چیز کیک لیمو

مرحله اول

پودر ژلاتین رو با کمی آب گرم مخلوط کنید و روی بخاری کتری مخلوط کنید تا حل بشه. سپس کنار بذارید تا خنک بشه. یک کاسه رو هم داخل یخچال قرار بدید تا سرد بشه.

مرحله دوم

کف یک قالب کمربندی کاغذ روغنی پهن کرده و روی کاغذ رو کمی چرب کنید.

chees-cake-lemon-4

مرحله سوم

بیسکوئیت ها رو با هر وسیله ای که در دسترس دارید، کاملا پودر کنید. کره رو که از نیم ساعت قبل در دمای محیط قرار دادید با بیسکوئیت کاملا مخلوط کنید و کف قالب بریزید و با پشت قاشق فشرده کنید. سپس داخل یخچال بذارید تا سفت بشه.

مرحله چهارم

کاسه سرد شده رو از یخچال خارج کنید و خامه قنادی رو داخلش بریزید و حدود ۱۰ دقیقه با دور متوسط همزن برقی هم بزنید تا جایی که خامه فرم بگیره.

chees-cake-lemon-7

مرحله پنجم

پنیر خامه ‌ای رو با پودر قند در ظرفی بریزید و با دور متوسط همزن برقی هم بزنید تا یکدست بشه، سپس خامه فرم گرفته، رنده پوست لیموترش، اسانس وانیل و رنگ خوراکی رو به اون اضافه کرده و با لیسک مخلوط کنید تا یکدست بشه. آب لیموترش تازه و ژلاتین رو هم اضافه کنید و هم بزنید تا مخلوط یکدستی داشته باشید.

مرحله ششم

قالب‌ رو از یخچال خارج کنید و مخلوط پنیر خامه‌‌ ای رو در قالب روی بیسکوئیت بریزید و سطح اون رو با کاردک صاف کنید، سپس قالب رو به ‌مدت ۸ ساعت در یخچال قرار بدید.

chees-cake-lemon-3

مرحله هفتم

بعد از گذشت این مدت، چیز کیک لیمو رو از یخچال خارج کرده، روش رو با رنده پوست لیمو ترش تزئین کنید، برش بدید و سرو کنید. نوش جان.

اگر به آشپزی علاقمند هستید، صفحه آشپزی سایت شایانیوز رو دنبال کنید.

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

دنیای سلبریتی ها

عصر تکنولوژی

نیازمندی‌ها