|

طرز تهیه چیز کیک گردویی / یه طعم عالی و دسری که بی نظیره

چیز کیک گردویی از اون دسرهای جذابه که با دیدنش حسابی سر ذوق میای و از مزه خوبش لذت می بری. اینجا طرز تهیش رو یاد میگیری.

لینک کوتاه کپی شد

شایانیوز- دسرها با اینکه تنوع خیلی زیادی دارن و میشه انواع وطنی اونها مثل شله زرد، شیر برنج، فرنی، ماقوت و... و انواع بین المللی اونها مثل تیرامیسو، چیز کیک، پودینگ و... رو درست کرد، معمولا توی اکثر دورهمی و مهمونی ها چند تا دسر خاص تکرار میشن.

همونطور که گفتیم تنوع دسرها خیلی زیاده و کمی ذوق و حوصله لازم داره تا توی هر مهمونی یه دسر جدید درست کنی و عکس العمل بقیه رو ببینی که وقتی از غذای اصلی رو خوردن فارغ میشن، چشماشون از دیدن یه دسر خوشمزه برق می زنه! چیز کیک گردویی از همون دسرهای جذابه که با دیدنش حسابی سر ذوق میای و از مزه خوبش لذت می بری. در ادامه طرز تهیه چیز کیک گردویی رو بهت آموزش میدیم. تا پایان همراه ما باش.

chees-cake-7

مواد لازم برای تهیه چیز کیک گردویی

بیسکویت ساقه طلایی ۲۰۰ گرم

کره ذوب ‌شده ۹۰ گرم

مغز گردو ۲۳۰ گرم

پودر ژلاتین ۴ قاشق چایخوری

پنیر ماسکارپونه ۲۵۰ گرم

پودر قند ۱۰۰ گرم

خامه فرم‌ گرفته ۱۵۰ گرم

وانیل شکری یک قاشق چایخوری

chees-cake-2

طرز تهیه چیز کیک گردویی

مرحله اول

داخل یک قالب مناسب پلاستیک فریزر قرار بدید و کنار بذارید. بیسکویت، کره و ۸۰ گرم از گردو رو داخل غذاساز بریزید و سپس با همزن برقی هم بزنید تا مخلوط یکدست بشه، سپس اون رو داخل قالب بریزید و پرس کنید. قالب رو به ‌مدت ۳۰ دقیقه در یخچال قرار بدید.

مرحله دوم

پودر ژلاتین رو با ۱۲۵ میلی ‌لیتر آب داخل یک ظرف بریزید. ظرف رو روی حرارت بخار آب جوش قرار بدید و هم بزنید تا ژلاتین در آب حل بشه.

chees-cake-3

مرحله سوم

در ادامه تهیه چیز کیک گردویی، پنیر ماسکارپونه و پودر قند رو داخل یک ظرف بریزید و با همزن برقی هم بزنید تا کاملاً با هم مخلوط بشن، سپس خامه و وانیل رو به اون اضافه کرده و به هم زدن ادامه بدید.

مرحله چهارم

ژلاتین ذوب‌ شده و بقیه گردو رو به مخلوط پنیر اضافه کرده و با همزن برقی هم بزنید تا مایه یکدستی داشته باشید.

chees-cake-5

مرحله پنجم

قالب رو از یخچال خارج کرده و مایه آماده ‌شده رو روی مخلوط بیسکویت بریزید، سپس قالب رو به‌ مدت ۱۰ ساعت در یخچال قرار بدید تا چیزکیک آماده بشه. پس از این مدت، چیز کیک گردویی رو از قالب خارج کرده، در ظرف موردنظر قرار بدید و با گردو تزئین و سرو کنید. نوش جان.

اگر به آشپزی علاقمندید، اینجا رو با کلی دستورهای متنوع و عالی دنبال کنید.

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

دنیای سلبریتی ها

عصر تکنولوژی

نیازمندی‌ها