|

رشد برق آسای گیاهان با ترفندی که مادربزرگ ها میدونن / برا همینه دستشون به گل میفته

در این مقاله در خصوص ترفندهای رشد سریع گیاهان صحبت کردیم تا با وجود اون ها گل هاتون رو تنومند تر از هر زمانی ببینید.

لینک کوتاه کپی شد

شایانیوز- همه ی ما ایرانی ها دوست داریم که توی منزلمون گل و گیاه داشته باشیم چرا که جدا از زیبایی که این سبزرویان به منزلمون و دکور اون میبخشن خیلی از ما به این موضوع که گیاه با خودش برکت میاره اعتقاد داریم و در این بین حتی یه سری ها هستن که به نظرشون گل هاشون براشون شانس به همراه میارن به همین دلیل به دنبال گیاهانی که خوش شانسی می آورند هستن که خب این اعتقاد اون ها در فنگ شویی تایید شده هست چرا که در این مکتب خیلی ها اینجور اعتقاد دارن که نه تنها گیاهان میتونن شانس و ثروت برای شما به همراه داشته باشه حتی یه سری از گیاهان دفع کننده ی انرژی منفی هستن که برای شما حال خوب رو هم به ارمغان میارن و میتونن حالتون رو دگرگون و از این رو به اون رو کنن. 

پس با این حساب هر چی از خوبی های گیاهان آپارتمانی بگیم کم گفتیم و در اصل نمیتونیم حق مطلب رو ادا کنیم البته که یه موضوع مهم در خصوص این زیبارویان وجود داره وم اون اینه که شما باید به این موضوع که گیاهی که تهیه میکنید با شرایط موجود در منزل شما و صد البته با لایف استایل شما مطابقت داره یا نه توجه کنید چون در غیر این صورت از پس نگهداری گیاه بخت برگشته برنمیایید و در نهایت هم شاید به منجر به از بین رفتن اون گیاه زبون بسته بشید پس حتما این موضوع رو در مورد گلی که که برای نگهداری انتخاب میکنید در نظر بگیرید و بعد اقدام به نگهداری و پرورش اون کنید. حالا در این بین اما یه سری ترفندهای رشد سریع گیاهان وجود داره که شما میتوند با پیاده سازی اون ها رشد گیاهان آپارتمانی خود رو در مدت زمان کوتاهی چندین برابر کنید و با وجودشون فضا رو شکیل تر و زیباتر به نظر بیارید که حالا در ادامه چندتا از این ترفندها رو بهتون یاد میدیم، پس با ما همراه باشید.

Tricks to grow plants fast

برای رشد سریع گیاهتون از سرکه ی سیب استفاده کنید

سرکه ی سیب رو میشه یه منبع سرشار و غنی از فسفر، پتاسیم، آهن و کلسیم بشمار آوورد که به همین دلیل میتونه در بهبود رشد گیاهان شما تاثیر فوق العاده و شگفت انگیزی داشته باشه. البته که شما باید برای این منظور از سرکه ی سیب طبیعی و بدون افزودنی استفاده کنید.

پس یه قاشق غذاخوری سرکه ی سیب رو به یه لیوان آب اضافه کرده و بعد از اون برای آبیاری گیاهانتون بهره بگیرید. این رو هم در نظر داشته باشید که در صورتی که از سرکه ی سیب رقیق نشده برای این منظور استفاده کنید ممکن هست که به گیاهتون صدمه های جبران ناپذیری بزنید پس حسابی به این موضوع حواستون باشه.

Tricks to grow plants fast

برای رشد هر چه بهتر و سریع تر گیاهان از دارچین کمک بگیرید

دراچین ماده ای هست که از خاصیت ضد قارچی برخورداره و به تنظیم کردن PH خاک هم کمک فراوانی میکنه از این رو شما میتونید از این ماده برا رشد رعد آسای  گیاهان خودتون استفاده کنید. برای شروع هم یه قاشق پودر دارچین رو همراه با یه لیوان اب ترکیب کنید و بعد از این محلول برای آبیاری گیاهانتون بهره بگیرید.

این رو هم اضافه کنیم باید دقت کنید که نباید از دارچین به مقدار زیاد برای این منظور استفاده کنید چون این کار شما موجب قلیایی شدن بیش از حد خاک میشه و به گیاه شما آسیب میرسونه.

Tricks to grow plants fast

برای رشد بهتر و سریع تر گیاهان از یخ استفاده کنید

موقعی که یه گیاهی بیش از حد بزرگ و یا درهم تنیده میشه ممکن هست که موقع آبیاری اون شاخه و برگ هاش نذارن که آب به بخش های مختلف و پایینی ریشه نفوذ کنه که خب شما باید برای این موضوع یه راه چاره پیدا کنید و یکی از راه ها برای رفع این مشکل و خوب آبیاری شدن گیاه شما میتونه استفاده از تکه های یخ باشه که برای این منظور باید در قسمت های داخلی گیاه و جاهایی که نفوذپذیری آب کمتر هست چندتا تکه یخ بذارید و بعد از این که این کار رو برای مدتی تکرار کردید شاهد افزایش رشد گیاه خودتون باشید چرا که با این کار شما، موجب بهبود جذب آب و همچنین افزایش رشد اون میشید.

Tricks to grow plants fast

برای رشد بیشتر گیاه از آب برنج استفاده کنید

آب برنج از فواید بسیار زیادی برای رشد گیاه برخوردار هست و این موضوع به دلیل وجود مواد مغذی فراوان در اون هست پس شما میتونید با این ماده رشد گیاهان خود رو بیشتر و بیشتر کنید که برای این منظور هم باید یه مقدار برنج رو به مدت یه شب توی آب خیس کنید و بعد اون رو آبکش کنید و آبش رو برای آبیاری گیاه استفاده کنید.

Tricks to grow plants fast

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

دنیای سلبریتی ها

عصر تکنولوژی

نیازمندی‌ها