|

طرز تهیه کاچی به روش اصیل و سنتی / مقوی و خوشمزه همراه با نکات پخت

اینجا طرز تهیه کاچی به روش اصیل رو یاد میگیری دسر خوشمزه ای که که بیشتر به عنوان یه داروی خونگی برای خانم های تازه زایمان کرده شناخته میشه.

لینک کوتاه کپی شد

شایانیوز- رابطه شما با خوردنی های خوشمزه ای مثل شله زرد، شیر برنج، ماقوت و فرنی چجوریه؟ دسرهای سنتی ایرونی که از عطر زعفرون و گلاب آکنده هستن و طعم لطیف و خوبی دارن... مادربزرگا استاد درست کردن این دسرهای فوق العاده هستن و اونا رو به بهترین شکل و با رعایت کلی نکات ریز و البته مهم آماده میکنن.

کاچی یکی دیگه از این دست دسرهای ایرونیه که بیشتر به عنوان یه داروی خونگی برای خانم های تازه زایمان کرده شناخته میشه و به خاطر مغذی بودن و طبع گرمی که داره برای شرایط بدنی خاص این افراد، براشون مفیده. توی این مطلب طرز تهیه کاچی به روش اصیل اون رو بهتون آموزش میدیم. تا پایان همراه ما باشید.

kachii-2

مواد لازم برای تهیه کاچی

آرد گندم یک پیمانه

شکر دانه ‌ریز 2 پیمانه

کره یک پیمانه

گلاب نصف پیمانه

خلال پسته نصف پیمانه

پرک بادام نصف پیمانه

پودر دارچین، پودر زیره، پودر زنجبیل و پودر هل از هر کدوم یک قاشق چایخوری

kachii-6

طرز تهیه کاچی

مرحله اول

برای درست کردن کاچی ابتدا شکر رو با حدود 3 پیمانه آب داخل یک قابلمه بریزید و روی حرارت ملایم قرار بدید. 20 دقیقه صبر کنید تا شکر کاملا در آب حل بشه، نیازی به قوام آمدن اون نیست. سپس از روی حرارت بردارید.

مرحله دوم

در این مرحله، آرد رو دو بار الک کنید و داخل یک تابه تفت بدید تا رنگش تغییر کنه؛ این کار رو روی حرارت ملایم و به مدت طولانی انجام بدید. سپس آرد رو از روی حرارت بردارید و اون رو مجددا الک کنید.

مرحله سوم

کره رو داخل یک تابه بریزید و روی حرارت ملایم قرار بدید. آرد گندم تفت خورده و الک شده رو اضافه کنید و با قاشق چوبی مداوم هم بزنید تا کاملا مخلوط بشن.

kachii-3

مرحله چهارم

پودر دارچین، پودر زیره، پودر زنجبیل و پودر هل رو اضافه کنید و کمی تفت بدید. حالا مخلوط آب و شکر رو در دو مرحله به آرد و کره اضافه کنید و هم بزنید تا کاملا یکدست بشن.

مرحله پنجم

در آخر گلاب، خلال پسته و پرک بادام رو هم اضافه کنید و هم بزنید سپس از روی حرارت بردارید. تا کاچی داغه اون رو داخل ظرف های مورد نظرتون بکشید و سرو کنید. نوش جان.

فوت و فن پخت کاچی

-توجه داشته باشید که آرد گندم در کاچی کمتر از حلوا تفت داده میشه و رنگ کاچی روشن تر از حلواست. ضمن اینکه کاچی از حلوا رقیق تره.

kachii-1

-استفاده از ادویه ها در کاچی اختیاریه و اگر طعم هر کدوم رو دوست ندارید می تونید حذف کنید.

-برای عطر و رنگ بهتر کاچی می تونید از مقداری زعفرون دم کرده استفاده کنید.

-وقتی شربت رو به آرد تفت داده شده اضافه می کنید به علت حرارت بالای آرد، بخار زیادی تولید میشه که باید مراقب باشید تا دستتون رو نسوزونه.

-میزان شکر و کره رو می تونید بنا به ذائقه خودتون کمتر کنید تا کاچی رژیمی و سالم تری داشته باشید.

اگه به آشپزی علاقمند هستید، اینجا رو با کلی دستورهای عالی دنبال کنید.

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

دنیای سلبریتی ها

عصر تکنولوژی

نیازمندی‌ها