|

طرز تهیه کاچی به روش مادربزرگا / روش پخت سنتی یه دسر خوش طعم و عالی

مواد اولیه کاچی خیلی شبیه به حلواست اما از حلوا رقیق تره و آرد اون کمتر تفت داده میشه. در ادامه طرز تهیه اصیل کاچی رو یاد میگیری.

لینک کوتاه کپی شد
6

شایانیوز- دسرهای سنتی ایرونی خیلی پر طرفدارن، شله زرد و شیر برنج با طعم و مزه خوبی که دارن، فرنی، ماقوت زعفرونی، حلوا و... کلی دسر جذاب و خوش عطر و طعم که واقعا حرف ندارن.

کاچی هم یه خوردنی سنتی ایرونیه که بسیار مقویه و بیشتر به عنوان یه تقویت کننده بدن در دوران نقاهت بیماری ‌ها و پس از زایمان شناخته میشه. مادربزرگ ها کاچی رو خیلی خوشمزه درست میکنن و معتقدن می تونه کمک خوبی برای مادر تازه زایمان کرده باشه. البته کاچی رو میشه به عنوان یه دسر خوشمزه هم استفاده کرد. مواد اولیه کاچی خیلی شبیه به حلواست اما از حلوا رقیق تره و آرد اون کمتر تفت داده میشه. در ادامه طرز تهیه اصیل کاچی رو بهتون آموزش میدیم. تا پایان همراه ما باشید.

kaachii-5

مواد لازم برای تهیه کاچی

آرد گندم ۱۱۰ گرم

شکر دانه ‌ریز ۲۶۰ گرم

کره یک پیمانه

گلاب ۶۰ میلی لیتر

خلال پسته نصف پیمانه

پرک بادام نصف پیمانه

kaachii-3

طرز تهیه کاچی

مرحله اول

شکر رو با حدود 2 و نیم لیوان آب داخل یک قابلمه بریزید و روی حرارت ملایم قرار بدید تا شکر کاملا با آب حل بشه. 20 دقیقه زمان بدید تا مخلوط آب و شکر روی حرارت بمونه. نیازی به قوام آمدن این مایع نیست.

مرحله دوم

آرد رو دو بار الک کنید و داخل یک تابه تفت بدید تا رنگش تغییر کنه؛ این کار رو روی حرارت ملایم و به مدت طولانی انجام بدید. توجه داشته باشید که آرد گندم در کاچی کمتر از حلوا تفت داده میشه. سپس آرد رو از روی حرارت بردارید و اون رو مجددا الک کنید.

kaachii-2

مرحله سوم

کره رو داخل یک تابه بریزید و روی حرارت ملایم قرار بدید. آرد گندم تفت خورده و الک شده رو اضافه کنید و با قاشق چوبی مداوم هم بزنید تا کاملا مخلوط بشن.

مرحله چهارم

مخلوط آب و شکر رو در دو مرحله به آرد و کره اضافه کنید و هم بزنید تا کاملا مخلوط و یکدست بشن. اگر کاچی غلیظ بود کمی آب به اون اضافه کنید.

kaachii-6

مرحله پنجم

در آخر گلاب، خلال پسته و پرک بادام رو هم اضافه کنید و هم بزنید سپس از روی حرارت بردارید. کاچی رو تا داغ هست داخل ظرف های مورد نظرتون بکشید و سرو کنید. نوش جان.

اگه به آشپزی علاقمند هستید، صفحه آشپزی سایت شایانیوز رو دنبال کنید.

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

دنیای سلبریتی ها

عصر تکنولوژی

نیازمندی‌ها