|

طرز تهیه جوجه کباب خونگی با سس ماست / بهترین غذا واسه مهمونایی که واست عزیزن

یکی از بهترین روشها برای مزه دار کردن جوجه، مرینیت کردن مرغ با سبزیجات معطر و سیره و در کنارش یه سس ماست خوشمزه که اینجا بهت آموزش میدیم.

لینک کوتاه کپی شد

شایانیوز- جوجه کباب یه غذای خیلی محبوب و پرطرفدار بین ایرونی هاست و معمولا اون رو به عنوان یه غذای خارج از خونه و یا قابل سفارش توی رستوران می شناسن. خیلی ها وقتی قرار گذروندن روز تعطیل رو توی طبیعت با دوستان و آشنایان خودشون می ذارن، به فکر تهیه جوجه کباب برای ناهار میفتن.

اما خب جوجه کباب رو میشه توی خونه هم درست کرد؛ هم روی باربیکیو داخل تراس، یا حیاط و یا داخل فر و تابه که همگی هم خیلی خوشمزه میشن. جوجه کباب رو میشه با طعم و مزه های مختلف آماده کرد. یکی از بهترین روش ها برای مزه دار کردن جوجه، مرینیت کردن مرغ با سبزیجات معطر و سیره و در کنارش سس ماست که در ادامه بهتون آموزش میدیم. این بار که هوس درست کردن جوجه کباب رو کردی به این روش مزه دارش کن حتما خوشت میاد.

JUJE-KABAB-2

مواد لازم برای تهیه جوجه کباب با سس ماست

سینه مرغ ۴۰۰ گرم

ماست یک چهارم پیمانه

سبزیجات معطر یک قاشق سوپخوری

سیر 3 حبه

سرکه یک قاشق چایخوری

آب لیموترش تازه یک قاشق سوپخوری

روغن زیتون ۲ قاشق سوپخوری

نمک و فلفل سیاه به مقدار لازم

گردوی خرد شده ۲ قاشق سوپخوری

نعناع خشک یک قاشق سوپخوری

خیار یک عدد

روغن زیتون یک قاشق سوپخوری

پیاز یک عدد

جعفری خرد شده ۲ قاشق سوپخوری

سماق ۲ قاشق سوپخوری

*سبزیجات معطر شامل اورگانو، رزماری، مرزه و ریحان به یک اندازه

JUJE-KABAB-6

طرز تهیه جوجه کباب با سس ماست

مرحله اول

سینه مرغ رو مکعبی خرد کنید. سبزیجات معطر، 2 حبه سیر، سرکه، آب لیموترش، روغن زیتون، مقداری نمک و فلفل سیاه داخل یک ظرف گود بریزید و با سینه مرغ مخلوط کنید. روی ظرف رو سلفون بکشید و به مدت 2 ساعت داخل یخچال بذارید تا مرغ ها مزه دار بشن.

مرحله دوم

حالا سس ماست رو آماده کنید به این صورت که ماست، گردو، نعناع، خیار، یک حبه سیر، روغن زیتون، مقداری نمک و فلفل سیاه رو در ظرفی بریزید و با هم مخلوط کنید. سیخ ‌‎های چوبی رو هم به مدت یک ساعت در آب خیس کنید.

JUJE-KABAB-1

مرحله سوم

بعد از اینکه زمان مزه دار شدن مرغ گذشت اون رو از یخچال خارج کنید و به سیخ های چوبی بکشید. سینی گریل رو چرب کرده و هر دو طرف مرغ ها رو گریل کنید.

مرحله چهارم

حالا دورچین جوجه کباب رو آماده کنید: پیاز، جعفری، سماق، مقداری نمک و فلفل سیاه رو در ظرفی بریزید و با هم مخلوط کنید. جوجه کباب رو با سس ماست و دورچین سرو کنید. نوش جان.

JUJE-KABAB-3

اگر به آشپزی علاقمند هستید، صفحه آشپزی سایت شایانیوز رو دنبال کنید.

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

دنیای سلبریتی ها

عصر تکنولوژی

نیازمندی‌ها