|

اصول چیدمان و نظم دهی یخچال و فریزر / روش خانم های حساس رو تمیزی اینه دقیق و حساب شده

در این مقاله در خصوص اصول چیدمان و نظم دهی یخچال و فریزر صحبت کردیم تا به درست ترین شکل ممکن این فضاها رو سر و سامون بدید.

لینک کوتاه کپی شد
1

شایانیوز- سر و سامون دادن به کارهای خونه میتونه برای هر کسی که به خونه و زندگیش اهمیت میده بسیار لذتبخش و در عین حال مهم باشه چون بالاخره فضای خونه باید برای شما مقدس باشه و همواره اون رو تر و تمیز نگه دارید چون بالاخره اوقات زیادی رو در اون سپری میکنید ولی خب یه سری از کارهای خونه هستن که انجام دادن اون ها نیازمند انرژی بسیار زیادی هست یعنی شما برای سر و سامون دادن به اون ها شاید مشقت زیادی بکشید در حالی که اگر عاقل باشید میبینید که اصلا نیازی به این موضوع نیست و شما میتونید هر کاری که توی خونه به ذهنتون میرسه رو در کسری از زمان و به شکل رعد و برقی با کمک ترفندها انجامش بدید طوری که خودتون هم تو بهت و شگفتی از این سرعت عملتون بمونید و براتون سوال باشه که چطور یه همچین چیزی ممکنه؟!

که خب باید بگیم با ترفندها خیلی بیشتر از این ها هم میتونه ممکن باشه مثلا شاید یه کاری بوده که شما برای انجام اون مدام یه روش رو در پیش میگرفتید و در انتها از نتیجه ی اون اونقدرا که باید و شاید راضی نبودید مثلا شاید برای درمان سوختگی با روغن اون هم در حین آشپزی همیشه یه کار مشخص انجام میدادید و درد و سوزش سوختگی التیام پیدا نمیکرد در حالی که با استفاده از یه سری ترفندهای تضمینی شما میتونید این درد رو به راحتی هرچه تمام تر از بین ببرید طوری که انگار نه انگار که از اول هم دردی بود.. پس تا به اینجا مفید بودن ترفندها برای شما آشکار شده و هر چقدر که بخواهیم از خوبی های اون ها بگیم کم گفتیم به همین دلیل در این مقاله هم میخواهیم چندتا ترفند جدید و تازه در زمینه ی چیدمان یخچال بهتون یاد بدیم تا این کار رو قدم به قدم پیش برده و به اون نتیجه ی دلخواه و مدنظرتون برسید، پس در ادامه با ما همراه باشید.

چیدمان و نظم دهی یخچال

نحوه ی چیدمان بخش فوقانی یخچال

جالبه که بدونید درجه حرارت بخش بالایی هر یخچالی نسبت به دیگر بخش های اون بیشتره به همین دلیل توصیه میشه که گوشت و سبزیجات و رو توی این قسمت از یخچال قرار ندید.

پس موقع چیدمان یخچالتون اون دسته از مواد غذایی که احتمال خراب شدنشون بسیار کم هست رو در این بخش قرار بدید مواد غذایی مثل سوسیس، ماست، کالباس، پنیر، باقی مونده ی غذاها و... که با توجه به این مواد شما میتونید لبنیات رو هم در بخش بالایی یخچالتون نگهداری کنید.

چیدمان و نظم دهی یخچال

نحوه ی چیدمان بخش میانی یخچال

دما تو بخش میانی هر یخچالی متعادل و یکدست هست به همین دلیل بخش میانی اون برای نگهداری و حفظ مواد غذایی که به محیط های سرد نیاز دارن و احتمال خراب شدنشون کمه فضای مناسبی هست. مثلا شما میتونید در این بخش از یخچال خودتون به سراغ نگهداری تخم مرغ، گوشت فرآوری شده، خامه ترش، پنیر و... برید.

چیدمان و نظم دهی یخچال

نحوه ی چیدمان بخش پایینی یخچال

موقع چیدمان یخچال باید این موضوع رو در نظر داشته باشید که به هر اندازه که به سمت پایین حرکت کنید دمای یخچال کمتر خواهد شد و از این رو برای برای نگهداری گوشت خام و شیر فضای مناسبی بشمار خواهد اومد که با این حساب گوشت خام رو باید در پایین ترین قفسه ی یخچال نگهداری کنید و شیر رو هم در بخش عقب و پایین یخچال قرار بدید.

چیدمان و نظم دهی یخچال

نحوه ی چیدمان کشوهای یخچال

این موضوع که یخچال از کشوهای مختلفی تشکیل شده کاملا واضحه و خب این کشوها در گذشته برای نگهداری هر چه بهتر مواد غذایی و همچنین دسترسی برای فضای بیشتر ساخته میشدن در حالی که این روزا یه کاربرد دیگه هم به اون ها اضافه شده و اون اینه که به به طور معمول به کشوها قابلیت تنظیم دما و شرایط داخل اون ها اضافه شده تا با توجه به این موضوع بتونن مکان مناسبی برای مواد غذایی مختلف به وجود بیارن. با این حساب میشه کشوها رو محل مناسبی برای نگهداری از سبزیجات و میوه ها بشمار آوورد.

چیدمان و نظم دهی یخچال

نحوه ی چیدمان فریزر

در صورتی که مایل هستید که چیدمان فریزر رو به شکل اصولی انجام بدید در ابتدا باید این قسمت رو خالی کنید و برای نظم بخشیدن به اون از ظرف های پلاستیکی درب دار و شفاف استفاده کنید که برای انواع یخچال ها مناسب هستن که خب در این حالت شما میتونید از همه ی فضای موجود بیشترین استفاده رو داشته باشید. بعد اقلام کوچک رو در بخش بالایی و اقلام بزرگ رو در بخش پایینی قرار بدید.

توی این قسمت از یخچال هم دما از بالا به پایین کم میشه به همین دلیل بهتره که وسایلی رو که نیازی به پختن ندارن رو در بخش بالایی فریزر قرار بدید. همچنین برای نظم دهی هر چه بیشتر و بهتر به یخچال توصیه میکنیم که از برچسب های نامگذاری روی وسایل و بسته های داخل یخچال استفاده کنید تا کارتون برای پیدا کردن مواد غذایی که شاید با یخ زدن تشخیص اون ها براتون سخت بشه به خصوص سبزی ها راحت تر بشه.

چیدمان و نظم دهی یخچال

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

دنیای سلبریتی ها

عصر تکنولوژی

نیازمندی‌ها