|

فست فشن سبک استایل تو / مخمصه خرید های متعدد که توشی و خبر نداری! دلیل پول نداشتنت

فست فشن به نوعی زندگی خیلی از ما در این دوره هستش که شاید خودمون هم ندنیم داریم چه می کنیم، اما در واقع در تله مد و ترند ها افتاده ایم.

لینک کوتاه کپی شد

شایانیوز- خانوم هستید یا آقا؟ احتمالا برای شما هم پیش اومده که خرید کردین و بعد از یه مدت خاصی ازش استفاده داشته اید. بعد دوباره اکسسوری و یا لباسی رنگارنگ در ویترین مغازه ها می بینید و دوباره دلتون میخواد تا خرید کنید و شبیه به سلبریتی یا اینفلوئنسر ایکس یا ایگرگی که دیده اید بشید. این چه گیریه که هممون رو درگیر خودش کرده و دائم ما رو تو مخمصه خرید های متعدد میکنه؟

در واقع فست فشن همین خرید های بی دلیلی هستش که آدما دچارش میشن، به خصوص خانوم های جوان. شاید برای شما هم عجیب باشه که چجوری فلان اینفلوئنسر یا چهره مشهوری لباس یا آرایش و اکسسوری رو استفاده میکنه و مثل جت اون آیتم بولد و مد میشه. به خصوص اینکه فرد یک چهره خیلی معروف و سلبریتی باشه. در واقع این روند جوری اتفاق میفته که می بینید برند ها تند و تند از اون آیتم در کیفیت های پایین تولید می کنند و میفرستن تو بازار. این دقیقا همون فست فشن هستش.

فست فشن

فست فشن چیست؟

واضح و کوتاه بگیم به تولید انبوه و زیاد لباس های ترندی و مد شده فست فشن می گویند. اما این سبک از مد ها اغلب بازه زمانی کمی در بازار هستند و به همون سرعتی که اومدن رو بورس، از یاد ها میرن و دمده میشن و اغلب هم از کت واک ها و سلبریتی ها ریشه میگیرن و میان بالا. این سبک از آیتم ها که میتونه شامل هر چیزی در استایل بشه، به شدت ترندی و کم کاربرد هستن و اصلا به همین دلیلم هست که خیلی از برنده ها ازشون تو کیفیتهای پایین میزنن و روانه بازار می کنند. مثلا دیدین امسال خیلی شلوار بگ پارچه ای طرح دار مد شده؟ این دقیقا نمونه ای بارز از این مسئله هستش که تو استایل خیلی از دختران می بینیم و احتمالا دو سال دیگه میگیم اینا چی بود می پوشیدیم! این شکل صنعت بیشتر جنبه جلب توجه و سرگرمی طور دارد. لباس هایی که بعد تر به آلاینده تبدیل میشن و دنیا رو به جای بدتری تبدیل می کند.

چرا که استفاده زیاد از حد این لباس‌های ترندی باعث میشه تا افزایش چشمگیر زباله‌های نساجی شده و در نهایت گرمایش زمین و آلودگی منابع طبیعی میگردد. گاهی وقتا داشت یک تیپ و از یک استایل تبعیت کردن خیلی مورد علاقه همه نیست و خیلی ها هم بر این نظرند که فلان آیتم خارج از مد و فشنه.

فست فشن

وقتی فست فشن ترند شد

شاید فرض کنید که فست فشن پدیده ای هستش که به تازگی و چند سالی میشه که به وجود اومده. در حالی که اینچنینی نیست و برای فهمیدن و درک این مسئله باید به عقب برگردیم. پیش از دهه 1800 مد کند بود، چرا که افراد باید مواد خام رو تهیه می کردند و این زمانبر میشد. پشم و چرم رو آماده میکردن و می بافتند و بعد لباس می دوختند و وارد عرصه مد می کردند.

اما در واقع با پیشرفت تکنولوژی و انقلاب صنعتی شرایط تغییر کرد. چرخ خیاطی عرضه شد و تولید لباس هم سریع‌ تر، و البته آسون تر و ارزون تر شد. در اواخر دهه 1990 و 2000، مد کم هزینه به اوج خودش رسید و خریدهای آنلاین شروع به کار کردند و برندهایی مثل H&M, Zara  و Topshop با مغازه‌ ها و ویترین‌ های خود خیابان ها و افکار و سلیقه ها رو درگیر خود کردند. در اصل این برندها از طراحی‌ های برندهای گرون قیمت الگو می‌گرفتند و اونهارو به سرعت و ارزان بازتولید می‌ کردند.

فست فشن

شلوارهای یوگا در فست فشن

مثلا از دیگر مثال ها اینه که یهو دیدیم شلوار یوگا تبدیل به شلواری روزمره شد که افراد در ظواهر روزانشون برای هر کجا استفاده دارند. البته که این ترند ادامه پیدا خواهد کرد چرا که لباس های ورزشی از دست لباس هایی هستند که خیلی بهشون توجه میشه. کلاه بیس بال، تیشرت‌ها، هودی‌های بزرگ و ژاکت‌ها از دیگر ترندها هستند.

فست فشن

رنگ‌های نئونی و استفاده راحتی که راحت نبود!

رنگ های نئونی نیز از دست مواردی محسوب می شوند که قبل تر خیلی به چشم نمیومدن و تنها برای موارد بسیار خاص مورد استفاده قرار می گرفتند، در حالی که امروزه در آرایش چشم ها به وفور دیده می شود. همچنین استایل مونوکروم یا همون سر تا پا یک رنگ پوشیدن هم مورد استقبال است در حالی که باید از رنگ هایی که جلب توجه بیشتری دارند بهره برد.

فست فشن

مد بدون جنسیت

اصلا چه کسی تعیین می کند که در مد چه کسی چه چیزی بپوشد؟ به جز یک سری اصولیات که توسط خود آدم ها گذاشته شده و در ذهن ها هک گشته. به دلیله که مد بدون جنسیت به شدت در حال فراگیری است. جالبه که در هالیوود می بینیم مردانی رو که به راحتی از لباس زنان استفاده می کنند. به تازگی سم اسمیت در اجرایی از یک پیراهن زنانه بلند قرمز با روبان‌ های بزرگ استفاده کرده است!

فست فشن

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

دنیای سلبریتی ها

عصر تکنولوژی

نیازمندی‌ها