|

این مواد غذایی رو داخل یخچال نذارید / رازهای مهم آشپزخونه که نمی دونستید

در این مطلب به مواد غذایی که نیازی نیست تا اون ها رو داخل یخچال قرار بدید با دلایل این کار اشاره می کنیم.

لینک کوتاه کپی شد

شایانیوز- نگهداری از مواد غذایی موضوع خیلی مهمیه چون اول از همه با سلامت بدن ما در ارتباطه و بعد هم اینکه درست نگه داشتن مواد خوراکی به ماندگاری بهتر و جلوگیری از هدر رفت اونها کمک میکنه و در نهایت از نظر اقتصادی هم مهمه چون وقتی مواد غذایی رو درست و اصولی نگه داریم، پول کمتری بابت خریدشون صرف می کنیم.

یخچال وسیله برقی موجود در همه خونه هاست تا مواد غذایی فاسد نشن اما جالبه که بدونید بعضی مواد غذایی رو نباید در یخچال گذاشت. در این مطلب به مواد غذایی که نیازی نیست تا اون ها رو داخل یخچال قرار بدید با دلایل این کار اشاره می کنیم. تا پایان همراه ما باشید.

mavad-ghazaee

سس های تند رو داخل یخچال نذارید

سس های تند چاشنی های جذابی هستن که چند نوع از اونها رو میشه داخل یخچال خیلی از خونه ها پیدا کرد. ولی باید بگیم که قرار دادن این نوع سس‌ ها در یخچال باعث از دست دادن حرارت و تندی اونها میشه که در نهایت طعمی که بعد از خوردنشون از سس ها انتظار داریم رو حس نخواهیم کرد.

peper-sauce

عسل رو داخل یخچال نذارید

دمای محیط بهترین مکان برای نگهداری از عسل هست. قرار دادن عسل در یخچال باعث سفت و بلوری شدن عسل میشه و استفاده از اون رو سخت میکنه.

honey

پیاز، سیب زمینی و سیر رو داخل یخچال نذارید

شاید خیلی ها فکر کنن که اگر پیاز، سیب زمینی و سیر رو داخل یخچال قرار بدن، از خراب شدن اونها جلوگیری میکنن اما باید بدونید که اینطور نیست و این سبزیجات رو باید در محیط آشپزخونه و البته جای خنک تر، بدون رطوبت و دور از نور آفتاب نگهداری کرد.

این مواد غذایی برای تازه موندن نیاز به جریان هوای تازه دارن و اگر داخل یخچال قرار بگیرن فضای سرد و بسته اون ها رو بی کیفیت خواهد کرد.

piaz-sir

فلفل دلمه ای و خیار رو داخل یخچال نذارید

احتمالا اکثر خانواده ها فلفل دلمه ای و خیار رو داخل یخچال نگهداری می کنن اما جالبه که بدونید قرار دادن فلفل دلمه‌ ای در یخچال و دمای پایین، باعث نرم شدن و از دست رفتن تردی فلفل دلمه ای میشه. قرار دادن خیار هم در دمای یخچال باعث آب انداختن خیار میشه. بهتره خیار رو در دمای محیط، در جای خشک و خنک نگهداری کنید.

khiar

نان رو داخل یخچال نذارید

قرار دادن نان در یخچال باعث خشک و بیات شدن اون میشه. بهتره اگه به میزان بیشتر از یک وعده خودتون نون خریداری کردید، اون ها رو تکه تکه کنید و داخل فریزر بذارید تا تازگی اون ها حفظ بشه.

nan

ریحان رو داخل یخچال نذارید

ریحان تازه در دمای پایین سیاه و پلاسیده میشه؛ بهتره این سبزی خوش عطر و خوشمزه رو در دمای محیط و در جای خنک نگهداری کنید. بهترین راهکار در این زمینه اینه که لیوانی رو پر آب کنید، ساقه های ریحان رو داخل آب بذارید و یک کیسه پلاستیک فریزر روی ریحون ها بکشید.

reyhan

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

دنیای سلبریتی ها

عصر تکنولوژی

نیازمندی‌ها