|

طرز تهیه مرغ تندروی / یه طعم فوق العاده برای مرغ که عاشقش میشی

یکی از خوشمزه ترین انواع مرغ، مرغ تندوریه که مربوط به کشور هند میشه و طعم قوی ادویه گرام ماسالا، زنجبیل و زیره سبز اون رو فوق العاده میکنه.

لینک کوتاه کپی شد

شایانیوز- گوشت مرغ یه ماده پروتئینی محبوب و پر مصرفه که میشه اون رو به شکل های مختلف مثل خورش، ته چین، سرخ شده، جوجه کباب و... آماده کرد و با طعم های خیلی متنوعی هم مزه دار و خوشمزش کرد.

بعضی ها مرغ رو با روش معمول اون یعنی تفت دادن با سیر و پیاز و ادویه ها می پسندن و طعم های تند و تیز و یا خاص رو دوست ندارن اما خیلی ها هم هستن که هر روز دنبال روش های تازه ای برای مرینیت کردن مرغ می گردن و از طعم های جدید و خاص استقبال می کنن. یکی از خوشمزه ترین انواع مرغ، مرغ تندوری هست که مربوط به کشور هند میشه و طعم قوی ادویه گرام ماسالا، زنجبیل و زیره سبز اون رو بسیار خاص و فوق العاده میکنه. توی این مطلب، طرز تهیه مرغ تندروی رو بهتون آموزش میدیم که اگه امتحانش نکنید ضرر کردید. با ما همراه باشید.

tandoori-chicken-2

مواد لازم برای تهیه مرغ تندروی

ران مرغ با استخوان ۸ عدد

آب لیموترش تازه ۲ قاشق سوپخوری

ماست نصف پیمانه

سیر یک حبه

نمک و فلفل سیاه به مقدار لازم

پودر فلفل قرمز یک قاشق سوپخوری

زنجبیل تازه یک قاشق سوپخوری

پودر زیره سبز یک قاشق سوپخوری

پودر گشنیز خشک یک قاشق سوپخوری

پودر پاپریکا به مقدار لازم

ادویه گرام‌ ماسالا یک قاشق سوپخوری

زردچوبه یک قاشق چایخوری

روغن زیتون به مقدار لازم

tandoori-chicken-6

طرز تهیه مرغ تندروی

مرحله اول

ران های مرغ رو بشویید و پوستش رو جدا کنید. اون ها رو با یک دستمال تمیز خشک کنید. با چنگال سوراخ هایی روی ران های مرغ ایجاد کنید سپس با نمک، پاپریکای زیاد و مقداری آب ‌لیموترش تازه اونها رو مزه ‌دار کنید.

مرحله دوم

ماست، زنجبیل، زیره، گشنیز، سیر، پاپریکا، ادویه گرام‌ ماسالا، زردچوبه، فلفل قرمز، بقیه آب لیموترش تازه، مقداری نمک و فلفل سیاه رو در ظرفی بریزید و هم بزنید تا کاملا با هم مخلوط بشن سپس تکه ‌های مرغ مزه‌ دار شده رو در مخلوط ماست قرار بدید و هم بزنید تا کاملا به مواد آغشته بشن. در ظرف رو ببندید و اون رو به ‌مدت ۳ تا ۸ ساعت در یخچال قرار بدید تا تکه‌ های مرغ کاملا مزه ‌دار بشن.

tandoori-chicken-4

مرحله سوم

بعد از این مدت، ظرف رو از یخچال خارج کنید و حدود نیم ساعت در آشپزخونه قرار بدید تا مرغ ها به دمای محیط برسن.

مرحله چهارم

ران‌های مرغ رو روی توری سیمی بچینید سپس مقداری روغن زیتون روی اون‌ ها بمالید. سینی رو به‌ مدت ۲۰ دقیقه در طبقه وسط فری که از ۱۵ دقیقه قبل، روی حرارت ۲۰۰ درجه سانتی ‌گراد گرم کردید، قرار‌ بدید تا مرغ تندوری آماده بشه.

tandoori-chicken-7

مرحله پنجم

در ۵ دقیقه آخر پخت مرغ تندوری، گریل فر رو روشن کنید تا ران های مرغ، برشته و طلایی ‌رنگ بشن سپس سینی رو از فر خارج کنید و مرغ تندوری رو در ظرف موردنظرتون بچینید و همراه چلو ساده یا پلو کاری سرو کنید. نوش جان.

اگه به آشپزی علاقمند هستید، صفحه آشپزی سایت شایانیوز رو دنبال کنید.

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

دنیای سلبریتی ها

عصر تکنولوژی

نیازمندی‌ها