|

چیدمان و نظم دهی اصولی ادویه ها / با چند حرکت ساده اما حرفه ای کشوشون رو دسته گل کن

در این مقاله درباره ی چیدمان و نظم دهی اصولی ادویه ها صحبت کردیم تا به ساده ترین روش ممکن کشوی اون ها رو زیبا کنید.

لینک کوتاه کپی شد

شایانیوز- این روزا زمان سواره هست و ما پیاده چرا که انگار داره مثل برق و باد میگذره و خب در این بین عمر ما هم در گذره و باید برای این که از گذر عمر لذت ببریم در زمانمون تا حد ممکن صرفه جویی کنیم که خب در این بین یه سری از کارها هستن که ناگزیر به انجام دادن اون ها هستیم و خب حتما می بایست اونا رو به سرانجام برسیم که برای این منظور باید وقت و انرژی صرف کنیم ولی میشه میزان وقت و انرژی که برای این کار میذارید رو نصف کنید اون هم با کمک ترفندها که در حال حاضر در زمینه های مختلف پیدا میشن و میتونید بهشون دسترسی داشته باشید و با استفاده ازشون کارهاتون رو راحت تر کنید.

این وسط هم اصلا فرقی نمیکنه که برای انجام یه کار بزرگ به سراغ استفاده از ترفندها برید و یا یه کار کوچک و ساده مثلا شاید شما حتی برای از بین بردن جای میخ روی دیوار هم به سراغ پیدا کردن ترفندها برید پس موضوع مهم این هست که در این بین یه فرد جستجوگر باشید و وقتی که یه کاری براتون پیش میاد که نمیدونید که چطور اون رو انجام بدید و سر و سامون ببخشید به سراغ پیدا کردن ترفند برای اون کار برید. حالا هم که در حال خوندن این مقاله هستید میخواهیم چندتا ترفند جدید بهتون یاد بدیم اون هم در زمینه ی چیدمان و نظم دهی ادویه ها، پس در صورتی که میخواهید کشوی این خوش رنگ ها رو مرتب کنید، توصیه میکنیم که در ادامه با ما همراه باشید.

نظم دهی اصولی ادویه ها

برای مرتب سازی به تمام ادویه ها برچسب بزنید

در صورتی که ادویه های بدون مارک از بقالی، عمده فروش و یا هر جای دیگه ای میخرید باید اون ادویه رو در ظرف مناسب قرار داده و بعد بهش برچسب بزنید چرا ک با این کار میتونید به هر ادویه ای که در اختیارتون هست نظارت داشته باشید و مثلا در صورتی که روی اون ها موقعی که خریداری میکنید تاریخ بزنید میتونید در جریان عمرشون هم قرار داشته باشید. اگر هم که برچسب در اختیارتون نبود میتوید از چسب کاغذی برای این منظور استفاده کنید.

دقت کنید که در صورتی که تاریخ خرید و انقضا رو روی ادویه بزنید باید موقعی که تموم شد و دوباره درون ظروف اون ادویه ریختید برچسب رو تازه کنید و تاریخ های جدید رو روی اون ها بنویسید.

وویه1

ادویه ها رو دسته بندی کنید

یکی از اصلی ترین نکاتی که برای نظم دادن به کابینت ادویه ها باید اون رو انجام بدید سازماندهی ادویه ها هست که برای این منظور روی همون برچسب هایی که تاریخ تولید و انقضای ادویه رو زدید باید اسم اون ها رو بنویسید و بعد با توجه به اسم ها اون ها رو دسته بندی کنید مثلا یه عده دوست دارن که ادویه هاشون رو بر اساس حروف الفبا نظم دهی کنن و توی کابینت بچینن یا یه عده ی دیگه قوطی و یا شیشه ی ادویه ها رو به ترتیب کوچک و یا بزرگ بودن و همچنین میزان مصرف اون ها میچینن مثلا ادویه هایی رو که پر مصرف هست رو در جلو و ادویه هایی رو که مصرف کمتری دارن رو در انتهای کشو میذارن.

نظم دهی اصولی ادویه ها

همه ی ادویه ها رو تو یه کشو قرار بدید

هر کسی که در حال انجام یه کار هست باید ابزار کارش کنارش باشه مثلا یه مکانیک نمیتونه در حال تعمیر ماشین باشه در حالی که کیف آچارهاش اون سر مغازه اش هست چون هر بار که یکیشون رو نیاز داره باید اون مسافت رو طی کنه و بیاره و خب مشخصه که این کار چقدر بیهوده و وقتگیر هست پس شما هم به عنوان یه آشپز تو خونه باید ادویه هاتون که ابزار کارتون هست دم دستتون قرار داشته باشن که برای این منظور باید برای ادویه ها یه کشوی کم عمق، حالا یا در نزدیک اجاق گاز و یا هر جایی که غذا درست میکنید در نظر بگیرید و همه ی ادویه ها رو در این کشو جا بدید که موقع نیاز لازم نباشه که دنبالشون بگردید.

به این نکته هم دقت کنید که در صورتی که ارتفاع کشو کافی باشه شما میتونید ظرف ادویه ها رو به صورت عمودی قرار بدید و با کمک تقسیم کننده های کشو جای اون ها رو محکم کنید.

نظم دهی اصولی ادویه ها

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

  • ناشناس ارسالی در

    وای دلم یک عالمه از اینا می خواد

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

دنیای سلبریتی ها

عصر تکنولوژی

نیازمندی‌ها