|

شستشو و برق انداختن سینک آشپزخانه و شیرآلات

اگر علاقمندید بدونید چطور میشه سینک ظرفشویی رو تمیز و براق کرد بدون استفاده از مواد شوینده پر قدرت و مضر ، پس با این مطلب همراه باشید.

لینک کوتاه کپی شد

شایانیوز- اینکه شما دائما کف خونتون رو، فرش ها رو جارو بزنید و ذره آشغال نزارید رو زمین باقی بمونه سلیقه کامل شما رو نمیرسونه. بلکه یه خانوم خوش سلیقه که حواسش به همه چی هستند، به شکل ناخودآگاه میدونه که باید سینک ظرفشویی و دیگر روشویی های خونه مثل سرویس بهداشتی و حمام هم تمیز باشند. اینکه زردی از سینک بباره ولی باقی خونه تمیز باشه درست نیست! سینک ظرفشویی چیزیه که هر چند روز یکبار باید تمیز بشه و بهش اهمیت داده بشه. برق انداختن این عضو از آشپزخونه و دیگر شیرآلات و روشویی ها یکی از مهمترین بخش های تمیز کاری هستند که باید به بهترین نحو نظافت شده و برق انداخته بشن. در این مطلب قراره با روش های که به چنین نتیجه ای می رسند آشنا بشیم. پس اگر شما هم طالب دونستن این موضوع هستید با ما همراه باشید.

برق انداختن سینک ظرفشوی

دلایل تمیز نکردن شیرآلات با مواد شوینده پر قدرت

وقتی شما هر روزه شیرآلات و با یه دستمال نمدار تمیز کنید از ایجاد جرم جلوگیری میکنه و اینجوری دیگه نیاز هم نیست که دائما از شوینده های قوی استفاده کنید. خیلی از افراد هستند که به دلیل تمیز کردن آسون مواد شوینده دائما ازشون کمک می گیرند در حالی که آیا میدونستید این حرکت میتونه در مرور زمان به پوشش شیرآلات و تغییر رنگشون آسیب بزنه. 

استفاده از یک سری مواد شوینده قوی مثل وایتکس و جوهر نمک درسته که خیلی سریع و قوی همه چیز رو تمیز می کنند، اما به همون میزان قوی بودن هم میتونن تاثیرات منفی بزارن و بخش آبکاری روی شیرآلات رو از بین ببرن و حجتی برای سلامت انسان هم به شدت خطرناک هستند. این مواد میتونن به چشم ها و ریه صدمه بزنن و همچنین برای محیط زیست مضر هستند.

برق انداختن سینک ظرفشوی

اهمیت تمیز کردن سینک ظرفشویی

نظافت و تمیز کردن سینک ظرفشویی یکی از مهمترین بخش های هر خونه ای به حساب میاد که باید تمیز باشه چرا که ما تو سینک ظروف رو میشوریم و مواد غذایی و میوه و سبزیجات رو قرار میدیم، پس نظافتش اهمیت فراوونی داره و در وهله اول باید خودش تمیز باشه تا بتونه باقی مواد رو تمیز کنه. یادتون نره که آب به تنهایی نمیتونه تمیز کننده باشه و در واقع حتی آب و رطوبت میتونه باعث ایجاد باکتری هم بشه که خب این خیلی بده.همونطور که بالاتر هم اشاره شد بهتره که از شوینده های اسیدی و قوی استفاده نکنیم و در عوض میتونیم بریم سراغ اون دست از شوینده هایی که ساخته دست هستند و خونگی.

برق انداختن سینک ظرفشوی

جوش شیرین

جوش شیرین همیشه یکی از موثر ترین روش های طبیعی برای برق انداختن شیرآلات بوده و هست. شما میتونید با درست کردن یه خمیر از جوش شیرین شیرالات رو به خوبی برق بیندازید. در اینجا کافیه تا یک چهارم فنجان جوش شیرین رو با دو قاشق غذاخوری آب گرم مخلوط کنید.

بعد خمیر رو بهم زده تا حاصلی یکدست تحویل بده. خمیر رو بر روی یک مسواک زده و بعد هم بر روی شیرآلات بمالید. یه چند دقیقه یا صبر داشته باشید و بعد با آب به خوبی شیرآلات رو بشویید و با پارچه خشک حتما خشکش کنید که باز رسوبات آب روی شیرآلات نمونه.

برق انداختن سینک ظرفشوی

سرکه

سرکه نیز درست به مانند جوش شیرین روشی برای تمیز کردن شیرآلات هستش که میتونه نتیجه ایده آلی تحویل بده. سرکه تازه خاصیت ضدعفونی کننده هم داره و میتونه رسوبات و لکه ها رو بهترین نحو تمیز کنه. 

در این روش کافیه تا دو قاشق غذاخوری سرکه رو با دو قاشق غذاخوری آب قاطی کنید. محلول رو با یه پارچه تمیز بر روی تمام بخش های شیرآلات بمالید و اجازه بدین تا یک ساعتی باقی بمونه. بعد با یه اسفنج کشیده و در نهایت هم با یه پارچه خشک اون رو پاک کنید. یادتون نره که این روش برای شیرآلاتی که دیگه خیلی رسوب دارن و لایه ضخیمی از جرم دارن با یک بار سازگار نیست و باید دو یا سه بار این حرکت رو تکرار کنید. این نکته رو هم فراموش نکنید که سرکه برای شیرآلاتی که از جنس نیکل یا آهن هستند مناسب نیست. 

برق انداختن سینک ظرفشوی

روغن زیتون

روغن زیتون هم در شرایط چند قطره روغن زیتون میتونه سیاهی‌ های شیرآلات رو از بین ببره. توجه داشته باشید که مقدار زیادی از روغن زیتون استفاده نکنید، چرا که باعث کدر شدن شیرآلات خواهد شد.

برق انداختن سینک ظرفشوی

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

دنیای سلبریتی ها

عصر تکنولوژی

نیازمندی‌ها