|

روش های کاربردی برای برق انداختن سینک / کدبانو جان خیلی راحت سینکت رو درخشان کن

روش های خیلی کاربردی و ساده ای هست تا بتونی سینک ظرفشویی رو برق بندازی و از شر رسوبات و جرم ها راحت بشی. توی این مطلب بهشون اشاره میشه.

لینک کوتاه کپی شد

شایانیوز- سینک ظرفشویی وسیله خیلی پر استفاده توی خونه ست و خیلی در معرض کثیف شدن و جرم گرفتن قرار داره. باید برای تمیز کردن سینک یه برنامه منظم داشت وگرنه اوضاع کار از دستت در میره و با سینکی روبرو میشی که پر از لکه رسوبات و جرم و چربیه! چیزی که واقعا ظاهر ناخوشایندی به آشپزخونه میده و بوی بد رو هم به دنبال داره.

روش های خیلی کاربردی و ساده ای هست تا بتونی سینک ظرفشویی رو برق بندازی و از شر رسوبات و جرم ها راحت بشی. توی این مطلب بهت میگم چجوری خیلی ساده سینک ظرفشویی خونه رو تمیز و درخشان کنی. تا پایان همراهم باش.

sink-clean-7

نذار جرم ها روی هم تلنبار بشن

اولین نکته در مورد تمیزی سینک ظرفشویی، تمیز کردن زود به زود این وسیله پر کاربرده. بسته به مقدار استفاده ای که از سینک میشه هفته ای دو تا سه بار باید سینک ظرفشویی رو تمیز کرد.

اگر برنامه منظم و زود به زود برای برق انداختن سینک داشته باشی کارت خیلی راحت تره و خیلی سریع میتونی تمیزش کنی و سینکت همیشه زیبا و تمیزه.

sink-clean-4

سینک رو بعد از استفاده خشک کن

شاید کار سختی به نظر برسه ولی خشک کردن سینک بعد از ظرف و میوه شستن، یه راهکار خیلی خوب برای جلوگیری از ایجاد رسوبات روی سینکه. اگر از این وسیله زیاد استفاده می کنی و امکان خشک کردن بعد از هر بار استفاده رو نداری، در زمان هایی که قراره مدتی خونه نباشی یا آخر شب ها، سینک رو خشک کن.

sink-clean-1

از مواد طبیعی غافل نشو!

اگه خانوم یا آقایی هستی که به تمیزی خونه اهمیت میده حتما مواد طبیعی تمیزکننده و ضدعفونی کننده مثل جوش شیرین و سرکه رو کاملا می شناسی و ازشون استفاده می کنی. باید بگم که این مواد برای تمیز کردن سینک ظرفشویی هم خیلی مناسب و کاربردی هستن.

برای برق انداختن سینک و شیرآلات اون، میتونی از جوش شیرین استفاده کنی. به این ترتیب که خمیری از ترکیب جوش شیرین و آب درست کنی و اون رو با یه مسواک نرم به نقاط رسوب گرفته سینک و شیرآلات بکشی. بعد از اینکه مطمئن شدی لکه ها و رسوبات تمیز شده سینک و شیرها رو آبکشی کن.

sink-clean-6

سرکه هم یه ماده تمیز کننده قوی برای سینک و شیرآلات محسوب میشه. دستمالی رو به سرکه سفید آغشته کن و روی سینک و شیرها بکش و یک ساعت زمان بده تا به همون شکل بمونه. بعد از این مدت با یک اسفنج خشک رسوبات رو به راحتی تمیز کن.

استفاده از سفیدکننده برای برق انداختن سینک

اگه موادی مثل سرکه و جوش شیرین در دسترس نداشتی میتونی برای ضدعفونی و تمیز کردن سینک ظرفشویی از مایع سفیدکننده استفاده کنی. برای این کار، بعد از شستن سطح سینک با مایع ظرفشویی و آبکشی کامل اون، اسکاچ رو به مایع سفیدکننده آغشته کرده و تمام سطح سینک رو تمیز کن. بعد از یکی دو دقیقه تمام سینک رو با آب سرد آبکشی کن.

sink-clean-5

شوینده های اسیدی رو فراموش کن!

جنس اغلب سینک های ظرفشویی از استیله و این جنس با مواد شوینده سنگین و اسیدی آسیب می بینه. پس توجه داشته باش که شوینده ای که تهیه میکنی برای فلزات قابل استفاده باشه. استفاده ازشوینده های شیمیایی نامناسب، لکه های تیره و بدی روی سطح سینک ظرفشویی به جا می ذاره که دیگه هیچوقت از بین نمیرن.

sink-clean-2

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

دنیای سلبریتی ها

عصر تکنولوژی

نیازمندی‌ها