|

نکات مهم برای شستشو و نگهداری از پارچه لینن / لباسای تابستونیت رو مثل روز اول نگهدار

برای اینکه کیفیت پارچه لینن به مدت طولانی تری حفظ بشه باید نکاتی رو درباره نگهداری و شستشوی لباس های از جنس لینن رعایت کرد.

لینک کوتاه کپی شد

شایانیوز- لباس های تابستونی با مشخصه هایی مثل رنگ های شاد و روشن، الیاف طبیعی و نخی، آزاد و گشاد بودن و... شناخته میشن. در حال حاضر پارچه های خیلی متنوعی وجود دارن که لباس های تابستونی رو با اون ها طراحی و آماده میکنن اما بدون شک یکی از محبوب ترین پارچه های خنک و مخصوص فصل تابستون لینن هست که البته خیلی ها اون رو به اشتباه لنین می گن. پارچه لینن از کیفیت بالایی برخورداره و همه مشخصه های یه پارچه عالی واسه فصل گرما رو هم در خودش داره. اما برای اینکه این کیفیت به مدت طولانی تری حفظ بشه باید نکاتی رو درباره نگهداری و شستشوی لباس های از جنس لینن رعایت کرد. در ادامه در مورد ویژگی های پارچه لینن و نحوه شستشوی اون بیشتر صحبت می کنیم. با ما همراه باشید.

linen-2

کمی درباره پارچه لینن

همونطور که بالاتر هم گفتیم پارچه لینن که عده ای به اشتباه لنین می گن، یه پارچه مرغوب و مقاوم هست که از سالیان دور گذشته و در موارد مختلف به کار می ره. این پارچه رو از الیاف گیاهی به نام کتان به دست میارن که مقاومت بالایی در برابر نور خورشید داره و به خنک شدن بدن کمک زیادی میکنه.

بافت پارچه لینن به صورتی هست که تنفس پذیری بالایی داره و از عرق کردن بدن تا حدود زیادی جلوگیری میکنه و همه این ویژگی ها باعث شده تا به پارچه ای محبوب و پر طرفدار برای لباس های تابستونی تبدیل بشه.

linen-3

در مورد پارچه لینن نقاط ضعفی هم وجود داره و اون اینه که این پارچه چروک پذیره و ممکنه کمی آبرفت داشته باشه. البته باید این نکته رو هم بگیم که این دو ویژگی در مورد پارچه های ساخته شده از الیاف طبیعی غیر منطقی نیست.

linen-5

اصول شستشوی پارچه لینن

-لباس های دوخته شده از پارچه لینن رو هم میشه با دست شست و هم داخل ماشین لباسشویی انداخت اما نکته مهم استفاده از آب سرد در شستن این پارچه ست. دمای بالای آب به بافت پارچه لینن آسیب میزنه.

-در شستن پارچه لینن از شوینده های ملایم استفاده کنید. استفاده از سفیدکننده باعث از بین رفتن استحکام پارچه میشه.

-در زمان شستشو، لباس های رنگ روشن لینن رو از سایر لباس های رنگی جدا کنید چون ممکنه تغییر رنگ بدن.

-برای شستشوی لباس های از جنس لینن بهتره از نرم کننده استفاده نکنید.

linen-1

اصول نگهداری از پارچه لینن

-بعد از شستن لباس های از جنس لینن خود، از چلاندن اونها خودداری کنید. بهتره اون ها رو همراه با آب روی رخت آویز و در فضای باز، آویزون کنید تا به تدریج خشک بشن.

-در صورت استفاده از خشک کن لباسشویی اون رو روی دور آهسته قرار بدید.

-بهتره پارچه لینن رو وقتی کمی نمدار هست اتو کنید. اگر لباس از جنس لینن شما کاملا خشک هست اون رو با اتوی بخار، اتو کنید.

linen-7

-لکه های روی پارچه لینن معمولا با شستشوی معمولی از بین میرن اما لکه هایی مثل روغن نیاز به اقدام سریع و استفاده از تمیزکننده های طبیعی مثل جوش شیرین و سرکه سفید دارن.

اگه به ظاهر و آراستگی خودتون اهمیت میدید، صفحه مد و فشن ما رو دنبال کنید.

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

دنیای سلبریتی ها

عصر تکنولوژی

نیازمندی‌ها