|

طرز تهیه شیرینی پفکی گردویی / طعم و مزه متفاوت و عالی با موندگاری بالا

شیرینی پفکی گردویی با بافت خاص و طعم عالی ای که داره، خیلی طرفدار داره. در ادامه طرز تهیه این شیرینی خوشمزه رو یاد میگیری.

لینک کوتاه کپی شد

شایانیوز- شیرینی های خشک یه گزینه خیلی خوب برای پذیرایی از مهمون هستن، چون موندگاری بالایی دارن و میشه اون ها رو به مقدار زیاد درست کرد و توی فریزر نگهداری کرد و میشه هر وقت که مهمون اومد شیرینی ها رو مثل روز اول تازه و خوشمزه برای پذیرایی توی ظرف چید و از دستپخت خودت ازشون پذیرایی کرد.

شیرینی های زیادی هستن که میشه توی خونه به راحتی درست کرد؛ شیرینی کشمشی، شیرینی نخودچی، شیرینی نارگیلی و شیرینی بهشتی از محبوب ترین شیرینی های خشک خونگی هستن. شیرینی پفکی گردویی اما با بافت خاص و طعم عالی ای که داره، یه جور دیگه طرفدار داره. در ادامه طرز تهیه شیرینی پفکی گردویی رو بهتون آموزش میدیم. تا پایان همراه ما باشید.

pofaki-gerduee3

مواد لازم برای تهیه شیرینی پفکی گردویی

زرده تخم مرغ ۳ عدد

پودر قند یک پیمانه

مغز گردو یک پیمانه

آرد یک قاشق مرباخوری

وانیل نصف قاشق چایخوری

پودر هل نصف قاشق چایخوری

pofaki-gerduee6

طرز تهیه شیرینی پفکی گردویی

مرحله اول

تخم مرغ رو از یک ساعت قبل از یخچال خارج کنید تا هم دمای محیط بشه. فر رو هم با دمای 120 درجه سانتیگراد روشن کنید تا گرم بشه. کف سینی فر کاغذ روغنی پهن کنید.

مرحله دوم

زرده تخم مرغ رو از سفیده تخم مرغ جدا کنید و زرده ها رو داخل یک ظرف بریزید، سپس پودر قند رو روی زرده تخم مرغ الک کنید.

مرحله سوم

حالا وانیل رو به زرده تخم مرغ اضافه کرده و با دور تند همزن برقی بزنید تا مخلوط زرده تخم مرغ کش دار و رنگ اون روشن بشه.

pofaki-gerduee2

مرحله چهارم

در ادامه آرد رو روی مایه شیرینی الک کنید و پودر هل و گردوی خرد شده رو هم اضافه کنید و با لیسک هم بزنید تا مواد شیرینی یکدست بشه.

مایه این شیرینی باید سفت باشه اگر بعد از اضافه کردن گردو حس کردید که مایه به اندازه کافی سفت نیست گردوی بیشتری اضافه کنید.

مرحله پنجم

با قاشق کمی بیشتر از اندازه فندق از مایه شیرینی برداشته و روی کاغذ با فاصله قرار بدید. با پشت قاشق کمی روی شیرینی ها فشار بدید و پهن کنید. قالب رو به مدت 15 دقیقه داخل فر بذارید تا شیرینی ها پف کنن و بپزن.

pofaki-gerduee1

مرحله ششم

سینی رو از فر خارج کنید و اجازه بدید شیرینی ها کاملا خنک بشن سپس اونها رو با کاردک از کاغذ روغنی جدا کنید و داخل ظرف مورد نظرتون بچینید و سرو کنید. نوش جان.

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

دنیای سلبریتی ها

عصر تکنولوژی

نیازمندی‌ها