|

فاجعه تبلیغاتی در تلویزیون

تضاد منافع مردم با منافع صدا و سیما؟ موج تبلیغاتی که با جان مردم بازی می کند

tablighate zian avare sedao cima

صدا و سیما گاهی صورت مسئله را پاک کرده و به هیچ طریقی مایل نیست از سود و بازدهی بالایی که تبلیغ برخی محصولات برایش به ارمغان می آورند بگذرد.

لینک کوتاه کپی شد

شایانیوز- بازار تبلیغات عرصه ای وسیع برای سود اقتصادی صاحبین مشاغل است. روندی که با تحت تاثیر قرار دادن مخاطب، او را ترغیب به استفاده از محصول مورد نظرش کرده و در این راه از ترفند های مختلفی نیز بهره می جوید. در همین راستا رسانه های مختلف مانند صدا و سیما نیز، به جهت پوشش دهی طیف گسترده ای از مخاطبین، کرسی خوبی برای به نمایش درآوردن تبلیغات به شمار می روند. اما سوال اینجاست که آیا کرسی مورد نظر که برخی مواقع به نمایشگاه تبلیغات متعدد تبدیل شده است در صورت همکاری با برندها، به فواید و مضرات آن محصول نیز توجه می کند یا خیر، صرفا به سود اقتصادی این جریان پرداخته و چشم روی باقی داستان می بندد؟! 

تبلیغات مضر صدا و سیما

به گزارش شایانیوز و به نقل از اطلاعات آنلاین؛ با وجود قانون مصوب برای ممنوعیت تبلیغاتی که آسیب رسان هستند، چند روز است که شاهد روی آوردن چند شبکه ی تلویزیونی به تبلیغ نوشابه انرژی زا هستیم. این در حالی است که طبق بند ج ماده 7 قانون احکام دائمی برنامه های توسعه کشور، تبلیغ هر نوع  خدمات یا کالاهای آسیب رسان به سلامت، از سوی همه ی رسانه ها ممنوع شده است. 

همچنین وزارت بهداشت در ابتدای هرسال اقدام به ارائه ی فهرستی برای ممنوعیت های تبلیغاتی می کند که بر اساس آن انواع نوشابه گازدار طعم دار رنگی، طعم دار بی رنگ، میوه ای و کولا با /یا بدون قند و شیرین کننده جایگزین ( زیرو، لایت، کم کالری) همچنین انواع نوشابه‌های انرژی‌ زا در لیست ممنوعیت‌ها قرار گرفته و تبلیغ آنها در هر رسانه‌ای از جمله صداوسیما ممنوع اعلام شده است

تبلیغات مضر صدا و سیما

آیا صدا و سیما صرفا به دنبال سود اقتصادی است؟

با تمام این تفاسیر اما همچنان می بینیم که صدا و سیما گاها با ترفند هایی مثل تغییر اسم نوشابه انرژی زا به شادی آور، صورت مسئله را پاک کرده و گویا به هیچ طریقی مایل نیست از سود و بازدهی بالایی که تبلیغ اینگونه محصولات برایش به ارمغان می آورند بگذرد. حال اینکه هر رسانه ای که یا تکیه بر اعتماد مردم، توجه قشر وسیعی را به خود اختصاص داده است، پسندیده نیست که در پاسخ به همان توجه، به جای اینکه فرهنگ سازی درستی را در مورد مسائل و موضوعات رقم بزند، گاها شبیه به نمایشگاه کالا های مضر شود تا رسانه ای مفید. و اگر چنین نیست سوال اینجاست که پس جای رسیدگی به سلامتی مردم و تامین اعتماد آنها کجای این ماجرا قرار گرفته است؟!

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی