|

طرز تهیه یتیمچه ساده و خوشمزه / بادمجون های شیرین تابستونی رو دریاب

با بادمجون میشه غذاهای ساده و خوشمزه ای مثل یتیمچه درست کرد که برای وعده شام خیلی مناسبه. توی این مطلب، طرز تهیش رو یاد میگیری.

لینک کوتاه کپی شد
1

شایانیوز- بادمجون یه صیفی محبوب و پر طرفدار بین ایرونی هاست واسه همین هم غذاهای خیلی متنوعی با بادمجون در فرهنگ غذایی ما وجود داره که خیلی هم خوشمزه هستن. اگه اصول سرخ کردن بادمجون رو بلد باشی، نصف راه رو رفتی و می تونی غذاهای خوشمزه ای مثل ته چین گوشت و بادمجون، کشک بادمجون، حلیم بادمجون و خورش بادمجون بپزی.

کباب کردن بادمجون هم مزه دودی خیلی خوبی بهش میده و برای درست کردن غذاها و مزه هایی مثل میرزا قاسمی و بورانی بادمجون مناسبه. با بادمجون میشه غذاهای ساده تری مثل یتیمچه هم درست کرد که برای وعده شام خیلی مناسبه. توی این مطلب، طرز تهیه یتیمچه رو بهتون آموزش میدیم. تا پایان همراه ما باشید.

yatimchee-5

مواد لازم برای تهیه یتیمچه

بادمجون متوسط 5 عدد

گوجه فرنگی متوسط 4 عدد

پیاز متوسط ۲ عدد

سیر ۵ حبه

رب گوجه فرنگی ۲ قاشق غذاخوری

آبغوره نصف فنجان

روغن مایع به میزان کافی

نمک، زردچوبه و فلفل سیاه به میزان دلخواه

آب جوش یک تا دو لیوان

yatimchee-7

طرز تهیه یتیمچه

مرحله اول

برای درست کردن یتیمچه، ابتدا بادمجون ها رو پوست بگیرید، حلقه حلقه یا مکعبی خرد کنید و سپس نمک بزنید تا تلخی اون ها بیرون بیاد. بعد از 30 تا 40 دقیقه اون ها رو با حوله کاغذی خشک کنید.

مرحله دوم

داخل یک تابه روغن بریزید و وقتی داغ شد بادمجون ها رو اضافه کنید و تفت بدید. نیازی به سرخ کردن کامل بادمجون ها نیست و تفت دادن کافی هست.

yatimchee-4

مرحله سوم

بادمجون ها رو که سرخ کردید، پیازها رو پوست گرفته و نگینی خرد کنید. سپس داخل همون تابه سرخ کنید. وقتی طلایی شد زردچوبه و فلفل سیاه بزنید و تفت بدید. سپس سیرها رو ساتوری کنید و همراه رب گوجه فرنگی به تابه اضافه کرده و کمی دیگه تفت بدید.

مرحله چهارم

در این مرحله، بادمجون های سرخ شده و گوجه فرنگی ها که خرد کردید داخل تابه بریزید و مخلوط کنید. حالا نمک، آبغوره و آب جوش رو اضافه کنید و حرارت رو بالا ببرید تا مواد داخل تابه به جوش بیاد. سپس حرارت رو کم کنید تا حدود 30 تا 40 دقیقه بپزه و جا بیفته.

yatimchee-6

مرحله پنجم

بعد از اینکه یتیمچه جا افتاد، می تونید اون رو داخل ظرف مورد نظرتون بکشید و همراه نون تازه، ترشی و سبزی خوردن سرو کنید. نوش جانتون باشه.

اگه به آشپزی علاقه دارید، صفحه آشپزی سایت شایانیوز رو با کلی دستورهای غذایی عالی دنبال کنید.

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

دنیای سلبریتی ها

عصر تکنولوژی

نیازمندی‌ها