|

اینجور موقع ها آرایش نکن عجوزه میشی / میکاپ همیشه خوشگل کننده نیست زمان مناسب داره

میکاپ کردن درسته که زیبایی ور به چهره خانومها میاره، اما اگر در مواقع نادرست بر روی صورت باشه منجر به زشتی افراد خواهد شد.

لینک کوتاه کپی شد

شایانیوز- آرایش کردن در واقع یه کار لذت بخش و جذاب برای بانوان به حساب میاد که خب درجه بندی داره. برخی خیلی میکاپ میکنن و حتی برای استفاده روزانه هم چهره خود را از این رو به اون رو خواهند کرد. برخی هم به میزان متوسط و در حد زیباتر شدن این کار رو انجام میدن دسته آخر هم بانوان و دخترانی هستند که دلشون میخواد تا بیشتر نچرال دیده بشن تا آرایش کرده و به همین دلیل هم اغلب از دست لوازمی مثل تینت و رژ های رنگ لب و کرم های با کاور پایین و غیره استفاده می کنند تا اون طبیعی بودن فیسشون همچنان باقی بمونه و یه جورایی آرایش نکرده اما آراسته دیده بشن. اما شما از هر دسته مدلی هم که باشید باید یکسری نکات رو رعایت کنید. مثلا اینکه بدونید چه مواقعی اصلا نباید آرایش داشت تا فیستون خراب نشه و با آسیب های نه چندان زیبا همراه نشه. البته که این آسیب ها یهویی ظاهر نمیشن و بعد از مدتی کوتاه نمایان میشن و مثلا بعد از دو سه روز می بینید ای وای جوش زدم، این لکه ها از کجا اومدن و دیگر موارد که همگی منجر به تغییر ظاهر پوست زیبای شما خواهند شد.

میکاپ

وقتی میخوای بخوابی

یکسری از خانمها هستن که پیش از خواب آرایششون رو پاک نمیکنن و با همون میکاپی که دارن میگیرن میخوابن که خب این حرکت به شدت اشتباهه و در واقع خوابیدن با آرایش میتونه واسه پوست خیلی ضرر داشته باشه و منجر به بسته شدن منافذ پوست و در نتیجه رونمایی از جوش و آکنه خواهد شد. همچنین یادتون نره که مواد آرایشی میتونن جذب چروک و خطوط ظریف پوست بشن و تهشم پوست بیچاره رو کدر بکنن. سوزش و پف کردن چشم ها نشونه ای از با آرایش خوابیدن است.

میکاپ

بعد از تزریق بوتاکس

خیلی از پزشکان بر این نظر و توصیه هستند که حداقل 4 ساعت و حداکثر 24 ساعت اولیه بعد از تزریق بوتاکس رو از لوازم آرایش استفاده نکنیم. در واقع آرایش کردن بعد از بوتاکس میتونه منجر به فشار آوردن به محل تزریق بشه و بوتاکس رو جابجا کرده و به اندام غیر هدف روانه کنه که خب این مسئله باعث بهم خوردن تقارن صورت و همچنین ورود مواد آرایشی به داخل پوست از محل نفوذ سوزن خواهد شد. اینجوری صورت هم ممکنه عفونت کنه که خب اصلا خوب نیست. بهتره که از کرم های لایه بردار و اسکراب تا چند روز بعد از تزریق بوتاکس استفاده نکنید چرا که اینها نیز باعث تحریک پوست میشن و میتونن عوارض جانبی رو شدت ببخشند.

میکاپ

در دوره لیزر موهای زائد

اگر موس زائد صورتتون رو لیزر کردین بهتره که یه مدت کوتاهی رو آرایش نکنید. همچنین یادتون نره که باید از داروهای موضعی مثل کرم ضد آکنه دوری کنید. در واقع شما بعد از گذشت 24 ساعت میتونید آرایش کنین البته اگر التهاب و قرمزی پوستتون به خوبی از بین رفته باشه.

میکاپ

بعد از انجام میکرونیدلینگ

در اینجا لازم به ذکره که از محصولات آرایشی و بهداشتی که دارای مواد شیمیایی فعال هستند، تا 24 ساعت بعد از میکرونیدلینگ استفاده نداشته باشید چرا که بعد از میکرونیدلینگ منافذ پوست همچنان باز هستن و اونچه که مشخصه اینه که استفاده از مواد آرایشی باعث ایجاد جوش و آکنه و همچنین افزایش التهابات پوستی خواهد شد. پس اجازه بدین تا پوست استراحت خودش رو داشته باشه و بتونه نفس بکشه. بر اساس برخی تحقیقات منافذ پوست 48 ساعت بعد از میکرونیدلینگ بسته میشن.

میکاپ1

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

دنیای سلبریتی ها

عصر تکنولوژی

نیازمندی‌ها