|

طرز تهیه کیک خیس ساده بدون شکلات / یه دسر فوق العاده که همه رو به وجد میاره

توی این مطلب طرز تهیه کیک خیس ساده بدون شکلات رو بهتون آموزش میدیم.

لینک کوتاه کپی شد

شایانیوز- کیک خیس شکلاتی خیلی خوشمزه و پر طرفداره. بافت شکلاتی و لطیف اون باعث میشه تا خیلی ها دوسش داشته باشن. اما ممکنه تو جزو کسانی باشی که این بافت خیس رو دوست دارن اما با شکلات میونه خیلی خوبی ندارن، یا برای خوردن شکلات محدودیت دارن.

جالبه بدونی که کیک خیس رو میشه بدون شکلات هم درست کرد و اتفاقا خیلی هم خوشمزه ست و میشه به عنوان یه دسر عالی هم اون رو سرو کرد. توی این مطلب طرز تهیه کیک خیس ساده بدون شکلات رو بهتون آموزش میدیم. این دستور و آموزش عالی رو از دست ندید.

cake-khis-6

مواد لازم برای تهیه کیک خیس ساده بدون شکلات

آرد دو و نیم پیمانه

تخم مرغ ۳ عدد

شکر یک و نیم پیمانه

شیر یک و نیم پیمانه

گلاب نصف پیمانه

روغن نصف پیمانه

زعفران دم کرده 2 قاشق غذاخوری

وانیل یک قاشق چایخوری

بکینگ پودر 2 قاشق چایخوری

مواد لازم برای تهیه شربت کیک خیس

آب یک چهارم پیمانه

شکر 2 قاشق غذاخوری

پودر هل یک قاشق چایخوری

cake-khis-5

طرز تهیه کیک خیس ساده بدون شکلات

مرحله اول

مواد یخچالی رو از 30 دقیقه قبل در دمای محیط قرار بدید. سپس فر رو در دمای ۱۸۰ درجه سانتی گراد روشن کنید تا گرم بشه.

مرحله دوم

حالا تخم مرغ ها رو داخل یک ظرف مناسب بشکنید. سپس وانیل رو به تخم مرغ ها اضافه کنید و با استفاده از همزن برقی اونها رو با هم مخلوط کنید تا یک مایه کاملا یکدست ایجاد بشه.

مرحله سوم

در ادامه شکر رو اضافه کنید و به مدت ۱۰ دقیقه با همزن برقی هم بزنید تا حجم مواد دو برابر و مایه کیک کش دار و کرمی رنگ بشه. سپس زعفرون دم کرده رو به مایه کیک اضافه کنید و سپس مجددا به مدت ۵ دقیقه اونها رو با هم مخلوط کنید.

cake-khis-7

مرحله چهارم

در این مرحله روغن رو به مایه کیک خیس بدون شکلات، اضافه کرده و مخلوط کنید. سپس گلاب و شیر رو به ترتیب به مایه کیک اضافه کنید و در هر مرحله با همزن برقی، هم بزنید.

مرحله پنجم

داخل یک ظرف جداگانه آرد و بکینگ پودر رو با هم مخلوط کرده و ۳ بار الک کنید. سپس مخلوط آرد الک شده رو در چند مرحله به مایه کیک ساده بدون شکلات اضافه کنید و با استفاده از لیسک به صورت دورانی و در یک جهت هم بزنید.

مرحله ششم

حالا یک قالب مناسب انتخاب کنید و کف آن رو با روغن چرب کرده و آردپاشی کنید. حالا مایه کیک رو داخل قالب بریزید و به آرومی قالب رو یک بار روی سطح میز بکوبید تا هوای اضافی‌ میان مایه کیک از بین بره. سپس قالب رو مدت ۴۰ تا ۴۵ دقیقه داخل فر قرار بدید.

cake-khis-2

مرحله هفتم

پخته شدن کیک رو با کمک یک خلال دندون تست کنید. اگر هیچ چیزی به خلال دندون نچسبید، کیک پخته و باید قالب رو خارج کنید و اجازه بدید تا خنک بشه. سپس کیک رو از قالب خارج کنید و روی اون رو با چاقو یا خلال دندان، سوراخ سوراخ کنید.

مرحله هشتم

حالا باید شربت کیک رو آماده کنید. یک قابلمه روی حرارت بذارید و سپس آب، شکر و پودر هل رو بریزید و صبر کنید تا شربت کمی غلیظ بشه. زمانی که شربت به غلظت مناسب رسید قابلمه رو از روی حرارت بردارید و کمی صبر کنید تا خنک بشه.

مرحله نهم

در ادامه شربت سرد شده رو به آرومی با قاشق روی کیک بریزید. کیک خیس بدون شکلات آماده ست و می تونید اون رو برش بزنید و سرو کنید. نوش جان.

cake-khis-1

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

دنیای سلبریتی ها

عصر تکنولوژی

نیازمندی‌ها