|

از بین بردن لک های قهوه ای صورت در خانه / ماهم پر از لکه ست ولی هنوزم خوشگله مثه تو

در این مقاله در خصوص از بین بردن لک های قهوه ای صورت در خانه صحبت کرده و یه سری ماسک های مفید برای این منظور بهتون معرفی کردیم.

لینک کوتاه کپی شد

شایانیوز- زیبایی صورت این روزا یکی از مهم ترین مسائل در بین  افراد بشمار میاد و جالبه که خوره ی این موضوع به جون آقایون هم افتاده و دیگه مثل قدیم فقط خانوم ها به دنبال این موضوع نیستن مثلا خیلی از آقایون رو این روزا میبینیم که بینی عمل میکنن و چین و چروک های پوستشون رو بوتاکس میزنن تا جوون تر دیده بشن که البته این زیبایی جویی نباید حالت وسواسی به خودش بگیره یعنی فرد یه جوری بشه که  هر دقیقه با یه قسمت از صورتش ور بره و بخواد که تغییرش بده البته که یه سری از تغییرات رو میشه بدون این که ریسک کرد به و.جود آوورد مثلا خیلی ها میتونن برای برجسته شدن گونه هاشون از آرایش برجسته کردن گونه استفاده کنن که خطرات و عوارض تزریق ژل رو نداره.

پس اینجور تغییرات که آسیبی به شما نمیزنن میتونن خوب باشن ولی از یه طرف یه سری از استانداردهای زیبایی هم هستن که همه پسند اند و از اول تاریخ تا به امروز بین همه مورد قبول بوده اند که یکی از اون ها داشتن پوست سالم و زیبا هست از این رو توصیه میشه که حتی شده یه روتین پوستی ارزان برای رسیدن به این موضوع داشته باشید ولی بعضی از اوقات پیش میاد که یه سری ها میخوان از راه های طبیعی برای رسیدن به پوست زیبا تلاش کنن که اینطوری سلامت هر چه بیشتر پوستشون تضمین شده خواهد بود به همین دلیل در این مقاله میخواهیم یه سری روش خانگی برای از بین بردن لک های قهوه ای صورت بهتون معرفی کنیم که از روش های شیمیایی بهتره، پس با ما همراه باشید.

از بین بردن لک های قهوه ای صورت

ماسک لیمو و عسل

در صورتی که به دنبال یه معجزه برای از بین بردن فوری لک های صورتتون هستید باید بهتون بگیم که یکی از بهترین و موثرترین ماسک های خانگی در این زمینه ترکیب لیمو و عسل هست که از خاصیت لایه برداری و روشن کنندگی فوق العاده ای برخوردار هستن و به همین دلیل میشه اون ها رو ضد لک هم بشمار آوورد. همچنین لیمو در این ترکیب به علت داشتن قدرت ضد عفونی کنندگی و انتی باکتریال میتونه از ایجاد آکنه جلوگیری و اون رو کنترل کنه. در صورتی که میخواهید از کلیه خواص این ماسک بهره مند بشید باید به روش زیر عمل کنید:

یه لیموی رسیده و کوچک سبز بردارید و آب اون رو بگیرید و بعد هسته هاش رو جدا کنید و آبلیموی به دست اومده رو از صافی رد کنید و تو یه ظرف مناسب بریزیدش.

حالا یه قاشق غذاخوری عسل رو به آبلیموی به دست اومده اضافه کنید و به خوبی همشون بزنید.

به کمک یه پنبه ماسک به دست اومده رو روی نقاطی از صورت که لک دارن بماید و برای نیم ساعت صبر کنید در صورتی که در چند دقیقه ی اول احساس سوزش در پوستتون داشتید باید بگیم که مسئله ی عادی هست.

بعد از گذشت مد زمان ذکر شده پوست رو به خوبی شسته و با حوله خشک کنید.

برای اثربخشی بهتر هم باید تو هفته دوبار از این ترکیب روی پوستتون استفاده کنید البته که استفاده ی بیشتر از این مقدار از لیمو توصیه نمیشه چون پوست رو تحریک کرده و موجب خشکی اون میشه.

از بین بردن لک های قهوه ای صورت

ماسک سیب زمینی

دوست دارید یه راهکار راحت و معجزه آسا برای از بین بردن لک های صورتتون پیدا کنید؟ پس پیشنهاد ما به شما رفتن به سراغ سیب زمینی هست چرا که مصرف مداوم این ماسک میتونه در مدت زمان کوتاهی به کلی لک های قهوه ای صورت شما رو هوتوتو کنه. ویتامین سی موجود در این ماده میتونه به کاهش رنگدانه های ملانین و همچنین تولید رادیکال های آزاد پوستی کمک بسزایی کنه و از این رو نقش مهمی در حذف لک ها داشته باشه. همچنین این ماده میتونه التهابات پوستی و حساسیت رو هم تسکین بده. پس با این حساب برای این که از تمامی خواص این ماده برای سلامت پوستتون بهره مند بشید میتونید طبق روش زیر اقدام کنید:

یه سیب زمینی کوچک و رسیده رو انتخاب کنید و پوستش رو بگیرید و بعد اون رو داخل یه ظرف مناسب رنده کنید و توجه داشته باشید که آب سیب زمینی رو که موقع رنده کردن توی ظرف جمع میشه رو دور نریزید.

حالا یه قاشق ماست و یا آبلیمو رو با سیب زمینی رنده شده مخلوط کنید (در صورتی که پوستتون خشک و حساسه ماست بهتره در حالی که که اگر پوست چرب و مستعد جوش و آکنه دارید بهتره که آبلیمو استفاده کنید)

در انتها هم یه قاشق غذاخوری عسل رو به ظرف اضافه کنید و حالا مواد رو به خوبی هم بزنید تا کامل با هم ترکیب بشن.

حالا ماسک آماده شده رو روی صورتتون بذارید و به جنگ با لک ها برید.

دقت کنید که باید نیم ساعت این ماسک بمونه تا اثربخشی داشته باشه و بعد از گذشت این مدت زمان میتونید صورتتون رو بشورید. همچنین بهتره برای نتیجه گیری هر چه سریع تر هفته ای دو الی سه بار این ماسک رو استفاده کنید.

از بین بردن لک های قهوه ای صورت

اگر دوست دارید آراسته و خوش تیپ باشید صفحه مد و فشن ما را دنبال کنید.

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

دنیای سلبریتی ها

عصر تکنولوژی

نیازمندی‌ها