|

تمیز کردن اصولی برگ گیاهان آپارتمانی / درخشندگی و زیبایی گیاهان خونه رو چند برابر کن

توی این مطلب روش های اصولی تمیز کردن برگ گیاهان طبیعی رو با هم مرور می کنیم تا شادابی و زیبایی گل هامون رو چند برابر کنیم.

لینک کوتاه کپی شد

شایانیوز- گل ها و گیاهان طبیعی از زیباترین عناصر دکوراسیون هر خونه و محیطی می تونن باشن و این روزا میشه گفت هیچ مکانی نیست که به گیاهان طبیعی آراسته نباشه. اما همه می دونیم که این موجودات زنده و زیبا به نگهداری نیاز دارن تا شادابی و سرسبزی خودشون رو حفظ کنن.

یکی از کارهای مهمی که میشه برای گیاهان طبیعی و آپارتمانی انجام داد، تمیز کردن برگ های اونهاست. با این کار علاوه بر افزایش درخشش و زیبایی اونها، تنفس گیاهان به خوبی انجام میشه و در نتیجه بهتر رشد می کنن و شاداب تر میشن. توی این مطلب روش های اصولی تمیز کردن برگ گیاهان آپارتمانی رو با هم مرور می کنیم. تا پایان همراه ما باشید.

giahann-2

شستشوی آروم گیاهان با آب

اگر روی برگ و شاخه های گیاهان آپارتمانی شما گرد و غبار نشسته و اون شادابی اولیه رو نداره می تونید یه شستشوی آروم با آب رو براش انجام بدید. اگر گلدون شما برگ های پهن و بزرگی داره و خیلی حساس نیست اون رو داخل سینک یا حمام بذارید و با جریان آب ملایمی که حالت پودری داره، برگ ها و شاخه های گیاهتون رو تمیز کنید.

اگر برگ های گیاه شما ظریفه و یا خیلی حساسه می تونید از یک اسپری آب پاش برای این کار استفاده کنید و با انگشت ها به آرومی برگ ها رو تمیز کنید.

giahann-9

از ترکیب شیر و آب استفاده کنید

یک ماده طبیعی که علاوه بر تمیزی میتونه حالت درخشندگی هم به برگ های گیاه شما ببخشه، شیر هست. گفته میشه شیر میتونه شپشک آرد آلود و یا آفات گیاهان رو هم درمان کنه و ماده مفیدی برای مبارزه با بیماری‌ های قارچی گیاهانه.

شیر بدون چربی رو با مقدار مساوی آب مخلوط کنید و برگ های گیاهتون رو با پارچه نرم و تمیزی که به این محلول آغشته کردید، به آرومی تمیز کنید.

giahann-6

استفاده از مسواک و برس نرم

اگه گیاهی دارید که برگ های زبر و ضخیم داره که به راحتی با پارچه تمیز نمیشه می تونید از یک مسواک کهنه نرم و یا یک برس نرم استفاده کنید. مسواک و یا برس رو به آب یا مخلوط آب و شیر آغشته کنید و به آرومی روی برگ ها و ساقه های گیاهان طبیعی خودتون بکشید. بهتره این کار رو از انتهای برگ به سمت نوک برگ ها انجام بدید تا آسیبی به گیاهان شما وارد نشه. بعد از تمیز کردن برگ و ساقه ها، اونها رو با یک دستمال تمیز خشک کنید.

giahann-8

تمیز کردن محل اتصال برگ ها با گوش پاک کن

گوش پاک کن یه وسیله خوب برای تمیز کردن نقاطی هست که به راحتی نمیشه به اونها دسترسی داشت. به کمک گوش پاک کن می تونید آب موجود در محل اتصال برگ ها رو خشک کنید تا پوسیدگی براشون ایجاد نشه.

اگر گیاهتون خیلی کوچیکه و یا از انواع ساکولنت هاست، از گوش پاک کن برای تمیز کردن محل اتصال برگ ها استفاده کنید. حتی اگر هنگام آبیاری روی محل اتصال برگ ها آب ریخت، حتما با گوش پاک کن آب رو خشک کنید تا گیاه طبیعی شما دچار بیماری های قارچی نشه. این روش رو برای گیاه سانسوریا هم استفاده کنید تا سانسوریای شما سالم بمونه.

giahann-3

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

دنیای سلبریتی ها

عصر تکنولوژی

نیازمندی‌ها