|

طرز تهیه کاسترد میوه ای / یه دسر تابستونی که طعم و مزه بی نظیری داره

کاسترد یک دسر بین المللیه که با یه پودر آماده، درست میشه و خیلی هم پر طرفداره. توی این مطلب طرز تهیه کاسترد میوه ای رو یاد میگیری.

لینک کوتاه کپی شد
1

شایانیوز- دسر درست کردن توی خونه یه کار جذاب و سرگرم کننده ست مخصوصا وقتی مهمون داری و می خوای با زحمت نه چندان زیاد، به میز پذیرایی از مهمونا، رنگ و لعاب خوبی بدی. دسرهای زیادی هستن که به راحتی و با مواد اولیه در دسترس می شه آماده شون کرد. دسر ساده زعفرونی، پودینگ شکلاتی، چیز کیک یخچالی و تیرامیسو از انواع دسرهای خوشمزه هستن که برای پذیرایی کردن از مهمونا عالی ان.

کاسترد یکی دیگه از انواع دسرهای بین المللیه که با یه پودر آماده، درست میشه و خیلی هم پر طرفداره. توی این مطلب می خوام طرز تهیه کاسترد میوه ای رو بهتون آموزش بدم. تا پایان همراه من باشید.

kasterd5

مواد لازم برای تهیه کاسترد میوه ای

انواع میوه‌‌ها به مقدار دلخواه

پودر کاسترد ۲ قاشق غذاخوری

شیر ۲ لیوان

شکر سه قاشق غذاخوری

وانیل (اختیاری) نصف قاشق چایخوری

*بهتره از چند میوه رنگارنگ شیرین و تابستونی در تهیه این دسر استفاده کنید.

kasterd1

طرز تهیه کاسترد میوه ای

مرحله اول

دو سوم شیر رو داخل یک قابلمه کوچیک بریزید و اون رو روی حرارت ملایم قرار بدید. در باقیمونده شیر پودر کاسترد رو بریزید و کاملا هم بزنید تا حل بشه.

مرحله دوم

وقتی شیر به جوش اومد، به آرامی کاسترد حل‌ شده رو به اون اضافه کنید. سپس شکر و وانیل رو هم به این ترکیب اضافه کنید و مدام هم بزنید. باید غلظت مایه کاسترد به غلظت فرنی برسه.

مرحله سوم

قابلمه رو از روی حرارت بردارید و اجازه بدید مایه دسر کاسترد کاملا خنک بشه.

kasterd6

مرحله چهارم

وقتی کاسترد خنک شد، میوه های خرد شده رو داخلش بریزید و هم بزنید و داخل ظرف بزرگ یا ظرف های تک نفره شفاف بریزید و به مدت 3 تا 4 ساعت داخل یخچال قرار بدید تا ببنده.

مرحله پنجم

بعد از این مدت دسر کاسترد میوه ای آماده ست و می ‌تونید برای تزیین اون از تکه‌های میوه و یا شکلات رنده‌ شده استفاده کنید.

kasterd2

اگه به آشپزی، کیک و شیرینی پزی و درست کردن دسر علاقمند هستید، صفحه آشپزی سایت شایانیوز رو دنبال کنید.

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

دنیای سلبریتی ها

عصر تکنولوژی

نیازمندی‌ها