|

چطور منافذ باز پوست رو ببندیم؟ / یادت باشه پوست سالم نباید مثل توت فرنگی دون دون باشه

در این مقاله در خصوص این که چطور منافذ باز پوست رو از بین ببریم صحبت کردیم و یه سری ترفند برای این منظور بهتون یاد دادیم.

لینک کوتاه کپی شد

شایانیوز- استانداردهای زیبایی در هر دوره ای متفاوت هست مثلا یه زمانی ابروهای نازک مد بود و به همین دلیل خیلی ها حتی ابروهاشون رو تیغ میزدن و یه خط نازک به جای ابرو برای خودشون میکشیدن تا بلکه با مدهای روز همسو باشن در حالی که این روزا این موضوع کاملا برعکس هست و هر یه تار ابرو برای خودش مهمه و همه ابروهای پت و پهن رو دوست دارن به همین دلیل خیلی ها به دنبال پر پشت کردن ابروهاشون به هر طریقی هستن و حالا یا از راه کاشت و میکروبلیدینگ و یا با پیاده سازی ترفندهایی برای رشد ابرو در یک هفته به این هدف میرسن و به اون زیبایی که مدنظرشون هست دست پیدا میکنن.

ولی در این بین یه موضوعی که وجود داره این هست که یه سری ملاک های زیبایی در هر دوره ای پایدار هستن و همیشه مهمن مثلا پوست و موی خوب و سالم از این دسته از ملاک ها هستن و فرقی نمیکنه شما در چه دوره ای در حال زندگی باشید در هر حالتی این دو مورد از استانداردهای زیبایی بشمار میان به همین دلیل هست که به عنوان مثال گفته میشه حتی شده یه روتین پوستی ارزان برای خودتون داشته باشید تا پوستتون به مرور زمان که سنتون بالا میره دچار افتادگی و چروک نشه. ولی در این بین یه موضوعی هم که وجود داره این هست که شما بالاخره آرایش میکنید و در صورتی هم که پوستتون آماده ی آرایش نباشه مسلما ظاهر بدی پیدا میکنید مثلا اگر منافذ باز اون خیلی توی چشم باشن حتی اگر کرم پودرم بزنید بزنید پوستتون صاف نمیشه که هیچ مثل توت فرنگی میشه به همین دلیل خیلی ها این سال رو دارن که چطور منافذ باز پوست رو ببندیم که خب قصد دارم در این مقاله راهکارهایی برای این موضوع بهتون ارائه بدیم، پس در ادامه با ما همراه باشید.

چطور منافذ باز پوست رو ببندیم

بستن منافذ باز پوست با سفیده ی تخم مرغ

سفیده ی تخم مرغ یکی از مواد مغذی برا پوست هست که میتونه بافت اون رو سفت کنه که همین موضوع به نوبه ی خودش باعث میشه که منافذ باز پوست شما کوچیک بشن. پس توصیه میکنیم برای درمان منافذ باز پوستتون از ماسک سفیده تخم مرغ استفاده کنید که برای درمان آکنه هم میتونه موثر باشه. همچنین این رو هم بگیم که بهتره در هفته دوبار امتحانش کنید، پس بریم برای آموزشش.

مواد لازم:

  • سفیده‌ی تخم‌مرغ: یه دونه
  • جو دوسر: 2 قاشق غذاخوری
  • آب لیموترش: 2 قاشق غذاخوری

طریقه ی استفاده

سفیده تخم مرغ رو از زرده ی اون جدا کنید و داخل یه کاسه بریزید و بعد آب لیمو ترش و جو دوسر رو بهش اضافه کنید و مواد رو به خوبی باهم، هم بزنید تا یکدست بشن و بعد خمیر به دست اومده رو روی صورتتون بذارید و نیم ساعت صبر کنید بعد صورتتون رو با آب خنک بشورید.

چطور منافذ باز پوست رو ببندیم

بستن منافذ باز پوست با سرکه ی سیب

سرکه ی سیب از خواص بسیار زیادی برای پاکسازی پوست برخورداره که یکی از این خواص کوچک کردن منافذ باز پوست هست در اصل این ماده مثل یه تونر عمل میکنه و پوست رو سفت کرده و در نهایت منافذ باز اون رو کوچک میکنه و همچنین این رو هم اضافه کنیم که التهابات پوستی هم با سرکه ی سیب از بین میرن. شما میتونید از این ماده هر روز به عنوان تونر استفاده کنید، پس بریم برای یادگیری چطور استفاده کردنش.

مواد لازم

  • سرکه‌ی سیب: یه قاشق غذاخوری
  • آب: یه قاشق غذاخوری
  • پنبه

طریقه ی استفاده

تو یه کاسه سرکه ی سیب رو همراه با آب رقیق کنید و بعد پنبه رو توی محلول غوطه ور کنید و اون رو روی صورتتون بمالید و اجازه بدید که سرکه روی پوستتون خشک بشه و بعد صورتتون رو با آب بشورید.

چطور منافذ باز پوست رو ببندیم

بستن منافذ باز پوست با جوش شیرین

جوش شیرین رو میشه یه ماده ی ضد التهاب و ضد باکتری بشمار آوورد که سبب کاهش بروز عارضه هایی مانند آکنه و جوش میشه. این ماده همچنین ناخالصی های پوست مثل سلول های پوستی مرده رو از روی صورت شما پاک میکنه و میزان اسید پوست رو تنظیم میکنه. برای استفاده از اون جهت بستن منافد باز پوست و بهره مندی از خواصی که گفتیم به طریقه ی زیر عمل کنید.

مواد لازم

  • جوش‌شیرین: 2 قاشق غذاخوری
  • آب گرم: 2 قاشق غذاخوری

طریقه استفاده

یه کاسه بردارید و توی اون آب گرم و جوش شیرین رو بریزید و مخلوط کنید تا یه خمیر به دست بیاد و بعد این خمیر رو روی منافذ باز پوست بذارید و برای سی ثانیه خیلی آروم و همراه با حرکات دورانی پوستتون رو ماساژ بدید و در انتها با آب خنک بشوریدش.

چطور منافذ باز پوست رو ببندیم

اگر دوست دارید آراسته و خوش تیپ باشید صفحه مد و فشن ما را دنبال کنید.

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

دنیای سلبریتی ها

عصر تکنولوژی

نیازمندی‌ها