|

طرز تهیه دسر ساده با طعم قهوه / مهمونا رو با یه دسر خوش طعم غافلگیر کن

یه دسر خوشمزه و ساده که جون میده واسه مهمونی درست کنی، دسر با طعم قهوه ست که این روزا خیلی طرفدار داره. توی این مطلب طرز تهیش رو یاد میگیر…

لینک کوتاه کپی شد

شایانیوز- دسرها دنیای بی نهایتی هستن و با طعم و مزه های خیلی متنوعی که دارن، خیلی ها مشتاق هستن تا واسه خودشون یا برای پذیرایی از مهمونا، آماده شون کنن. حتما قبول دارید که یه میز پذیرایی با وجود یه دسر خوشمزه کامل میشه! ولی شاید فکر کنید درست کردن یه دسر خوشمزه وقت زیادی نیاز داره اما باید بگیم دسرهای خوشمزه زیادی هستن که واقعا ساده و سریع آماده میشن؛ مثل دسر زعفرونی، دسر شکلاتی و کیک یخچالی.

دسرهای ساده تقریبا پایه مشترک دارن و میشه با هر طعم قوی مثل توت فرنگی، زعفرون، وانیل و... اونا رو منحصربه فرد کرد. یه دسر خوشمزه و البته ساده دیگه که جون میده واسه مهمونی درست کنید، دسر با طعم قهوه ست که این روزا خیلی طرفدار داره. توی این مطلب طرز تهیه دسر ساده با طعم قهوه رو بهتون آموزش میدیم. تا پایان همراه ما باشید.

Coffee-dessert3

مواد لازم برای تهیه دسر ساده با طعم قهوه

شیر ۴ لیوان

بیسکویت پتی پور یک بسته

نشاسته ذرت ۴ قاشق غذاخوری

شکر ۴ قاشق غذاخوری

آرد ۲ قاشق غذاخوری

نسکافه (قهوه فوری) ۲ قاشق غذاخوری

خامه ۱۰۰ گرم

کره یک قاشق غذاخوری

Coffee-dessert7

طرز تهیه دسر ساده با طعم قهوه

مرحله اول

برای شروع، مواد داخل یخچال رو خارج کنید تا به دمای محیط برسن. نسکافه (قهوه فوری) رو داخل یک قابلمه بریزید، شیر رو اضافه کنید و روی حرارت ملایم قرار بدید.

مرحله دوم

هم بزنید تا شیر و نسکافه کاملا مخلوط بشن، سپس نشاسته ذرت رو اضافه کرده و هم بزنید تا داخل شیر حل بشه. در این مرحله آرد رو هم اضافه کنید و هم بزنید تا با مواد دیگه کاملا مخلوط بشه.

Coffee-dessert5

مرحله سوم

شکر و کره رو هم اضافه کرده و مخلوط کنید تا شکر کاملا حل بشه. وقتی مواد دسر به غلظت دلخواه رسید، قابلمه رو از روی حرارت بردارید.

مرحله چهارم

مواد دسر که کمی از حرارت افتاد، خامه رو هم اضافه کرده و خوب مخلوط کنید.

Coffee-dessert4

مرحله پنجم

اگر دسر رو داخل ظرف بزرگ درست می کنید، بیسکوئیت های پتی بور رو داخل شیر فرو کنید و کف ظرف بچینید و روی اون از مواد دسر بریزید. این کار رو لایه لایه ادامه بدید و روی ظرف رو با مایه دسر بپوشونید و با پودر قهوه یا شکلات رنده شده تزئین کنید.

اگه دسر رو داخل ظرف های تک نفره درست می کنید، بیسکوئیت پتی بور رو پودر کنید، مقداری ته ظرف بریزید و این کار رو با مایه دسر به صورت لایه لایه انجام بدید.

روی ظرف دسر رو با سلفون بپوشونید و حداقل 12 ساعت داخل یخچال قرار بدید. بعد از گذشت این مدت، از یخچال خارج کرده و سرو کنید. نوش جان.

Coffee-dessert2

اگه به آشپزی علاقه دارید، اینجا می تونید دستورهای غذایی، کیک، شیرینی و دسر رو ببینید و استفاده کنید.

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

دنیای سلبریتی ها

عصر تکنولوژی

نیازمندی‌ها