|

طرز تهیه لازانیا مرغ و ریحون / طعم لذیذ و جذابی که حسابی شگفت زدت می کنه

توی این مطلب، طرز تهیه لازانیا مرغ و ریحون رو یاد میگیری که بسیار خوشمزه ست. پیشنهاد می کنیم که حتما امتحانش کنید.

لینک کوتاه کپی شد

شایانیوز- لازانیا یه غذای جذاب و خوشمزه ست که اصل اون به کشور ایتالیا برمی گرده و توی تمام جهان محبوبیت داره. لازانیا رو میشه با انواع مواد مختلف گوشتی و سبزیجات آماده کرد و همین به جذابیت این غذا اضافه میکنه. لازانیا با گوشت چرخ کرده و قارچ معمول ترین روش پخت این غذاست.

لازانیا به مرغ و قارچ هم خیلی پر طرفداره و اگه مقداری ریحون هم به این ترکیب اضافه کنیم دیگه حرف نداره. توی این مطلب، طرز تهیه لازانیا مرغ و ریحون رو بهتون آموزش میدیم که بسیار خوشمزه ست. پیشنهاد می کنیم که حتما امتحانش کنید.

lazaniaa2

مواد لازم برای تهیه لازانیا مرغ و ریحون

لازانیا یک بسته ۵۰۰ گرمی

قارچ ۵۰۰ گرم

سینه مرغ یک عدد

پیاز یک عدد

سیر ۲ تا ۳ حبه

ریحان ۱۰۰ گرم

کره ۵۰ گرم

آرد سفید یک سوم پیمانه

شیر ۳ پیمانه

پنیر خامه ای ۲ قاشق غذاخوری

نمک و فلفل سیاه به میزان لازم

پنیر پیتزا مخلوط چدار و موزارلا ۲۰۰ گرم

پنیر پارمزان به میزان دلخواه

ادویه لازانیا به میزان دلخواه

lazaniaa7

طرز تهیه لازانیا مرغ و ریحون

مرحله اول

سینه‌ مرغ رو در مقداری آب، یک عدد پیاز و دو برگ بو به مدت ۴۰ دقیقه می پزیم، سپس اون رو ریش ریش می کنیم و کناز می ذاریم.

مرحله دوم

در این مرحله باید سس بشامل رو آماده کنیم. داخل یک تابه کره می ریزیم و روی حرارت می ذاریم. آرد رو اضافه می کنیم و دو تا سه دقیقه تفت می دیم تا بوی خامی آرد گرفته بشه.

مرحله سوم

شیر رو که از قبل از یخچال خارج کردیم و به دمای محیط رسیده، داخل تابه می ریزیم و مدام هم می زنیم تا با آرد کاملا مخلوط بشه. وقتی به غلظت ماست رسید، نمک، فلفل سیاه و ادویه لازانیا اضافه کرده و هم می زنیم و از روی حرارت برمی داریم. در تابه رو می بندیم.

lazaniaa1

مرحله چهارم

پیاز رو پوست گرفته و نگینی خرد می کنیم. داخل یک تابه مقداری روغن می ریزیم و پیاز رو تفت می دیم تا طلایی رنگ بشه. سپس سیر له شده رو اضافه کرده و وقتی عطر سیر بلند شد، قارچ های ورقه ورقه شده رو می ریزیم. حرارت اجاق گاز زیاد باشه تا قارچ ها آب نندازن.

مرحله پنجم

وقتی قارچ ها تفت خوردن، ریحون های خرد شده رو اضافه می کنیم و سپس مرغ ریش ریش شده رو به مواد میانی لازانیا مرغ و ریحون اضافه کرده و مخلوط می کنیم.

مرحله ششم

پنیر خامه ای و دو ملاقه از سس بشامل رو با مواد میانی مخلوط می کنیم و نمک و ادویه های دلخواهمون رو هم اضافه کرده و مخلوط می کنیم و از روی حرارت برمی داریم.

lazaniaa6

مرحله هفتم

ورقه های لازانیا رو در آب جوش و مقداری نمک می پزیم و آبکش می کنیم. داخل یک ظرف مستطیلی شکل مناسب فر، کمی سس بشامل می ریزیم و اون رو کف ظرف پخش می کنیم. ورقه های لازانیا رو کنار هم می چینیم. کمی سس بشامل و مواد میانی می ریزیم و دوباره ورقه های لازانیا... به همین ترتیب همه مواد رو داخل ظرف قرار می دیم.

مرحله هشتم

در نهایت روی ظرف رو با سس بشامل و پنیر پیتزا می پوشونیم. روی ظرف فویل می کشیم و چند سوراخ روی اون ایجاد کرده و به مدت 40 دقیقه داخل فر که از 15 دقیقه قبل با دمای 180 درجه سانتیگراد روشن کردیم، قرار می دیم.

lazaniaa3

مرحله نهم

بعد از اینکه لازانیا پخت، فویل رو برمی داریم و 5 دقیقه گریل رو روشن می کنیم تا روی لازانیا مرغ و ریحون هم طلایی رنگ بشه. وقتی لازانیا رو از فر خارج کردید، 20 دقیقه زمان بدید تا خنک بشه سپس اون رو برش بزنید.

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

دنیای سلبریتی ها

عصر تکنولوژی

نیازمندی‌ها