|

نشونه هایی که میگن "نظر دیگران" زیادی واست مهمه؛ همه اعصاب خوردیات واسه ایناست

اگر شما در در شرایط بغرنج کمبود اعتماد به نفس هستید و فکر می کنید دائما نیاز به تایید از اطرافیان دارید، پس حتما با این مطلب همراه بشید.

لینک کوتاه کپی شد

شایانیوز- بیاید با خودمون روراست باشیم. همه ما این اخلاق رو داریم که نظر دیگران در موردمون تا حدودی واسمون مهمه. اما اینکه این اهمیت دادنه چقدر کم یا زیاده میتونه تاثیری مستقیم رو زندگی ما داشته باشه. قطعا اینکه نظر دیگران در موردمون خیلی واسمون مهم باشه میتونه کنترل زندگیمون رو دست بگیره و این دقیقا همون نقطه ای هستش که میتونه م رو تا مرز جنون ببره. چرا اگه افراد نظرات مختلفی دارند با روحیات و اخلاقیات بسیار متفاوت که خب اگه قرار باشه ما نظر همه رو راضی نگه داریم اونوقت تبدیل به شخصیتی چند بعدی خواهیم شد که دائما با خودش داره کلنجار میره و حتی ممکنه به افسردگی هم کشیده بهش. در واقع زیادی اهمیت دادن به نظرات دیگران ما رو از زندگی عقب میندازه و میتونه محدودمون کنه. این موضوع اگر زیاد پیش بره و جلوش گرفته نشه میتونه عواقب بدی برای فرد داشته باشه در حالی که شاید اصلا شخص خبر نداشته باشه دچار چنین باگی شده! در ادامه با نشونه هایی که میگن این مدلی شدیم یا نه آشنا میشیم. پس با ما همراه باشید.

18-8-960x500

همش دنبال تایید گرفتن از افراد هستید، تو اینستاگرام یا استایل و هرچیز دیگه ای

همه ما ذاتا دلمون میخواد که مورد علاقه و محبت قرار بگیریم. اما اگر این قضیه اونقدری پش بره که فکر دیگران و تایید گرفتن ازشون واستون مهم باشه، قضیه بغرنج میشه. ایا این مدلی هستید که دائما تو تعاملات‌تون میخواین رفتارتون رو تعدیل کنید و هی واژگان رو اصلاح میکنید و یا حتی ظاهرتون رو بر مبنای خواسته اشخاص پیش میبرید؟ البته که این مسئله میتونه در قالب های مختلف بروز بده. مثلا تو اینستاگرام هی تعداد لایکاتون ور بررسی می کنید برای خوشایند به نظر رسیدن توسط دیگران کارایی رو انجام میدین که از توان تون خارجه. شاید هم دائما نگران این هستید که مبادا حرفی بزنید که کسی رو ناراحت کنه!

تست-منزوی-بودن

از انتقاد شدن خیلی میترسید و تو بحث ها و رویداد های جمعی شرکتی ندارید

از دیگر نشونه ها اینه که اونقدری از انتقاد شدن میترسید که حتی عقایدتون رو هم به اشتراک نمیزارید. مثلا تو جلسات کز کرده و ساکت هستید یا اینکه تو مباحث سکوت اختیار می کنید. یا اینکه اصلا تو رویداد های اجتماعی شرکتی ندارید تا مبادا مورد قضاوت دیگران قرار بگیرید و به نظر میرسه که دائما تو یه ترسی به سر میبرید. مثلا اینکه میترسید اشتباهی حرفی رو بزنید و یا اینکه کار اشتباهی ازتون سر بزنه و بقیه به شما بخندن.

2266664

تو تصمیم گیری ها خیلی مشکل دارین

به نظرتون تو چرخه تصمیم گیری ها راه صافی ندارید و گیر میفتید؟ نمیتونید قاطع تصمیمی رو بگیرید و همیشه با خودتون تو نبرد هستید. در واقع این موضوع عدم توانایی شما رو نمیرسونه، بلکه نشون میده شما از قضاوت های احتمالی هراس دارید و این ارده نداشتن مزمن میتونه به شکلی قابل توجه انرژی شما رو بگیره. اگر همیشه وقتی میخواین تصمیم بگیرین چندین بر فکر میکنین و دائم در حال تایید گرفتن از دیگران هستید، احتمالا فکر و اندیشه آدما براتون به شدت مهمه.

افراد-منزوی-بیشتر-دچار-زوال-عقل-می_شوند-1

به نظرتون طرد شدن وحشتناکه و میتونه هویت شما رو خدشه دار کنه

اصلا مگه میشه انسان باشی و تا به حال طرد نشده باشی. طرد شدن بخشی از زندگی همه ماست. ممکنه یکی ما رو استخدام نکرده باشه و یا دیگری کسی عاشقش نشده. شاید هم به یه مهمونی دعوت نشدیم و خیلی موارد دیگه میتونن طرد شدن باشن و واسون دردناک بودن. اما با وجود اینکه طرد شدن یه تصمیم شخصی محسوب میشه، شما بیش از حد بهش فکر می کنید. اگر این اجازه رو میدین که طرد شدن توسط دیگران آینده شما رو تعیین کنه، وقتش رسیده که به خودتون بیاید و زندگیتن رو نجات بدین.

5741356

شما مسئول احساسات دیگران نیستید

یکی از مهمترین نکاتی که نباید فراموشش کنیم اینه که ما مسئول احساسات افراد نیستیم. شما نمی تونید شادی افراد رو کنترل کنید و اونچه که از دست شما بر میاد اینه که تو شاد کردن دیگران کمک کننده باشید، اما در نهایت هر فرد خودش مسئول احساسات خودشه. راه‌ رفتن همیشگی روی لبه تیغ از ترس اینکه نکنه کسی ناراحت بشه، میتونه انرژی ما رو ازمون بگیره و خالیش کنه. شما حق دارید احساسات و افکارتون رو بدون ترس از غمگین کردن دیگران بیان کنید. این رو بدونید که مدیریت کردن احساسات دیگران کار شما نیست و مهم اینه که وقتی به کسی اهمیت یا ها میدیم به خودمون احساس خوشحالی میده یا نه. 

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

دنیای سلبریتی ها

عصر تکنولوژی

نیازمندی‌ها