|

طرز تهیه خورشت مرغ ترش به روش اصیل / همراه کته یه ترکیب برنده واسه ناهار

یه غذای فوق العاده محلی، خورشت مرغ ترشه که مازندرانی ها و گیلانی ها در پختش تبحر دارن. توی این مطلب طرز تهیه خورشت مرغ ترش رو یاد میگیری.

لینک کوتاه کپی شد

شایانیوز- گوشت مرغ یه ماده پروتئینی در دسترسه که میشه با اون غذاهای خیلی خیلی متنوعی درست کرد. از انواع کوکو و خوراک و خورشت تا در تهیه انواع پاستا و سالادها... نظرت در مورد یه برش کوکوی مرغ با نون تازه و یه بشقاب سالاد فصل چیه؟ یا زرشک پلو با مرغ؟ قبول داری که پاستا با سس آلفردو و سینه مرغ طعم بی نظیری داره؟

با گوشت مرغ خورشت های خیلی متنوع و خوشمزه ای هم میشه درست کرد؛ خورشت آلو اسفناج با مرغ و یا خورشت کرفس با مرغ خیلی پر طرفدار و محبوب هستن. یه غذای فوق العاده محلی که میشه با گوشت مرغ درست کرد، خورشت مرغ ترشه که مازندرانی ها و گیلانی های عزیز در پختش تبحر خاصی دارن. توی این مطلب می خوام طرز تهیه خورشت مرغ ترش اصیل رو بهتون آموزش بدم. تا پایان همراه من باشید.

morgh-torsh6

مواد لازم برای تهیه خورشت مرغ ترش

ران یا سینه مرغ ۴ تکه

سبزی معطر ۲۵۰ گرم

پیاز یک عدد

مغز گردو ۲ قاشق غذاخوری

رب انار ترش ۲ قاشق غذاخوری

رب گوجه فرنگی یک قاشق غذاخوری

نمک، زردچوبه و فلفل سیاه به مقدار کافی

روغن به مقدار کافی

*سبزی معطر شامل ریحان، جعفری، گشنیز، نعنا و برگ سیر

morgh-torsh5

طرز تهیه خورشت مرغ ترش

مرحله اول

نمک، فلفل سیاه، زردچوبه و کمی روغن رو با هم مخلوط کرده و تکه های مرغ رو کاملا به اون آغشته کنید. سپس روس مرغ ها رو بپوشونید و به مدت نیم تا یک ساعت داخل یخچال قرار بدید.

مرحله دوم

داخل یک تابه مقداری روغن بریزید و روی حرارت بذارید و دو طرف تکه های مرغ رو سرخ کنید. سپس مرغ ها رو خارج کنید و در همون تابه سبزی های معطر رو که ساطوری خرد کردید، تفت بدید.

morgh-torsh7

مرحله سوم

داخل یک قابلمه کمی روغن بریزید و پیاز رو که نگینی خرد کردید، داخلش تفت بدید تا طلایی رنگ بشه. سپس گردوی خرد شده رو اضافه کرده و 30 ثانیه تفت بدید. بعد هم کمی زردچوبه، نمک و فلفل سیاه بریزید و رب انار ترش و رب گوجه فرنگی رو هم اضافه کنید و 30 ثانیه دیگه تفت بدید. (اگه مزه ترش رو خیلی دوست دارید، یک قاشق مرباخوری گرد لیمو عمانی هم داخل خورشت مرغ ترش بریزید.)

morgh-torsh4

مرحله چهارم

در این مرحله سبزی های معطر سرخ شده رو اضافه کنید. تکه های مرغ سرخ شده رو هم داخل قابلمه بذارید و 2 لیوان آب جوش داخل قابلمه بریزید. حرارت رو زیاد کنید تا خورشت مرغ ترش به جوش بیاد سپس حرارت رو ملایم کنید تا به مدت یک ساعت بپزه.

مرحله پنجم

تا خورشت می پزه و جا میفته چند پیمونه برنج هم کته کنید که در کنار این خورشت خوشمزه، ترکیب عالی ای رو میسازه. نوش جان.

morgh-torsh2

اگه به آشپزی علاقه دارید، دستورهای متنوع غذایی، کیک، شیرینی و دسر رو اینجا ببینید.

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

دنیای سلبریتی ها

عصر تکنولوژی

نیازمندی‌ها