|

طرز تهیه خورشت بادمجون با مرغ / یه غذای لذیذ و ساده واسه عاشقان بادمجون

یکی از ساده ترین غذاهایی که میشه با بادمجون درست کرد، خورشت بادمجون با مرغه. توی این مطلب طرز تهیه این غذای عالی رو یاد میگیری.

لینک کوتاه کپی شد

شایانیوز- بادمجون یه ماده غذایی محبوب بین ایرونی هاست و در همه نقاط کشور، انواع غذاهای خوشمزه رو باهاش درست می کنن. کشک بادمجون یکی از معروفترین غذاهاییه که با بادمجون درست میشه. همینطور میرزا قاسمی که یه غذای خوشمزه شمالیه. ته چین گوشت و بادمجون هم یه غذای فوق العاده ست که واسه مهمونی گزینه مناسبیه.

یکی از ساده ترین غذاهایی که میشه با بادمجون درست کرد، خورشت بادمجون با مرغه. طبخ این غذا به زمان زیادی نیاز نداره و نتیجه هم واقعا لذیذ و خوشمزه ست. خورشت بادمجون با مرغ رو همراه کته یا پلوی زعفرونی درست کنید از خوردن یه ناهار فوق العاده لذت ببرید. توی این مطلب طرز تهیه این خورشت عالی رو بهتون آموزش میدیم. تا پایان همراه ما باشید.

khoresht-bademjun7

مواد لازم برای تهیه خورشت بادمجون با مرغ

مرغ 4 تکه

بادمجون 4 عدد

پیاز متوسط یک عدد

گوجه فرنگی 3 عدد

رب گوجه فرنگی 2 قاشق غذاخوری

سیر 3 حبه

آبغوره 3 قاشق غذاخوری

نمک، زردچوبه و فلفل سیاه به میزان دلخواه

روغن به مقدار لازم

این میزان مواد اولیه برای 4 نفر کافیه و تو میتونی بسته به تعداد نفراتی که میخوای خورش بادمجون با مرغ براشون بپزی، این مقادیر رو کم یا زیاد کنی.

khoresht-bademjun2

طرز تهیه خورشت بادمجون با مرغ

مرحله اول

بادمجون ها رو پوست گرفته و از وسط برش طولی می دیم و بهشون نمک می زنیم تا تلخی اونها گرفته بشه. بعد از نیم ساعت با دستمال کاغذی حوله ای خشک می کنیم.

مرحله دوم

داخل یک تابه روغن می ریزیم و بادمجون ها رو سرخ می کنیم.

khoresht-bademjun6

مرحله سوم

قابلمه مناسبی رو روی حرارت می ذاریم و کمی روغن داخلش می ریزیم. پیاز رو نگینی خرد کرده، داخل قابلمه می ریزیم و کمی سرخ می کنیم تا طلایی بشه. تکه های مرغ رو اضافه کرده و تفت میدیم. رنگ مرغ که تغییر کرد سیر له شده و مقداری نمک، فلفل سیاه، زردچوبه و رب گوجه فرنگی هم اضافه کرده و حدود 2 دقیقه تفت میدیم.

مرحله چهارم

دو لیوان آب جوش داخل قابلمه می ریزیم و اجازه می دیم تا مرغ بپزه. نیم ساعت بعد، بادمجون های سرخ شده رو به همراه آبغوره به خورشت اضافه می کنیم. نمک غذا رو هم اندازه می کنیم.

khoresht-bademjun5

مرحله پنجم

15 دقیقه آخر گوجه فرنگی ها رو از وسط نصف می کنیم و داخل قابلمه می ریزیم. کمی نمک هم روی اون ها می ریزیم.

مرحله ششم

تا خورشت بادمجون با مرغ ما می پزه و جا میفته 4 پیمانه برنج رو کته می کنیم و در نهایت خورشت رو داخل ظرف مناسب می کشیم و همراه کته خوشمزه سرو می کنیم. نوش جان.

khoresht-bademjun1

اگه به آشپزی علاقه دارید می تونید صفحه آشپزی سایت شایانیوز رو با کلی دستورهای غذا، شیرینی، کیک و دسر دنبال کنید.

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

دنیای سلبریتی ها

عصر تکنولوژی

نیازمندی‌ها