|

طرز تهیه رول مرغ و قارچ با نون لواش / یه شام فوری و فوق العاده

رول مرغ با نون لواش یه غذای ساده اما خوشمزه ست که میتونه تو رو از غذاهای تکراری نجات بده. توی این مطلب قراره طرز تهیه اون رو یاد بگیری.

لینک کوتاه کپی شد

شایانیوز- یه وقتایی از خوردن سوپ، کوکو سبزی و یا کوکو سیب زمینی برای وعده شام خسته میشی و دلت یه غذای ساده اما متفاوت میخواد. غذایی که در عین حال دردسرساز نیست اما با طعم و ظاهر تازه ش، اشتهات رو بر می انگیزه و لذت خوردن یه غذای عالی رو بهت هدیه میده.

غذاهایی هستن مثل سمبوسه، فلافل و یا سالاد الویه که می تونن تنوع ایجاد کنن. رول مرغ با نون لواش هم یکی از همین غذاهای ساده اما خوشمزه ست که میتونه تو رو از غذاهای تکراری نجات بده. توی این مطلب قراره طرز تهیه رول مرغ با نون لواش رو با هم یاد بگیریم. تا پایان همراهمون باش.

rol-morgh6

مواد لازم برای تهیه رول مرغ و قارچ

سینه مرغ نصف یک عدد

قارچ 200 گرم

فلفل دلمه ای یک عدد

سیر 2 حبه

پودر پیاز یک قاشق غذاخوری

نمک و فلفل به میزان دلخواه

پنیر پارمزان به میزان دلخواه

روغن مایع و کره به اندازه کافی

rol-morgh7

طرز تهیه رول مرغ و قارچ

مرحله اول

سینه مرغ رو مکعبی خرد می کنیم و کنار می ذاریم. داخل یه تابه کمی روغن و مقداری کره می ریزیم. وقتی کره ذوب شد، سینه مرغ رو داخل تابه تفت می دیم تا رنگش تغییر کنه، کمی نمک و فلفل سیاه می ریزیم.

مرحله دوم

فلفل دلمه ای رو هم نگینی خرد کرده و به مرغ تفت داده شده اضافه می کنیم. حرارت رو ملایم می کنیم، در تابه رو می ذاریم و اجازه می دیم سینه مرغ و فلفل دلمه ای بپزن.

rol-morgh3

مرحله سوم

بعد از 4 دقیقه، مخلوط سینه مرغ و فلفل دلمه ای رو از تابه خارج می کنیم. کمی کره داخل همون تابه می ریزیم و قارچ های ورقه ورقه شده رو اضافه می کنیم.

مرحله چهارم

وقتی آب قارچ ها کشیده شد، پودر پیاز و سیر له شده رو اضافه می کنیم و کمی تفت می دیم. مخلوط سینه مرغ و فلفل دلمه ای رو به تابه برمی گردونیم و تمام مواد رو مخلوط می کنیم و از روی حرارت برمی داریم.

rol-morgh2

مرحله پنجم

نون لواش رو به شکل مستطیل برش می دیم. مقداری از مواد میانی که آماده کردیم وسط نون می ریزیم، مقداری پنیر پارمزان روش می پاشیم و نون رو به شکلی که کاملا بسته بشه، رول می کنیم. به همین شکل همه مواد رو رول کرده و آماده می کنیم.

مرحله ششم

مقداری روغن داخل تابه می ریزیم و وقتی داغ شد، رول های آماده شده رو داخل تابه می چینیم و کمی اون ها رو سرخ می کنیم تا نون برشته و ترد بشه.

rol-morgh1

مرحله هفتم

رول مرغ ما آماده ست و می تونیم اونها رو داخل ظرف مورد نظرمون بچینیم و با هر نوع سس و سالادی که دوست داریم سرو کنیم. نوش جان.

اگه به آشپزی علاقمند هستی میتونی کلی دستورهای عالی آشپزی و شیرینی پزی رو اینجا ببینی.

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

دنیای سلبریتی ها

عصر تکنولوژی

نیازمندی‌ها