|

سپر رو گازی مناسب دیوار پشت گاز / روشای تمیز کردن میله و چدن های گاز رو هم گفتم

تمیز کردن چربی های گاز یکی از سخت ترین کار های خونه محسوب میشه که در این مطلب قراره به آسون ترین شکل ممکن انجام بشه.

لینک کوتاه کپی شد
2

شایانیوز- داشتن سلیقه و اینکه خانوم خونه واسش به تمیزیه و نظافت خونه باشه، اهمیت بسیار زیادی داره. حتی شاید مهم تر از اینکه شما تعداد لوازم گرون و با کیفیت زیادی داشته باشید. مثلا فکرش رو بکنید که تو آشپزخونه دسته گلی که ساخته اید، کابینت های زیبایی که مترالی عالی دارند همراه با فرش و لوستر زیبایی که گذاشته اید و فضا رو دیزاین نموده اید، یهو یه گاز کثیف به چشم بخوره! چه اتفاقی میفته؟ بی شک میزنه تو ذوق و بی سلیقه بودن خانوم خونه رو در زمینه تمیزی نشون میده.

تمیز بودن گاز آشپزخونه همیشه از دست مواردی بوده که خیلی به چشم میاد و تو ظاهر آشپزخونه هم به شدت موثره. لکه چربی هایی که میان و میچسبن و کنده نمیشن! پاک کردنشون به شدت سخته و گاهی افراد رو با چالش روبرو میکنه. همه ما به دنبال یک پاک کننده چند منظوره قوی هستیم که بتونه در مقابل این چربی های چغر سر خم نکنه و تمیزشون کنه. اما چه فایده که محصولات شیمیای روشون زده میشه پاک کننده قوی، ولی وقتی استفاده میشن اونقدر ها هم درست درمون نیستند. اما نگران نباشید چرا که قراره در این مطلب با راه حل هایی بسیار کارآمد و آسون آشنا بشیم. پس با ما همراه باشید.

تمیز کردن گاز

سپر روگازی آلومینیومی، با این وسیله راحت ترین زن دنیایی

پیش از اینکه با روش های تمیز کردن گاز چرب آشنا بشیم، بهتره که بدونیم چه میشه کرد برای دیوار پشت گاز. چرا چون میدونید که دیوار پشت اجاق گاز میتونه رست به اندازه خود گاز کثیف بشه. این دیوار که بسیار نزدیک به گاز هستش در اثر پرش روغن و بخار غذاها و کثیفی های دیگر، به شدت دچار آلودگی میشه. در اینجا با سپر نچسب سطوح پخت و پز آشنا میشیم که مناسب پیشخوان ها، دیوارها و کف هستش و میتونه حسابی محافظ این قسمت ها در مقابل چربی باشه! سطح این محصول طوریه که به راحتی تمیز میشه و تمیز نگه داشتن آشپزخونه رو هم به شدت راحت میکنه! سپر روگازی آلومینیومی میتونه به تمیز موندن دیوارها در هنگام آشپزی کمک کنه چرا که تمیز کردن آلومینیوم خیلی راحت تره تا سرامیک و سنگ بین کابینتی. 

این سپر دارای سه پانل لولایی هستش که به تناسب مشعل گاز با هر اندازه ای تنظیم خواهد شد. در صورتی هم که اجاق گاز شما خیلی بزرگ باشه کمیتوید از دو قطعه محافظ استفاده کرده و تمیزیه فضا رو تضمین کنید. 

تمیز کردن گاز با لیموترش و جوش شیرین برای لکه های سخت

جوش شیرین یکی از بهترین ایده ها جهت پاک کردن لکه های چربی سخت گاز هستش که خب در دسترس همگان منیز قرار داره و تو هر خونه ای هست. در اینجا شما کافیه تا یکم جوش شیرین بر روی گاز بپاشید و یه لیمو ترش رو برش بدید و بر روی جوش شیرین بریزید. یه چند دقیقه ای صبر کرده و استراحت این مخلوط، اون رو با دستمال تمیز کنید. این حرکت واس تمیز کردن شیشه داخل فلر هم خیلی خوبه.

تمیز کردن گاز

پاک کردن لکه چربی روی گاز استیل

به جهت براق شدن اجاق گاز استیل که مثل روز اولش بشه روشی وجود داره که میتونه خیلی جواب باشه. 

اول باید یه پیمونه جوش شیرین رو با چند قاشق آب مخلوط کنید تا یه خمیر نرم به وجود بیاد و بعد تموم قسمتها رو با این خمیر کامل پوشش بدید. بعد از اینکه یه 10 دقیقه ای گذشت حالا یکم سرکه روی خمیر اسپری کنید و بسته به ضخامت و سبک یا سنگین بودن لکه چربی، بین 1 تا 8 ساعت صبر کنید. در نهایت نیز با یه اسکاچ و مایع ظرفشویی لکه رو پاک کرده و از گاز تمیزتون لذت ببرید.

تمیز کردن گاز

بهترین روش تمیز کردن چدن گاز شیشه‌ای

خب با توجه به اینکه گاز های صفحه ای جنس شیشه دارند، جهت پا. کردن رسوب چربی و لکه های غذایی که وجود داره میتونید از یه روش راحت استفاده کنید. کل گاز رو با جوش شیرین پر کنید و یه چند تا حوله خیس بندازید روشون. یه نیم ساعتی صبر کنید و بعد با همون حوله ها لکه هارو پاک کنید. اگر رسوبات سرسخت بودن از کاردک کمک بگیرید و در آخر با یه دستمال روی صفحه گاز رو تمیز کنید.

تمیز کردن گاز

چجوری چدن گاز، میله ها رو بشوریم؟

سینک ظرفشویی رو پر از آب داغ کنید و سپس مایع ظرفشویی داخلش اضافه نمایید. شعله ها و صفحات چدن و و دکمه های کنترل رو جدا کرده و داخل محلول بزارید. در نهایت با اسکاچ حسابی سطح وسایل رو بسابید و آبکشی کرده و اجازه بدید خشک بشن. 

تمیز کردن گاز

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

دنیای سلبریتی ها

عصر تکنولوژی

نیازمندی‌ها