|

طرز تهیه میرزا قاسمی / روش پخت اصیل به همراه فوت و فن خوشمزه شدن

میرزا قاسمی از معروفترین غذاهای شمالیه و با بادمجون کبابی، گوجه، سیر و تخم مرغ آماده میشه. در این مطلب طرز تهیه این غذای عالی رو یاد میگیری.

لینک کوتاه کپی شد

شایانیوز- بادمجون یکی از صیفی جات محبوب توی ایرانه که غذاهای خیلی متنوعی با اون درست میشه. خورشت بادمجون با گوشت و مرغ، ته چین گوشت و بادمجون، کشک بادمجون، حلیم بادمجون و... فقط چند مورد از این لیست بلند بالاست.

غذاهای شمالی زیادی هم با بادمجون درست میشن؛ گیلانی ها حتی کنار قورمه سبزی شون هم بادمجون سرخ شده قرار میدن و انصافا هم این ترکیب مزه خوبی داره. میرزا قاسمی هم دیگه از معروف ترین و محبوب ترین غذاهای شمالیه که با بادمجون کبابی، گوجه، سیر و تخم مرغ آماده میشه. توی این مطلب می خوام طرز تهیه این غذای خوشمزه و سالم رو بهتون آموزش بدم. تا پایان همراه من باشید.

mirza-ghasemi7

مواد لازم برای تهیه میرزا قاسمی

بادمجون ۶ عدد

گوجه فرنگی 4 عدد

سیر ۴ حبه

تخم مرغ 2 عدد     

نمک، فلفل و زردچوبه به مقدار لازم

روغن به مقدار لازم

mirza-ghasemi5

طرز تهیه میرزا قاسمی

مرحله اول

طعم جذاب میرزا قاسمی به خاطر کبابی بودن بادمجونه. برای تهیه این غذا ابتدا باید بادمجون ها رو روی شعله گاز کبابی کنیم. بهتره یک شعله پخش کن روی شعله گاز قرار بدیم و همه بادمجون ها رو کبابی کنیم. سپس اونها رو داخل سینی یا روی تخته آشپزخونه قرار میدیم تا کمی خنک بشن تا حین جدا کردن پوست شون، دستمون نسوزه.

مرحله دوم

وقتی بادمجون ها خنک شدن، اونها رو پوست می گیریم و با ضربات پشت چاقو له می کنیم. گوجه فرنگی ها رو پوست گرفته و خرد یا رنده می کنیم. سیرها رو پوست گرفته و له می کنیم.

mirza-ghasemi4

مرحله سوم

داخل یک تابه مقداری روغن می ریزیم و روی حرارت ملایم می ذاریم. وقتی داغ شد گوجه ها رو همرا با مقداری نمک داخل تابه می ریزیم و تفت میدیم تا آب گوجه تبخیر بشه.

مرحله چهارم

وقتی گوجه به روغن افتاد، سیر له شده رو اضافه می کنیم. وقتی عطر سیر بلند شد، فلفل سیاه و زردچوبه می زنیم و کمی تفت می دیم.

مرحله پنجم

حالا بادمجون های له شده رو اضافه می کنیم و اجازه می دیم مواد کاملا با هم مخلوط بشن و مزه ها به خورد هم بره.

mirza-ghasemi2

مرحله ششم

وقتی میرزا قاسمی به روغن افتاد، تخم مرغ رو داخلش می شکنیم و هم می زنیم تا کامل پخته بشن. نمک غذا رو هم تست می کنیم و اگر نیاز داشت اضافه می کنیم.

مرحله هفتم

میرزا قاسمی خوشمزه ما حاضره و می تونیم اون رو داخل ظرف مورد نظرمون بکشیم و همراه نان تازه یا کته سرو کنیم. سبزی خوردن و ترشی فراموش نشه! نوش جان.

فوت و فن خوشمزه شدن میرزا قاسمی

-در بعضی ها دستورها در تهیه میرزا قاسمی از پیاز هم استفاده میشه که در صورت تمایل می تونید اضافه کنید. پیاز رو قبل از تفت دادن گوجه فرنگی باید تفت بدید.

-در صورت تمایل می تونید از یک قاشق غذاخوری رب گوجه فرنگی در تهیه میرزا قاسمی استفاده کنید.

-تخم مرغ ها رو میشه داخل یک تابه نیمرو کرد و روی میرزا قاسمی قرار داد. این کار ظاهر بهتری به غذای شما میده.

mirza-ghasemi3

-اگه مزه ترش رو در غذا دوست دارید می تونید از آب لیمو ترش تازه در تهیه میرزا قاسمی استفاده کنید.

-در صورتی که طعم کبابی رو خیلی دوست دارید، می تونید گوجه ها رو هم همراه بادمجون ها کباب کرده و بعد خرد کنید و تفت بدید.

اگه به آشپزی علاقه دارید، صفحه آشپزی سایت شایانیوز رو از دست ندید.

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

دنیای سلبریتی ها

عصر تکنولوژی

نیازمندی‌ها