|

طرز تهیه خورشت مرغ آلو (آلو مسما) / طعم لذیذ یه غذای اصیل شمالی رو امتحان کن

خورشت مرغ آلو یا آلو مسما یکی از غذاهای فوق العاده گیلانیه که طعم ملس عالی ای داره. در این مطلب طرز تهیه این خورشت لذیذ رو یاد میگیری.

لینک کوتاه کپی شد

شایانیوز- غذاهای شمالی توی همه جای ایران شناخته شده هستن و طرفدار دارن. از میرزا قاسمی گرفته تا کباب ترش، ترشه تره و قورمه سبزی گیلانی که همه و همه خیلی خوشمزه و محبوب هستن. شاید بشه گفت طعم بیشتر غذاهای شمالی و گیلانی با رب انار، آلو و آلوچه و گردو و زرشک طعم خاص و بی نظیریه که حتما باید همشون رو امتحان کنی...

خورشت مرغ آلو یا آلو مسما با مرغ هم یکی دیگه از غذاهای فوق العاده گیلانیه که طعم ملس عالی ای داره. توی این مطلب می خوام طرز تهیه این خورشت لذیذ رو بهتون آموزش بدم. تا پایان همراه من باشید.

aloomosama4

مواد لازم برای تهیه خورشت مرغ آلو (آلو مسما)

سینه و ران مرغ 4 تکه

پیاز بزرگ یک عدد

آلو خورشتی ۱۰ عدد

رب گوجه فرنگی یک قاشق غذاخوری

زعفران دم کرده 2 قاشق غذاخوری

آب لیمو ترش 2 قاشق غذاخوری

شکر یک قاشق غذاخوری

پودر گل محمدی یک قاشق مرباخوری

نمک، زردچوبه و فلفل سیاه به مقدار دلخواه

این میزان مواد اولیه برای 4 نفر کافیه و شما می تونید بسته به تعداد نفراتی که قصد دارید، خورشت مرغ آلو (آلو مسما) براشون بپزید، این مقادیر رو کم یا زیاد کنید.

aloomosama6

طرز تهیه خورشت مرغ آلو (آلو مسما)

مرحله اول

پیاز رو پوست گرفته و نگینی خرد می کنیم. (در صورت تمایل رنده کنید.) داخل تابه مناسب روغن می ریزیم و روی حرارت می ذاریم سپس پیاز رو داخلش تفت می دیم.

مرحله دوم

تکه های مرغ رو به تابه اضافه می کنیم. مقداری نمک، فلفل سیاه و زردچوبه روی مرغ ها می ریزیم و با حرارت ملایم حدود 10 دقیقه تفت می دیم.

مرحله سوم

آلوها رو شسته و داخل یک کاسه خیس می کنیم.

aloomosama2

مرحله چهارم

بعد از اینکه مرغ ها کاملا تفت خوردن، رب گوجه فرنگی رو اضافه کرده و کمی تفت میدیم. زعفران دم کرده، شکر و آب لیمو ترش رو هم اضافه کرده و دو لیوان آب ولرم می ریزیم و حرارت رو زیاد می کنیم تا به جوش بیاد. سپس حرارت رو ملایم می کنیم تا مرغ بپزه.

مرحله پنجم

بیست دقیقه پایانی پخت خورشت مرغ آلو (آلو مسما)، پودر گل محمدی و آلوها رو به تابه اضافه می کنیم و اجازه میدیم خورشت کاملا جا بیفته. در این مرحله نمک خورشت رو هم تست می کنیم و اگر نیاز داشت اضافه می کنیم.

aloomosama1

مرحله ششم

تا خورشت آماده میشه، چند پیمانه برنج رو که از یک ساعت قبل خیس کردیم، به صورت کته می پزیم و در نهایت همراه خورشت خوشمزه مرغ آلو (آلو مسما) و سبزی خوردن و یا ترشی سرو می کنیم. نوش جان.

aloomosama3

اگه به آشپزی علاقمند هستید، میتونید دستور انواع غذاهای ایرونی و بین المللی، کیک، شیرینی و دسر رو اینجا ببینید.

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

دنیای سلبریتی ها

عصر تکنولوژی

نیازمندی‌ها